Inside AdWords Magyarország
Teljesítménynövelő továbbfejlesztések a Google Display Hálózaton
2011. június 29.
Mára a célzási, optimalizálási és teljesítménymérési innovációk magasabb teljesítmény elérését teszik lehetővé a Display Hálózaton futó kampányaid esetében. Jelentős befektetéseket eszközölünk ezeken a területeken, és örömmel jelentjük be új eszközeinket, amelyek pontosabb mérést, fokozott átláthatóságot és megnövelt értéket biztosítanak a Display Hálózaton megjelenő kampányaidhoz.
Pontosabb mérés
1. Relatív CTR
: A webhelyeken tapasztalható felhasználói viselkedés függ a meglátogatott oldal típusától. Például a termékbemutató oldalakon található hirdetésekre máshogy reagálhatnak a felhasználók, mint egy blog oldalain megjelenő hirdetésekre. Az átkattintási arány (CTR) megmutatja ugyan, hogy a felhasználók milyen gyakran kattintanak a hirdetéseidre, azonban nem képes jelezni, hogy a hirdetéseid hogyan teljesítenek az ugyanazon az oldalon megjelenő egyéb hirdetésekhez képest.
A Display Hálózaton futó kampányaid teljesítményének jobb mérése érdekében a relatív CTR megmutatja a hirdetéseid teljesítményét a Google Display Hálózat ugyanazon helyein megjelenő egyéb hirdetésekkel összevetve, így összehasonlíthatod másokéval a Display Hálózaton elért eredményed. Ha például vizuális hirdetéseid 0,04%-os CTR-t érnek el, míg a Google Display Hálózaton ugyanott megjelenő egyéb hirdetések csak 0,02%-os CTR-t, akkor a relatív CTR értéke (0,04)/(0,02) = 2x.
Az alábbi képernyőképen látható, hogy a relatív CTR hogy mutat az AdWords rendszerében:
Miért számít a relatív CTR?
Első pillantásra a 0,04%-os CTR érték alacsonynak tűnhet. Ugyanakkor láthatod, hogy hirdetéseid kétszer jobban teljesítenek az tiéddel versengő hirdetéseknél, így CTR érték szerint a te hirdetéseid megelőzik az ugyanazon oldalakon megjelenő más hirdetéseket. Ez azt jelenti, hogy a hirdetésedi illenek az azokat megjelenítő webhelyekhez, és célközönséged reagál az üzenetedre.
Másik eshetőségként a kapott relatív CTR érték lehet 0,5x, ami viszont arra utal, hogy hirdetéseid csak az átlagos átkattintási arány felét érik el. Ez azt jelenti, hogy hirdetéseid nincsenek igazán összhangban az elérni kívánt felhasználókkal, és valószínűleg van mód a teljesítmény javítására a hirdetések finomításával.
Ha a relatív CTR értékre vagy kíváncsi AdWords-fiókjodban, lépj a "Hirdetéscsoportok" lapra, válaszd az "Oszlopok" legördülő menü "Oszlopok testreszabása" elemét, majd a "Relatív CTR" lehetőséget. A relatív CTR megjelenhet a kampány, illetve a hirdetéscsoport szintjén is.
2. Megjelenítési arány
: Az aukciós modellnek köszönhetően több hirdető versenyez egy weboldal egyazon hirdetési helyéért. Online jelenlétednek mérését segíti az új megjelenítési arány mutató, amely százalékos értékként megmutatja, hogy hirdetéseid hányszor jelentek meg az összes olyan megjelenítéshez képest, amelynél hirdetésed megjelenhetett volna a Google Display Hálózaton. Másképpen megfogalmazva: a megjelenítési arány megmutatja az üzeneted online reklámsúlyát.
A megjelenítési arányra vonatkozó adatok alapján növelheted üzeneted reklámsúlyát a költségkeret módosításával, illetve hirdetésed pozíciójának javításával. Az Elveszett megjelenítési arány (költségkeret) mérőszám megmutatja, hogy hány megjelenítéstől esel el a költségkeret-beállítás miatt, az Elveszett megjelenítési arány (sorrend) pedig a hirdetés pozíciója miatt elmulasztott megjelenítések számáról tájékoztat.
Ha például azt látod, hogy megszabott költségkereted a megjelenítési arányt 25%-kal csökkenti, akkor több megjelenítés eléréséhez növelned kell a kampány napi költségkeretét. Előfordulhat az is, hogy a hirdetés pozíciója miatt 35%-kal alacsonyabb a megjelenítési arány. Ekkor a hirdetések esélyének javításához érdemes növelni az ajánlat összegét.
Nagyobb átláthatóság
Mivel hirdetéseid a Google Display Hálózathoz tartozó webhelyek millióin futnak, összetett feladat lehet annak nyomon követése, hogy hirdetéseid hol jelennek meg, illetve hol nem. A
Tartalmi hirdetésdiagnosztikai eszköz
(CADT - Content Ads Diagnostic Tool) megmutatja, hogy hirdetéseid miért nem jelennek meg a Display Hálózaton. Ha például azt látod, hogy elhelyezés szerint célzott hirdetéscsoportjaid nem futnak, mert vesztettek az aukción:
Megtekintheted azt is, hogy mikor, illetve mely adott elhelyezéseken futnak hirdetéseid:
A CADT eszközt először csak néhány hirdetőnek tesszük elérhetővé június közepén, a teljes körű bevezetés július elején várható.
Több érték online megjelenítésre költött pénzedért
A felhasználók gyakran csak akkor látják a hirdetésed, ha a weblapot lefelé görgetik. Ha a felhasználó nem görget lefelé addig, hogy a te hirdetésedet is lássa, az rontja a hirdetési hatékonyságot, és meddő kiadást jelent. Nemrégiben tettük elérhetővé a
Nem látható megjelenítések szűrője
funkciót, amely biztosítja, hogy a CPM-hirdetők számláját ne terhelje olyan megjelenítés költsége, amelynél kicsi a valószínűsége a felhasználó általi megtekintésnek.
