Inside AdWords Magyarország
Az átkattintási arány elemzése
2010. december 30.
Bal oldalon a következő hirdetésszöveg látható angolul: "Próbálja ki új hidratálókrémünket a tisztább és frissebb bőrért!" Ha tudsz spanyolul, akkor az angol hirdetésszöveg spanyol fordítását megfelelőnek találhatod. Tegyük fel, hogy fel akarod használni ezt a hirdetésszöveget a hidratálókrémekről szóló spanyol kampányodban, majd néhány hét után megtekinted az eredményeket. Megnyitod a megfelelő kampány Hirdetések lapját. Ezután a legmagasabbtól a legalacsonyabbig sorba rendezed az átkattintási arányokat (CTR) a CTR oszlopra kattintva. A hirdetésszövegeket látva azt veszed észre, hogy a spanyol hirdetésszöveg átkattintási aránya nagyon alacsony. Míg az angol hirdetésszöveg átkattintási aránya 7,89%, addig a spanyol verzióé körülbelül 0,54%. Mi lehet ennek az oka? Az átkattintási arány a hirdetéseidre érkező kattintások számának és a hirdetések megjelenítéseinek a hányadosa. Az alacsony CTR azt jelenti, hogy sok felhasználó látja a hirdetést, de közülük csak kevesen kattintanak rá a címsorra. Vajon a hidratálókrémek kisebb népszerűségnek örvendenek Spanyolországban, mint az angol anyanyelvű országokban? Érdemes inkább jobban ránézni a spanyol szövegre. A szöveget egy olyan angol anyanyelvű ember írta, aki spanyolt tanult az iskolában. Ha megkérsz egy spanyol anyanyelvű embert, hogy nézze át a szöveget, akkor megakadna a tekintete a "complexión" szón. A spanyol beszélő elmondja, hogy a bőrre a "tez" vagy a "cutis" szót használják, míg a "complexión" testalkatot jelent. Ha egy spanyol ügyfél elolvassa a hirdetésszöveget, akkor a nyelvi hiba alapján arra következtet, hogy a hirdetett termék nem lehet jó minőségű.
Vizsgáljuk meg az alábbi francia példát.
Amikor megnyitjuk a két hirdetésszöveghez tartozó hirdetésszöveg-jelentést, akkor azt látjuk, hogy a második hirdetés átkattintási aránya sokkal magasabb az elsőénél. Miért részesítik előnyben a francia vásárlók a második hirdetést? Miután megkérdezünk egy francia anyanyelvű embert, megtudjuk, hogy a francia "courtier" szót sokkal gyakrabban használják, mint az angolból átvett "broker" (bróker) szót. Csak azok a felhasználók használják a "broker" kifejezést, akik nagyon jól ismerik az online kereskedelem világát. Éppen ezért lehetséges, hogy azok a franciául beszélő felhasználók, akik újak a kereskedelemben, nem értik az angol "broker" szót használó hirdetés jelentését. Lehet, hogy ösztönösen azt a hirdetést részesítik előnyben, amely 100%-ban francia nyelvű. Továbblépve a tőzsdére, nézzük a következő példát!
Amikor összehasonlítjuk és elemezzük e két hirdetés teljesítményét, azt látjuk, hogy mindkettő jó, 6% körüli átkattintási aránnyal rendelkezik. Úgy tűnik, hogy a francia ügyfeleink számára mindegy, hogy a francia "bourse" kifejezést vagy az angol "trading" (tőzsde) szót használjuk. Francia anyanyelvű ismerősünk megerősíti, hogy a "trading" szó ma már olyannyira elterjedt a franciában, hogy a lakosság is használja azt. Ne feledd, hogy csak egy helyi lakos megkérdezése után tudtuk meg, hogy a "broker" szó nem gyakori a francia nyelvben, míg a "trading" az. Ezért ha bármikor kételyeid vannak a lefordított hirdetésszövegek alacsony átkattintási arányai miatt, érdemes lehet megkérdezni egy megfelelő anyanyelvű személyt. Sok sikert!
Hile Cremers, Google AdWords csapat
Vizuálishirdetés-készítő - jelentős fejlesztések
2010. december 20.