Ha például egy felhasználó olyan megjelenítői webhelyre látogat, amelyen a hirdetésed a hajtás alatt szerepel:
Csak akkor jelentkezik nálad költség, ha azt valószínűsítjük, hogy a felhasználó lefelé görgetéssel látni fogja a hirdetésed:
Ezen funkció automatikusan bekapcsolódik, és nem igényel sem vezérlést, sem beállításokat.
Összefoglalás
Mind a négy eszköz és funkció - a
relatív CTR
, a
megjelenítési arány
, a
Tartalmi hirdetésdiagnosztikai eszköz
, valamint a Nem látható megjelenítések szűrője - elérhető az AdWords által támogatott összes nyelven. További tájékoztatásért keresd fel a
Súgót
.
A +1 gomb világszerte megjelenik
2011. június 28.
Márciusban bejelentettük, a
+1 gomb bevezetését
az angol nyelvű találatoknál, a
Google.com
oldalon : a gomb segítségével az oldaladat kedvelő emberek hozzásegíthetik barátaikat és a többi felhasználót, hogy a döntés pillanatában megtalálják az általad kínált tartalmat. A mai naptól kezdve pedig folyamatosan a világ többi pontján is megjelennek a "+1-ek" a Google keresési találatai mellett. A gombok először a Google.co.uk, a Google.de és a Google.fr oldalon jelennek meg, majd az elkövetkező hetekben a többi, így a Google.hu oldalon is.
Ugyanakkor a "+1-ek" nem csak a találatokról szólnak. A +1 gombot az oldaladon is megjelenítheted, így a látogatást követően a felhasználók ajánlani tudják azt.
Partneri kapcsolatot alakítottunk ki néhány webhellyel, melyeken már a következő napokban megjelennek a +1 gombok.
Ha szeretnéd
megjeleníteni a +1 gombot
a webhelyeden, használd a
+1 gomb eszközt a Google Webmestereszközök
szolgáltatásban. Itt elvégezheted a rövid kódrészlet szükséges módosításait, majd a kódrészletet elhelyezheted azokon az oldalakon, amelyeken szeretnéd megjeleníteni a +1 gombot.
Meggyőződésünk, hogy a személyes jegyzetek alapján a felhasználók pontosan el tudják majd dönteni, hogy mely hirdetések és találatok relevánsak számukra, és így nagyobb valószínűséggel kötnek ki az oldaladon.
Fontos megjegyezni, hogy nem kell módosítanod hirdetési stratégiádon a +1 gombok miatt, mivel a
minőségi pontszám kiszámítási módszere
nem változik (+1-ek egy újabb tényezőt képeznek a
természetes keresési rangsor megállapításában
).
Tekintsd a +1 gombot egy olyan fejlesztésnek, melynek segítségével a már így is sikeres keresési kampányok még jobban teljesíthetnek, mostantól a világ bármely pontján.
Ha többet szeretnél megtudni a +1 gombról, valamint arról, hogy ez hogyan befolyásolja a hirdetéseket, keresd fel a
Google hirdetési újításaival
foglalkozó oldalt.
Közönségek elérése érdeklődési kategóriák használatával
2011. június 24.
Akár a márkaismeret növelése, akár az eladások gyarapítása a cél, a hirdetők ugyanazért dolgoznak: hogy elérjék a termékük vagy szolgáltatásuk iránt valószínűleg érdeklődő felhasználókat. A Google Display Hálózaton történő, kontextus szerinti célzással megtalálhatod az ilyen embereket, abban a pillanatban, amikor a kapcsolódó tartalmak böngészésével kinyilvánítják érdeklődésüket. De mi történik akkor, ha egy felhasználó fényképezőgépeket keres, majd külön ablakban megnyit egy hírportált vagy olvasni kezdi kedvenc blogját? Bár a fényképezőgépekkel foglalkozó vállalat hirdetője szeretne hirdetést megjeleníteni ennek az érdeklődő felhasználónak, de a kontextus szerinti célzás nem alkalmas erre, hiszen az éppen felkeresett webhely témájában nem kapcsolódik a fényképezőgéphez.
Közel két éve
bejelentettük
* a Google Display Hálózat érdeklődési kategóriáinak bétaverzióját. Azóta fokozatosan bővítettük a funkció elérhetőségét, mától pedig az AdWords összes hirdetője számára elérhetők az érdeklődési kategóriák. Így működik: A rendszerünk vizsgálja, hogy a felhasználó milyen jellegű oldalakat látogat meg, figyelembe véve, hogy milyen régen és mennyire gyakran fordultak elő ezek a látogatások, majd releváns érdeklődési kategóriákat rendel a felhasználó böngészőjéhez. E kategóriák használatával azok számára jeleníthetsz meg hirdetéseket, akik nagyobb valószínűséggel vásárolják meg az általad kínált termékeket vagy szolgáltatásokat: Nem csupán a kontextus szerint releváns webhelyeken, hanem a Google Display Hálózat bármilyen jellegű webhelyén elérheted őket.
Több mint 1000 érdeklődési kategória közül lehet választani, az ökoturizmustól kezdve egészen a mobiltelefonokig, ezért biztosak vagyunk abban, hogy minden hirdető talál a vállalkozásának megfelelő kategóriát. És mivel a Display Hálózatot naponta 500 milliónál is több érdeklődő ember látogatja, nagy számú potenciális ügyfelet érhetsz el. Csak a kattintásokért vagy megjelenítésekért kell fizetned, a szokásos aukciós áron. A bétaprogramban részt vevő hirdetőink számos eredményt értek el az érdeklődési kategóriák használatával: volt, akinek 40%-kal sikerült növelnie a márkatudatosságot, míg egy másik, cipőkereskedő hirdető 400%-kal több konverziót ért el, alacsonyabb értékesítésenkénti hirdetési költséggel.
Ahogy egyre több hirdető számára elérhetővé tettük az érdeklődési kategóriákat, folyamatosan kötelességünknek éreztük, hogy a felhasználóknak a legteljesebb körű szabályozási lehetőségeket és átláthatóságot biztosítsuk. A felhasználók bármikor megtekinthetik és módosíthatják az érdeklődési kategóriákat, vagy akár teljes körűen le is állíthatják az érdeklődésen alapuló hirdetéseket, mégpedig a
Hirdetési beállítások kezelője
segítségével. Továbbá, a hirdetések mellett megjelenítjük a
Google Hirdetések emblémát
, ezáltal nyújtva tájékoztatást és választási lehetőséget a felhasználók számára a megjelenített hirdetésekről.
Bízunk benne, hogy az érdeklődési kategóriák hasznodra lesznek hirdetési kampányaidban. Úgy véljük, hogy azok hatékony eszközei az érdeklődő felhasználók elérésének, termékeid és szolgáltatásaid jobb megismertetésének, és ezáltal az eladásaid gyarapításának. Szükség esetén további információt a
Súgóban
találhatsz.
Jon Krafcik termékmenedzser, Google Display Hálózat
*angol nyelvű cikk
Optimalizálás, 3. rész
2011. június 22.
Folytatjuk a fiók kezdeti beállításával és alapvető optimalizálásával kapcsolatos cikksorozatunkat. A korábbi cikkekben
létrehoztunk
egy hatékony struktúrával, hirdetésekkel és kulcsszavakkal rendelkező fiókot, valamint pontosan beállítottuk kampányaink célzását és költségkeretét. Most két további alapvető beállítás bemutatásával haladunk tovább: a
kattintásonkénti költségajánlatokkal
és a hirdetések elhelyezésével
, illetve a működésüket bemutató példákkal.
A kattintásonkénti költségajánlatok
Az AdWords rendszerben a legtöbb esetben csak akkor fizetsz a hirdetésekért, ha egy látogató a hirdetésedre kattint. A kiválasztott ajánlattípus a "Kampánybeállítások" alatt látható, és az értéke
automatikus
(a rendszer úgy módosítja ajánlatod összegét, hogy a hirdetés a költségkeret által lehetővé tett mértékben a lehető legtöbbször jelenjen meg) vagy
kézi
(Te állíthatod be ajánlatod összegét) lehet. Az ajánlattételi folyamat optimalizálása során a következő dolgokra kell leginkább ügyelni:
Az automatikus ajánlattételi beállítás olyan helyzetekben megfelelő, amikor nem szeretnél túl sok időt fordítani kampányod pontos beállítására. Ezzel egyidejűleg azonban a kellemetlen meglepetések elkerüléséhez mindenképp állítsd be a kattintásonkénti költség felső határát.
Bizonyos szolgáltatások nem működnek az automatikus ajánlattétellel.
Fontosabb számodra a hirdetésed megjelenítése, mint a webhelyedre irányuló hivatkozások? Amennyiben igen, akkor a Google Display Hálózaton működő kampányok esetében kiválaszthatod az 1000 megjelenítésre vonatkozó fizetési lehetőséget (CPM).
Hogyan érdemes beállítani a konverziókövetést? Érdemes kipróbálni a konverziónkénti költség optimalizálóját vagy a Konverzióoptimalizálót. Ne feledd, hogy a konverziónkénti költség optimalizálóját az automatikus ajánlattétel választása esetén is be lehet kapcsolni. Ez az eszköz a konverziós adatok használatával teszi lehetővé a rendszer számára a kattintásonkénti költségre vonatkozó ajánlatok kezelését egy 30%-os tartományon belül, amely gyakran a konverziónkénti költség csökkenéséhez vezet.
Minden egyes kulcsszó esetében követheted a hirdetésed átlagos pozícióját. Bizonyos szavak esetében a pozíció túl alacsony, de mégis fontos számodra ez a kulcsszó? Bármikor lehetőséged van az adott kulcsszóhoz tartozó kattintásonkénti költség ajánlatának növelésére, amely a hirdetés pozíciójának emelkedéséhez vezet.
Egy adott kulcsszó hatékonyabb a többinél (magasabb CTR és konverziós arány)? Érdemes a szó kattintásonkénti költségére vonatkozó ajánlatát megemelni, mert ezzel több látogató érkezik a webhelyre. A kevésbé hatékony szavak ajánlatának összegét pedig nyugodtan csökkentheted, illetve szüneteltetheted is azokat.
A fenti tanács nemcsak a kulcsszavakra, hanem a hirdetéselhelyezésekre is vonatkozik. Egy adott webhelyen elhelyezett hirdetések hatékonyabbnak bizonyulnak? Add hozzá elhelyezésként ezt a webhelyet kézzel.
Bár mindig csak annyit fogsz fizetni, hogy versenytársaidnál jobb eredményt érhess el (általában a beállított maximális kattintásonkénti költségnél kevesebbet), mégse állíts be túl magas kattintásonkénti költséget, ha ezt nem engedheted meg magadnak. A verseny gyakran kiszámíthatatlanná válik, és olyan helyzetek is adódhatnak, amikor a valós költségek elérik a maximális árszintet, a költségkereted pedig nagyon hamar kimerül.
Ha azt látod, hogy egy adott kulcsszóhoz nagyon kevés megjelenítés tartozik, akkor lehet, hogy túl alacsony kattintásonkénti költségajánlatot állítottál be hozzá. A rendszer gyakran figyelmeztet arra, hogy a kattintásonkénti költségajánlat alacsonyabb egy adott kulcsszó első oldalon történő megjelenítésének becsült költségénél. Ez az információ a "Kulcsszavak" lapon jelenik meg.