Keményen küzdünk azért a Google Display Hálózaton, hogy mindenki számára hozzáférhetővé tegyük a vizuális hirdetést a hirdető cég méretétől és költségkeretétől függetlenül. 2008-ban bemutattuk a Vizuálishirdetés-készítőt, amellyel percek alatt lehet vizuális hirdetéseket tervezni - ingyen.
Ma a Vizuálishirdetés-készítő több fejlesztését is szeretnénk bemutatni, hogy segítsünk minden kitűzött marketingcélod elérésében - kezdve a konverziók növelésével egészen a márkaépítésig.
Akár több száz hirdetést is lehet egyszerre kezelni a csoportos másolással és szerkesztéssel
Az
AdWords Szerkesztő legújabb verziójával
átmásolhatod a Vizuálishirdetés-készítővel létrehozott hirdetéseidet egy másik kampányba, és csoportosan végezhetsz rajtuk alapvető módosításokat, például megváltoztathatod a hirdetések nevét, célját, megjelenített URL-jét, illetve a hirdetésállapotokat. Az AdWords Szerkesztővel gyorsan készíthetsz személyre szabott hirdetéseket minden hirdetéscsoporthoz. Létrehozhatsz például egy futóedzésekre vonatkozó tippeket reklámozó hirdetést, és a személyre szabásnál megemlítheted a helyi maratont bizonyos városokban.
Ha már használod az AdWords Szerkesztőt, a rendszer rá fog kérdezni az automatikus verziófrissítésre. Az utasításokat követve megőrizheted a még fel nem töltött módosításokat. Ha még nem használod az AdWords Szerkesztőt, látogass el
webhelyünkre
, ahol további információkat tudhatsz meg, és letöltheted a Szerkesztőt.
Figyelemfelkeltés a közösségi és a kibontható sablonokkal
A Vizuálishirdetés-készítő új közösségi és kibontható sablonjait úgy alakítottuk ki, hogy segítsenek a felhasználók figyelmének felkeltésében és ezáltal a márkaépítésben. A jelenleg tesztelt közösségi sablonok elhelyezik Twitter-fiókod legújabb bejegyzéseit a hirdetésben. A közösségi sablonok nagyon hasznosak, ha naponta változó promóciókat szeretnél reklámozni. Nem kell egy teljesen új hirdetést készítened; elég, ha elküldesz egy tweetet. Ezekkel a sablonokkal Twitter-követőid köre is növelhető.
Szintén új lehetőséget jelentenek a kibontható sablonok, amelyek nagyobb területet biztosítanak a hirdetésnek, ezáltal jobban ösztönzik az érdeklődő felhasználókat. Ha egy felhasználó a kibontható hirdetésre kattint, akkor a formátumától függően eredeti szélességének vagy magasságának kétszeresére növekszik. Játékokkal foglalkozó, kereskedelmi és szórakoztatóipari ügyfeleink nagyon sikeresen alkalmazzák ezt az új formátumot.
A sablonok testreszabásával tökéletes hirdetést készíthetsz
Új szolgáltatás a sablonok testreszabhatósága is. Ez nagyobb rugalmasságot jelent, és lehetővé teszi, hogy pont olyan hirdetést hozz létre, amilyet szeretnél. Oda helyezheted a szövegmezőket és a képeket a sablonban, ahová szeretnéd. A szövegmezőket át is méretezheted, így több szöveget is elhelyezhetsz. Ehhez az egészhez 180 sablon, közel 100 féle betűkészlet és végtelen sok szín közül választhatsz - a hirdetés kialakításának semmi sem szab határt.
Még nem próbáltad ki a Vizuálishirdetés-készítőt? Ha el szeretnéd kezdeni, kattints a Hirdetések lapfülre az AdWords-fiókodban. Ezt követően kattints az Új hirdetés lehetőségre, és válaszd a "Vizuálishirdetés-készítő" lehetőséget.
Írta: Kari Wilson, termékmarketing-menedzser
A Kulcsszóválasztó eszköz - figyelünk a visszajelzésekre
2010. december 17.