Elhelyezések
Az elhelyezés ebben a környezetben azokat a platformokat jelenti, ahol az AdWords rendszeren keresztül hirdetéseket lehet elhelyezni. A hirdetések elhelyezésével kapcsolatban a
Súgóban
olvashatsz részletesebben, de most inkább következzen a számodra is hasznossá válható eljárások bemutatása:
A Google Keresési Hálózaton folytatott hirdetéssel olyan potenciális ügyfeleket veszítesz, akik nem használnak keresőmotorokat, vagy nem a Google keresőjét részesítik előnyben. Ha a Keresési és a Display Hálózaton is megjeleníted hirdetéseid, akkor szélesebb közönséget szólíthatsz meg.
Mindig külön kampányokat hozunk létre a Keresési és a Display Hálózat számára. Ennek számos oka lehet. Először a Keresési Hálózaton futó kampányaink számára hozunk létre kulcsszólistákat úgy, hogy a lehető legpontosabban próbáljuk megjósolni a felhasználók által használt keresési kifejezéseket. A Display Hálózat esetében a kulcsszólistákat a rendszer értékeli egy adott webhely témakörének megállapításával együtt. A Display Hálózaton megjelenő hirdetések többnyire általánosabb jellegűek a Keresési Hálózaton megjelenő hirdetéseknél. Ha a Keresési és a Display Hálózat külön kampányokra oszlik, akkor a hirdetések teljesítményét is egyszerűbben ki lehet értékelni, mivel az összes paraméter (CTR, konverziók stb.) egy pillantással felmérhető, valamint egyszerűen összehasonlítható.
Ha nem sajnálod a kampányod finomhangolására fordított időt, vagy ha meg szeretnél győződni arról, hogy hirdetéseid csak releváns webhelyeken jelennek meg, akkor érdemesebb a hirdetések elhelyezéseit kézzel kiválasztani. Az Elhelyezés eszköz ("Jelentések és eszközök" lap) segítségedre lesz a megfelelő webhelyek kiválasztásában.
Ha automatikusan választod ki a hirdetéselhelyezések csoportját, akkor nagyon fontos rendszeresen ellenőrizni, hogy mely webhelyeken jelent meg hirdetésed (a kampány "Hálózatok" lapja), valamint kizárni azokat a webhelyeket, amelyek tartalma nem releváns, illetve amelyek alacsony CTR-t biztosítanak.
Ne aggódj amiatt, hogy a CTR sokkal alacsonyabb a Display Hálózaton, mint a Keresési Hálózaton -- ez teljesen normális jelenség. A Display Hálózaton mért CTR ezenkívül nem befolyásolja a Keresési Hálózaton elért teljesítménymutatókat, és ez fordítva is igaz.
Ha kézzel választod ki hirdetéseid elhelyezését, és ezzel egyidejűleg kulcsszavakat veszel fel, akkor hirdetéseid csak a kulcsszavakhoz kapcsolódó webhelyeken és weboldalakon jelennek meg. Szeretnéd, hogy hirdetésed a kiválasztott webhelyek valamennyi oldalán megjelenjen? Akkor töröld a kampány összes kulcsszavát.
Ezzel befejeztük az alapvető kampánybeállítások bemutatását. A három cikkben található információk alapján hatékonyan üzemelő fiókot hoztunk létre. A következő cikkben a legjobb és legegyszerűbb módszereket vizsgáljuk meg a kampányban található egyes hirdetések teljesítményének mérésére.
Alekszej Petrov, AdWords csapat
Optimalizálás - 2. rész
2011. június 20.
Ez az alapvető optimalizálásról szóló sorozatunk folytatása. Az
előző cikkben
megbizonyosodtunk arról, hogy a fiók struktúrája megfelelő, illetve hogy hatékony hirdetéseket és kulcsszólistát tartalmaz. Ebben a cikkben két alapvető kampánybeállítást tekintünk át - a célzást és a költségkeret-kezelést.
1. Célzás
Kétféle, egymáshoz kapcsolódó célzási típus létezik - nyelvi és földrajzi. Természetesen Te tudod a legjobban, hogy potenciális ügyfeleid hol találhatók. Általános szabályként elmondható, hogy a hirdetések világszerte történő terjesztése helyett érdemesebb erőfeszítéseidet azokra az országokra korlátozni, ahol a lehető legtöbb hasznot hajtják. Lokális jellegű szolgáltatásokat kínálsz? Amennyiben igen, egy teljes ország helyett inkább válassz egy adott várost vagy régiót.
Az alábbiakban néhány tanácsot olvashatsz a nyelvi és a földrajzi célzással kapcsolatban:
Érdeklődsz a francia piac iránt? Hozz létre egy külön kampányt, amely a francia nyelvet célozza meg, és írj megfelelő hirdetéseket és kulcsszavakat. A leginkább releváns hirdetések létrehozásához ne használd az összeset egyetlen kampányon belül.
Ellenőrizd kampányod hatékonyságát országok szerinti bontásban ("Dimenziók" lap - a lap megjelenítéséhez néha a "Közönségek" felirattól jobbra található nyílra kell kattintanod -, majd "Földrajzi jelentés"), és töröld a legalacsonyabb CTR értékkel, illetve még inkább a legalacsonyabb konverziós aránnyal rendelkező országokat.
Ha a földrajzi célzás beállításai között országként az Egyesült Királyságot választod, akkor például a Franciaországban tartózkodó látogatók a Google.co.uk webhelyen végzett keresés során láthatják hirdetéseidet. Az Egyesült Királyságon kívüli látogatók nem fontosak a számodra? Akkor az Egyesült Királyság országként történő kiválasztása helyett kézzel add hozzá az egyes régiókat ("Beállítás"Földrajzi célzás), és a probléma megoldódott.
Egy kampány = egy nyelv. Nincs értelme német nyelvű hirdetéseket mutatni francia anyanyelvű látogatóknak. Ez alól lehet azonban egy kivétel. Bizonyos esetekben érdemes lehet angol nyelvű szöveget szerepeltetni az orosz, ukrán vagy egyéb nyelvű hirdetésekben, hogy az adott országban élő valamennyi felhasználót megszólíthasd. Ebben az esetben azonban biztosnak kell lenned abban, hogy a földrajzi célzás csak releváns országokra irányul. Nem túl jó ötlet egy helsinki száraztisztító hirdetését az Ausztráliában élő, angolul beszélő felhasználók számára megjeleníteni.
2. Költségkeret
Hogyan választod ki költségkeretedet? Mennyi pénzt költesz a hirdetésekre? Az első kérdést csak Te tudod megválaszolni, a második kérdésre azonban a statisztikai adatok adnak választ. Vegyünk például egy olyan esetet, amikor három kampányod van, de havonta legfeljebb 120.000 forintot költhetsz hirdetésre. Ez azt jelenti, hogy kampányonként havonta 40.000 forintra van szükséged. Ezért az egyes kampányok alapértelmezett napi költségkerete hozzávetőleg 1333 forint lesz. Az egyik kampány fontosabb a másik kettőnél? Rendelj hozzá napi 2400 forint költségkeretet, a másik kettőhöz pedig 800 forintot.
Most pedig következzenek a megszokott tanácsok a napi költségkeret beállításával kapcsolatban:
Ellenőrizd, hogy hány megjelenítést veszítettél el az elégtelen költségkeret miatt. Ehhez az összes kampány áttekintését tartalmazó oldalon kattints a diagram fölötti "Oszlopok" gombra, és jelöld be a "Teljesítmény" jelölőnégyzetet. Minden egyes kampányra vonatkozóan megjelenik a költségkeret miatt elveszett megjelenítések százalékos aránya.
Sok megjelenítés veszett el a költségkereted miatt, vagy a hirdetések megjelenítése azért állt le, mert kimerült a következő nap költségkerete? Próbáld módosítani a költségkeret kampányok közötti elosztását. Továbbra sem elegendő a keret? Jó ötlet lehet a teljes fiók átfogó költségkeretének növelése és a források több kampány közötti elosztása.
A kampánybeállítások között lehetőség van a gyorsított megjelenítés és a normál között választani. Az első lehetőség választása esetén a rendszer a lehető legtöbb alkalommal jeleníti meg hirdetéseid a költségkerettől függetlenül, a második beállítás használata esetén pedig a nap minden szakában egyenletes arányban próbálja megjeleníteni azt.
Bizonyos napokon a rendszer megengedheti a fiók költségkeretének túllépését. Aggódni mégsem kell, hiszen az összeget egy másik napon elért megtakarítással vagy egy jóváírási korrekcióval kompenzálja a rendszer. Az elszámolási időszak egyes napjain átlagosan nem fogsz többet fizetni a napi költségkeretednél.
Az ebben és az előző cikkben foglalt tanácsok alapján megismertük a helyesen strukturált, valamint megfelelő költségkerettel és célzással rendelkező fiók beállításának módját. Már csak néhány dolgot kell áttekinteni: az elhelyezések és az ajánlatok megfelelő beállítását, valamint a fiók teljesítményének követését. Ezekkel a témákkal a jövőben megjelenő cikkek foglalkoznak. Figyeld az új cikkeket!
Alekszej Petrov, AdWords csapat
Optimalizálás, 1. rész
2011. június 17.
Amikor hirdetőink fiókjainak optimalizálásán, azok hatékonyságának növelésén fáradozol, sokféle kihívással találhatod szemben magad. Bár ezen kihívások jelentős része egyedi, különleges, legtöbbjük mégis általános módszerek alkalmazásával hárítható el. Ezen cikk célja a fiókkal kapcsolatos azon szempontok tömör felvázolása, amelyek az optimalizálás kezdeti fázisában kiemelt szerepet kapnak. Az alábbiakat elolvasva minden hirdető a saját fiókjának alapvető beállításait elvégezni képes optimalizálási szakembernek érezheti magát.
1. A fiók szerkezete
Az 1. kampány és az 1. hirdetéscsoport. A fiók szerkezete legtöbbször itt kezdődik. És ugyanúgy itt is végződik, pedig a megfelelő fiókszerkezet létrehozása alapvető fontosságú lenne. A megfelelő szerkezet nélkül nincs értelme a további optimalizálásnak. A házépítést nem lehet a tetővel kezdeni. A további lépések előtt ezért győződj meg az alábbiakról:
● A hirdetési kampányt úgy érdemes elképzelni, mint egy, a webhelyedre nyíló "ablakot", amely a kínált termékek és szolgáltatások fajtáit mutatja be.
● A
Kampány
szintjén beállítottad a globális paramétereket (például a célzást és a költségkeretet).
Az első pont nyomán külön
hirdetéscsoportokat
érdemes tehát létrehozni, melyek mindegyike kizárólag egy termékkel foglalkozik. Az adott témával rendelkező
hirdetéscsoportok
egy adott látogatócsoport számára jelennek meg, és a
kampány
szintjén csoportosíthatók. Ne aggódj, ha rengeteg
hirdetéscsoporttal
rendelkezel, hiszen ez a hatékony fiókok jellemzője.