Köszönjük szépen a sok visszajelzést a Kulcsszóválasztó eszközzel kapcsolatban. Az első dolog, amiről beszámoltatok, az az volt, hogy minél több olyan kulcsszót szeretnétek, amelyek fiókjaitokra és kulcsszavaitokra célzottak. Azt gondoljuk, sokat fejlődtünk ezen a területen. Olyan új funkciókat is bevezettünk, mint a jobb szűrők alkalmazása, a kulcsszavak megcsillagozása, illetve szövegként való kimásolása. Még most sem fejeztük azonban be a fejlesztéseket! Továbbra is onnan tudhatjuk meg, hogy mi fontos a számodra, ha
elküldöd nekünk a visszajelzésedet
. Az alábbiakban részletesebben is bemutatjuk egyes új funkcióinkat.
Három új módszer a kulcsszólisták szűrésére és finomítására:
Az új frissítések segítségével (1) kiválaszthatod, hogy mely kifejezéseket foglalsz bele a kulcsszólistádba, illetve zársz ki a kulcsszólistádból; (2) használhatod az "Ehhez hasonló találatok" gombot, amellyel a táblázatból kiválasztott kulcsszóötletekhez hasonló kifejezéseket kaphatsz; (3) lehetőséged van csak azoknak a találatoknak a lekérésére, amelyek a keresőmezőben pontosan megadott szavakat és kifejezéseket (és azok közeli szinonimáit) tartalmazzák.
Kulcsszavak megjelölése csillaggal
Csillagokat adhatsz azokhoz a kulcsszavakhoz
, amelyeket menteni szeretnél, miközben továbbra is új kulcsszóötleteket keresel.
A csillaggal megjelölt kulcsszavakat az eszköz bal oldalán található "Csillaggal megjelölt" párbeszédpanelen tekintheted meg.
"Megtekintés szövegként" gomb
Kijelölt kulcsszavaidat szöveges formátumban is megtekintheted az egyszerű szerkesztés, illetve AdWords Szerkesztőbe való beillesztés érdekében.
Ahogyan már említettük, folyamatos visszajelzéseid rendkívül fontosak számunkra. Kérjük, továbbra is
küldd el számunkra megjegyzéseidet
, és reméljük, hogy hamarosan további fejlesztésekről számolhatunk be.
Vesd ki hálódat! Tanácsok a Google Display Hálózatán való hirdetéshez, 2. rész
2010. december 16.
1. Használd a Varázskereket
A Varázskerék egy egyszerű eszköz, melynek segítségével megkeresheted a kívánt keresési lekérdezésekhez kapcsolódó
témákat és kifejezéseket
. Az eszköz használatával olyan ötletekre tehetsz szert, amelyek megvalósításával a
kampányokat több témát megcélzó hirdetéscsoportok hozzáadásával bővítheted
. A Varázskerék eléréséhez kattints a Google keresési eredmények oldal "Több eszköz" legördülő menüjére.
Ha például háziállatoknak szánt eleség és tartozékok kereskedelmével foglalkozol, akkor a Varázskerék előnyeit a következő módon használhatod ki:
Az eredeti "macskák" keresési lekérdezés kapcsolódik a "macska fajták" lekérdezéshez:
Ezt a keresési lekérdezést akár a következő hirdetéscsoport témájaként is lehetne használni. A kulcsszólista mindkét általános kifejezést (macskák fajtái, macska fajták), valamint pontos fajtákat (perzsa, sziámi stb.) is tartalmazhatna.
Tekintsd át a jobb oldalon látható keresési eredményeket is. Az eredmények az újabb témákra kattintva frissülnek:
Miért ne használnád ezeket az eredményeket olyan webhelyek kereséséhez, amelyeket
további elhelyezésekként
lehet felvenni?
2. Az Analytics használatával elhelyezési javaslatokhoz juthatsz
Ha a webhelyedre irányuló forgalmat
Google Analytics
használatával követed, akkor a "Hivatkozó webhelyek" kategória (a "Forgalmi források" alatt) adatai alapján
azonosíthatod azokat a weboldalakat
, ahonnan látogatók érkeznek webhelyedre.