2. Hirdetések
A hirdetők gyakran kérdezik: "Ezt nézd meg. Szerinted jó ez a hirdetés?" A kérdést nehéz objektív módon megválaszolni. A hirdetések írása egy kreatív folyamat. Az AdWords hirdetéseinek egyedülállósága teszi érdekessé az egyes hirdetéseket a látogatók és a hirdetők számára egyaránt. Ugyanakkor ügyelned kell arra is,
● hogy hirdetésed egyszerű, mégis professzionális legyen. A jól érthető jelentés, a helyes nyelvtan és az egyedi benyomás együttesen teszi érdekessé és vonzóvá a hirdetést a látogatók számára.
● Minden egyes
hirdetéscsoportban
hozz létre két-három hirdetést, majd egyenként jelenítsd meg azokat. Ezzel kiértékelheted az egyes hirdetések hatékonyságát.
● Használj figyelemfelkeltő kifejezéseket, például az "Ingyenes házhozszállítás" ajánlatot. Ugyanakkor ügyelj ígéreteid betarthatóságára.
● Amennyiben az Oroszországi Föderációt, Ukrajnát vagy néhány egyéb országot célzol, akkor a szabványosnál hosszabb hirdetéseket is létrehozhatsz. Ehhez az új szöveges hirdetés létrehozása során ki kell választanod a megfelelő beállítást a meglévő
hirdetéscsoporton
belül. Használd ki ezen lehetőség előnyeit!
● Általában a hirdetések hatékonyabbak, ha a
céloldal URL-címe
a hirdetésben foglalt termékre mutat és nem a webhely kezdőlapjára. Ha a látogató hűtőszekrényt keres, akkor nem biztos, hogy kíváncsi a vasalódeszkákra.
3. Kulcsszavak
A kulcsszavak hidalják át a látogató és a hirdetésed, illetve a webhelyed közötti távolságot. Ezért a hatékony kulcsszólista garantálja, hogy hirdetésed csak az olyan látogatók számára jelenik meg, akik számára az valóban érdekes lehet. A kulcsszó minőségi mutatója ezenkívül közvetlen hatással van a kattintásonkénti költségre: minél magasabb a minőségi mutató, annál alacsonyabb a kattintásonkénti költség. Ez kivétel nélkül mindig így van. Ezért a kulcsszólista létrehozása során az alábbiakra kell figyelned:
● A legtöbb esetben nincs indok arra, hogy
hirdetéscsoportod
10-20 kulcsszónál többet tartalmazzon. Ha kulcsszólistád ennél jelentősen több elemből áll, akkor ez azt jelzi, hogy
hirdetéscsoportod
nincs elég pontosan meghatározva. Az ilyen csoportokat érdemes lehet két- vagy háromfelé osztani.
● Elsőként saját webhelyedről vagy korábbi tapasztalataidból meríthetsz ötleteket a kulcsszavak létrehozásához. Képzeld magad a látogatók helyébe, és gondold át, hogy milyen szavakat használnának termékeid kereséséhez. Ha kifogysz az ötletekből, a "Kulcsszóválasztó eszköz" további javaslatokkal szolgálhat (
Jelentések és eszközök
lap).
● A kizáró kulcsszavak hasznosak. Segítenek kiszűrni a haszontalan kereséseket, így pénzt takarítanak meg számodra. A
Kulcsszavak
lap "A keresési kifejezések megjelenítése…" szolgáltatásának használatával megismerheted a nem releváns keresési kifejezéseket, amelyeket kizáró kulcsszavakként vehetsz fel. Ennek során további ötleteket szerezhetsz a kulcsszavak létrehozásához. A keresési kifejezések kiszűrése nemcsak az optimalizálási műveletek alapvető része, hanem rendszeresen elvégzendő rutinművelet, amelyet egyszerűen nem érdemes kihagyni.
A fenti feladatok végrehajtásával stabil alapokat hozunk létre: egy olyan strukturált fiókot, amely hatékony hirdetésekkel és kulcsszavakkal rendelkezik. A következő cikkekben a földrajzi célzásról, az ajánlattételről és a költségkeret-kezelésről, a hirdetések elhelyezéséről, valamint a kampányok teljesítményének nyomon követéséről olvashatsz.
Írta: Alekszej Petrov, AdWords csapat
A földrajzi célzás frissítései az AdWordsben
2011. június 8.
Az online hirdetés egyik legfőbb előnye, hogy keretein belül a kampányok
adott helyekre
, például városokra, régiókra vagy országokra célozhatók. Előfordulhat például, hogy egy autókölcsönzéssel foglalkozó vállalat olyan felhasználókat szeretne elérni, akik bérautót keresnek Budapesten. Ilyenkor kampányukat Budapestre célozhatják, és lehetőségük van arra is, hogy csak Budapestre jellemző kedvezményeket szerepeltessenek a hirdetésükben.
Februárban
további 17 országban indítottuk el a város szerinti célzást
, amivel célunk, hogy a földrajzi célzást pontosabbá, könnyebben használhatóvá és rugalmasabbá tegyük. Jövőbeli fejlesztéseink részeként számos módosítást hajtunk végre az AdWords földrajzi célzási lehetőségeinél. Ezek a módosítások 2011. július 8-tól lépnek életbe, és megtalálhatók lesznek köztük az alábbiak:
●
Módosítások a jelenleg is elérhető helyeknél
: A világ földrajzának változásai, valamint az ismétlődő vagy egymást fedő földrajzi célzási területek megléte miatt eltávolítunk egyes földrajzi célzási területeket, többek között Japánban, Dániában, Spanyolországban és Hollandiában. 2010-ben Finnországban például megszűnt hat tartomány, és bár a továbbiakban nem célozhatod ezeket a tartományokat, továbbra is lehetőséged van a finn városok célzására. Tehát ezek a tartományok a jövőben nem, Finnország városai viszont továbbra is célozhatók lesznek. A módosítások életbe lépését követően az új kampányoknál nem adhatók meg
az itt felsorolt helyek
* . Ha meglévő kampányaid valamelyikével e helyek bármelyikét célzod, akkor a listában át kell helyezned őket
a
javasolt célhelyek közé
*, ellenkező esetben automatikusan áthelyezzük azokat. Kérjük, gondosan nézd át a listát, mert a módosítások némelyike nagyobb helyekbe történő beolvasztást eredményez.
●
Az egyéni alakzatok (több pontból vagy sokszögből álló célzások) megszűnése
: A továbbiakban nem adhatók meg több pontból álló célzások az AdWordsben. Jelenlegi kampányaid meglévő alakzatait továbbra is megtekintheted és törölheted. Azok használatban is maradnak 2011 végéig. Ezt követően az AdWords kampányaidban még mindig meglévő sokszögcélzásokat áthelyezzük elérhető
helyekre
, például egy közeli városra vagy egy térképpontra bizonyos sugarú körrel. Javasoljuk, hogy cseréld le sokszögcélzásaidat ezekre az alternatívákra, mert ellenkező esetben 2011 végén automatikusan elvégezzük az áthelyezést.
●
A "Cím megjelenítése a hirdetésben" funkció eltávolítása:
Bizonyos országokban jelenleg csak úgy jeleníthető meg cím a hirdetéseiddel, ha bejelölöd a "Cím hirdetésekben való megjelenítésének engedélyezése" lehetőséget azoknál a kampányoknál, amelyek egy térképpont körüli területet céloznak. Ez a lehetőség a jövőben nem lesz elérhető. Ha meg szeretnéd jeleníteni a vállalkozásod címét vagy telefonszámodat, akkor az
AdWords helybővítményeit kell
használnod.
Ha ezeket a funkciókat az AdWords API-val használod, érdemes átnézni az
AdWords API blogot
*, ahol további információt kaphatsz a küszöbön álló változtatásokról.
Az imént vázolt változások 2011. július 8. után lépnek életbe. Javasoljuk, hogy
kampányaidban mihamarabb módosítsd földrajzi célzási beállításaidat
az elérhető lehetőségek valamelyikére.
Írta: Nathania Lozada, Inside AdWords Csapat
*angol nyelvű
Június 8. - az IPv6 napja
2011. június 7.
Június 8-án, olyan nagy internetes cégekkel karöltve, mint a Yahoo vagy a Facebook, 24 órára aktiválni fogjuk az IPv6-ot főbb webhelyeinken. Mindazonáltal, ebben a tesztben hirdetői és megjelenítői szolgáltatásaink -- így az AdWords, az AdSense vagy a DoubleClick -- nem vesznek részt*. A Google támogatja az IPv6-ot, mert ez a protokoll elemi fontosságú az internet jövője szempontjából. Az internet a korlátozott címlehetőségek miatt lassanként "elenged a varrásnál" , és az IPv6 a legjobb megoldás.
A jó hír az, hogy legtöbb internetezőnek semmit sem kell tennie az IPv6 napjára való felkészüléshez. Jelenlegi méréseink szerint a felhasználók túlnyomó többségére (99,95 százalékára) nincs hatással az átállás. Bizonyos esetekben azonban a felhasználók kapcsolódási problémákat tapasztalhatnak, amelyeknek oka gyakran a rosszul konfigurált vagy nem megfelelően működő otthoni eszközökben keresendő.
Szeretnéd ellenőrizni, hogy készen áll-e a kapcsolatod az IPv6-ra? Keresd fel
tesztwebhelyünket
. Itt ellenőrizhető az IPv6-kompatibilitás, és szükség esetén problémamegoldó tippek is elérhetők.
További információ az
IPv6-ról
, illetve az
IPv6 napjáról
.
*Kedves olvasóink! Szeretnénk felhívni figyelmeteket arra, hogy a poszt ezen mondata az eredeti változathoz képest megváltozott. Mindehhez megértéseteket köszönjük.
Lisa Shieh
Inside AdWords csapat
A cél URL domainjének megjelenítése a Google-on megjelenő egyes hirdetések címsorában
2011. június 3.
Az AdWords hirdetésekben a megjelenített URL, bár az utolsó helyen van, annál fontosabb szerepet tölt be. A megjelenített URL fontos tényező lehet, amikor a felhasználó arról dönt, rákattint-e a hirdetésedre.
Ezért a jövőben a Google legelőkelőbb helyen lévő hirdetései egy részének a címsorában automatikusan megjelenítjük a megjelenített URL-t. Így jobban kidomborodhat a márkajelleg a hirdetésben, ugyanakkor a címsor szövegében egyéb információk is kiemelhetők. A potenciális ügyfelek pedig könnyebben azonosíthatják, milyen webhelyre kerülnek, miután a hirdetésedre kattintottak.
Előtte
Utána
Amikor a megjelenített URL a címsorban látható, egy függőleges vonallal elválasztjuk a hirdetés többi szövegétől, és a cím csak a domaint tartalmazza, a "www" előtagot vagy más alkönyvtárat nem. A megjelenített URL-ed a leírás alatt továbbra is normál módon megjelenik. Ha a címsor már tartalmazza a domaint, akkor természetesen nem fogjuk még egyszer megjeleníteni azt. Végül: arra is lehetőség van, hogy a megjelenített URL domainje egy, a címsorba előléptetett leírással együtt jelenjen meg, ha az így kapott címsor maximum hatvannyolc karakter hosszú.
Ez a globális funkcióbevezetés minden országra és minden nyelvre kiterjed. További tájékoztatásért keresd fel a Súgót .
Lisa Shieh
Inside AdWords csapat
Elindult az AdWords Online Tanterem YouTube csatornája
2011. június 2.
A nemrégiben indított
AdWords Online Tanterem
immáron a YouTube-on keresztül is elérhető . A költözéssel együtt 5 új oktatófilmet is feltöltöttünk számotokra, melyek az alábbi témákban nyújtanak segítséget:
Az online hirdetések bemutatása
Több AdWords-fiók együttes kezelése
Hogyan növeld honlapod látogatottságát a Google AdWords segítségével
AdWords fiókok optimalizálása
Az AdWords beruházási megtérülésének követése a konverziókövetés segítségével.