Mivel a felhasználók a hivatkozó oldal linkjére kattintva jutnak el a webhelyedre, ezért a hivatkozó oldal tartalma valószínűleg kapcsolódik a webhelyedéhez, és a hivatkozó oldal látogatói
érdeklődnek a webhelyed tartalma iránt
- és feltehetően az általad kínált termékek és szolgáltatások iránt is. Ezért olyan forgalomforrásokat azonosíthatsz, amelyek
fontos elhelyezésekké
válhatnak a Display Hálózat hirdetései számára.
3. Az elhelyezések kialakításához használd a Hirdetéstervező alkalmazást
A
DoubleClick Hirdetéstervező
használatával
webhelyforgalmi statisztikai adatokat
gyűjthetsz az internetről, és ezeket az adatokat hely, nyelv, demográfiai paraméterek, érdeklődési kategóriák stb. szerint szűrheted.* A Hirdetéstervező ezért fontos eszköz a Google Display Hálózat kampányaihoz tartozó elhelyezési listák létrehozásához. A Hirdetéstervező segít a célközönség által előnyben részesített, valamint az olyan oldalak azonosításában, ahol hirdetéseidet számos felhasználó láthatja.
Reméljük, hogy hasznosnak találod ezeket az eszközöket, amelyek segítségedre lesznek a Display Hálózaton futó kampányaid létrehozásában és kibővítésében.
* Ne feledd, hogy bizonyos adatszegmentálási beállítások a Cseh Köztársaságban nem érhetők el.
Teszteld szöveges és képes hirdetéseidet az AdWords Kampánykísérletekkel
2010. december 14.
Néhány hónapja mutattuk be az
AdWords Kampánykísérletek
(ACE) nevű, ingyenes eszközünket, amellyel egyszerűbben és pontosabban lehet felmérni, milyen hatása van annak, ha módosítod a kulcsszavaidat, az ajánlataidat, a hirdetéscsoportjaidat vagy az elhelyezéseidet -- és most már maguknak a hirdetéseknek a módosításából fakadó hatások is tanulmányozhatók! Az AdWords Kampánykísérletekben kísérleti módosításokat futtathatsz AdWords forgalmad egy bizonyos hányadán. Összevetheted a kísérleti forgalmat a kontrollforgalommal, és statisztikailag szignifikáns eredményeket kaphatsz, amelyek biztonsággal tájékoztatnak arról, milyen hatást fejtettek ki a kísérleti módosítások a teljesítményedre.
Mit tesztelhetek?
Hirdetéskísérletek mind szöveges, mind vizuális hirdetésekkel végezhetők. Íme néhány komponens, amelyet bármelyik hirdetéstípusnál tesztelhetsz:
Tesztelheted a szöveges hirdetéseket másik szöveges hirdetésekkel szemben, vagy a vizuális hirdetéseket másik vizuális hirdetésekkel összehasonlítva, de az AdWords Kampánykísérletek segítségével ennél jóval több dolgot meg lehet csinálni. Ha hirdetéseid a Display Hálózaton is futnak, akkor összehasonlíthatod a szöveges hirdetéseid teljesítményét a Display Hálózat webhelyeinek vizuális hirdetéseivel. Ha még nincsenek vizuális hirdetések a fiókodban, könnyen készíthetsz ilyeneket az AdWords szolgáltatás részét képező
Vizuálishirdetés-készítővel
.
És mi lett a hirdetésrotációval?
Talán már régebben is használtad a
hirdetésrotációt
a hirdetéscsoportodon belüli hirdetésváltozatok tesztelésére. Az AdWords Kampánykísérletek és a hirdetésrotáció között az a fő különbség, hogy az AdWords Kampánykísérletekben te szabhatod meg, hogy a forgalmad hány százalékán fusson a kísérlet -- vagyis pontosabban megmondhatod, hogy mikor melyik hirdetés jelenjen meg. Az AdWords Kampánykísérletek szolgáltatás mindkét forgalmi részben figyelembe veszi a kampánybeállítások lapján megadott "optimalizálás" vagy "rotáció" beállításokat.