A fenti listából bizonyára kiderül, hogy az új videók nagy segítséget nyújthatnak bármely felhasználónknak, különösen ügynökségi partnereinknek.
Kattints ide
, s máris megtekintheted az új videókat.
Petlyánszki Gábor - magyar AdWords csapat
Öt új bemutatóvideó az AdWords Kampánykísérletekhez (Angolul)
2011. június 1.
Számos hirdetőtől kaptunk olyan visszajelzést, hogy szeretnék kipróbálni az
AdWords Kampánykísérleteket (ACE)
, de bizonytalanok afelől, hogy mit érdemes vizsgálni. Ha Te is ezen hirdetők közé tartozol, akkor figyelmedbe ajánljuk azt az öt új bemutatóvideót, amelyek végigvezetnek néhány példakísérleten. Ezeket érdemes lehet kipróbálni.
Új videóink segítségével megismerheted, hogyan
oszd szét a kísérletet kontroll és kísérleti csoportra
, valamint azt, hogy hogyan futtathatod ezt a négy kís
érlettípust:
Kulcsszóegyezési típusok
, vagyis hogyan befolyásolja az
Általános egyezés-módosítóval
létrehozott kulcsszó a fiókomat?
Ajánlatok
, vagyis mi történik, ha 10%-kal megnövelem ajánlataimat?
Hirdetéstartalom
, vagyis hogyan befolyásolja az új hirdetésszöveg és az új megjelenített URL a teljesítményt?
Hirdetéscsoportok
, vagyis egy általánosabb vagy pontosabb célzású hirdetéscsoport-szerkezet a megfelelőbb számomra?
Reméljük, hogy ezekből a videókból ihletet tudsz meríteni az AdWords Kampánykísérletekhez, és ha fel szeretnéd frissíteni az első kísérlet beállításához szükséges ismereteidet, tekintsd meg lépésenkénti bemutatóvideónkat
itt
.
Címkék
***haladóknak***
***kezdőknek***
***mélyvíz***
+1
a kereső
adaptív hirdetés
AdMob
Advertising Week
AdWords
AdWords Editor
AdWords Kezdőknek Sorozat
AdWords Online Tanterem
AdWords promóciós kódok
AdWords Számlázási beállítások
AdWords Szerkesztő
AdWords tutorials
AdWords Videóhoz
Ajánlatkorrekció
ajánlattétel
Ajánlattételi stratégia
Aktuális
Alkalmazás
analytics
Android
Applikáció
Automatikus ajánlattétel
Autómatikus ajánlattétel
bejelentés
belsőlink-bővítmény
bemutatkozás
Bővített URL
bővítmények
Case Study
cél-ROAS
céloldal
célzás
chat
click-to-call
CPA
demográfiai
DFSA
dinamikus keresési hirdetések
Dinamikus remarketing
display-hirdetések
esettanulmány
eszközök
eszközökön keresztüli tevékenységek
ETA
Fejlesztések
Firebase
fórum
frissítési központ
gépi tanulás
Gmail
Gmail-hirdetések
Google AdWords
Google AdWords oktatás
Google AdWords Oktatóközpont
Google Adwords tutorials
Google AdWords Webinárium
Google Analytics
Google Display Network
Google I/O
Google Maps
Google Minősítési Program
Google Partners
Google Performance Summit
Google Play
google+
GYIK
hatékonyság
helybővítmény
helyi célzás
hirdetésbővítmények
hirdetésformátumok
hirdetéspozíció
Híváskonverzió
hozzárendelés
idő alapú célzás
innováció
irányelvek
jelentések
kampánykísérletek
kampánymenedzsment
kampányszintű közönséglisták
Kampányvázlatok
Karácsony
képernyőmegosztás
kérdőív
Keresési Trendek
kezelőfelület
Kiterjesztett szöveges hirdetések
konvertált kattintás
konverzió
konverziókövetés
Közönség célzása
kulcsszavak
kupon
kutatás
márkanövekedés
minőségi mutató
Mobil
Mobil Március
mobilajánlat
mobilhirdetés
mobiloptimalizálás
non-profit
Online szeminárium
optimalizálás
Partner-jelvény
Payment API
piacon belüli szegmensek
promóciós kredit
Remarketing
Reszponzív hirdetések
RLSA
Salesforce
sikertörténet
Smart Bidding
SMS
súgó
számlázás
Szöveges hirdetések
tartalmi hálózat
Telefon
telefonos kapcsolatfelvétel
továbbfejlesztett kampányok
tömeges szerkesztés
TrueView
TrueView tevékenységhez
TrueView-felfedezési hirdetés
Tudtad-e ?
új adwords
Új termékek
Újdonság
univerzális alkalmazáskampány
URL-kezelés
Ügyfélegyezés
Ügyfélközpont
ügynökségeknek
üzenetbővítmény
vendégbejegyzés
visszajelzés
Webhely-optimalizáló
webinárium
YouTube
Archive
2017
máj.
2016
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
márc.
febr.
jan.
2015
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
2014
szept.
aug.
máj.
márc.
2013
dec.
nov.
okt.
szept.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
2012
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
2011
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
2010
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
2009
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
Feed
Hasznos oldalak
Google Cégem
Google Partners
Google Webmester Súgó
Google Apps for Work
Gyors választ szeretne?
AdWords Súgó
Google Analytics Súgó
AdWords Oktatóközpont
Szakértő csapatunk elérhetősége
Follow @adwords
Follow
Számítunk visszajelzésére
A bloggal kapcsolatban
ezen az űrlapon
várjuk a véleményeket és a javaslatokat.