További információ
A hirdetési kísérletek beállításáról ebben a
videóban
található ismertető (a videó egyelőre csak angol nyelven érhető el, ám a CC gombra kattintva megjelenítheted a magyar nyelvű feliratot) . Nézd meg a többi
útmutató videónkat
és
GYIK-jainkat
, ha további információra van szükséged.
Vidám kísérletezést kívánunk!
Köszönjük ezt a tíz nagyszerű évet
2010. december 9.
November elején
arra kértünk Téged
, hogy segíts megünnepelni az AdWords 10. születésnapját a saját vállalkozásod történetének elmondásával. Nagy örömünkre szolgál, hogy a mai napon megoszthatjuk az eredményeket azon a világtérképen, amelyet az
AdWords 10. születésnapjának webhelyén
helyeztünk el.
Reméljük, élvezettel hallgatod majd a többi vállalkozó szellemű felhasználónk hangját. Ha pedig nem küldted még be a történetedet, de kedvet éreznél hozzá, még mindig nem vagy elkésve. Egészen
bátran felkeresheted webhelyünket
, és beküldheted videódat vagy leírt történetedet.
Köszönjük ezt a tíz nagyszerű évet. Már alig várjuk, hogy lássuk, mit hoz a következő tíz.
Írta: Dan Friedman, az Inside AdWords csapatának tagja
Túl a Jelentésközponton: Elhelyezések teljesítménye
2010. december 7.
Cikksorozatunkban megvizsgáljuk, milyen jelentések érhetőek el az AdWords kezelőfelületén és hogyan kezeljük, értelmezzük ezeket. Legutóbb megnéztük a
Hirdetések, hirdetési szövegek teljesítményét
, amelynek a végén házi feladatként egy olyan szűrő létrehozását kértem, amely csak az elutasított hirdetéseket jeleníti meg.
A Hirdetések lap szűrései között találhatunk egy Jóváhagyási állapot lehetőséget, ezen keresztül hozhatjuk létre és menthetünk egy olyan szűrőt, amit bármikor elő tudunk venni, ha ellenőrizni szeretnénk, van-e elutasított hirdetésünk és melyik is az:
A mostani bejegyzésben az ún. Display Hálózat felé vesszük az irányt.
Röviden a Display Hálózatról
Azok számára, akik még nem találkoztak ezzel az elnevezéssel, a Display Hálózatba olyan oldalak tartoznak, mint a Gmail, valamint számos más nem Google oldal, ahol a Google rendszerét használva jelenítenek meg hirdetéseket. Mi, hirdetők az AdWords rendszerén keresztül juttathatjuk el üzeneteinket ezekre a weboldalakra. Miért is fontos ez?
Jelentősen különbözik ez a fajta megjelenési mód, mivel itt nem csak a keresőben megszokott szöveges hirdetéseket alkalmazhatunk AdWords hirdetőként. Megjelenhetünk képes, banneres hirdetésekkel is (JPG, GIF, PNG), de használhatjuk a
Vizuálishirdetés-készítőt
, amellyel néhány kattintással hozhatunk létre látványos, animált hirdetéseket display kampányainkhoz.
Az, hogy egy-egy hirdetés milyen méretben és az adott weboldal melyik részén jelenik meg, a honlapok tulajdonosai dönthetik el. Akik még csak most ismerkednek ezzel a megjelenéssel, mindenképpen javaslom, hogy tanulmányozzák át az
AdWords Súgó Display Hálózat cikkeit
.
Kiválasztott és automatikus elhelyezések
Amikor a GDN-en hirdetünk,
kétféle módon helyezhetjük el hirdetéseinket
: megadhatunk egy kulcsszó listát, amellyel leírjuk azon weboldalak témáját, ahol meg szeretnénk jelenni. Ha például férfi parfümöt hirdetünk és szeretnék megjelenni autós magazinok weboldalain, akkor célszerű az autó magazin, autóverseny, versenyautó szavakkal létrehozni egy hirdetéscsoportot egy olyan kampányban, ahol engedélyezve van a Display Hálózat. A rendszer ilyenkor az egy hirdetéscsoportban található kulcsszavak témáját értékeli ki és ez alapján keres megfelelő weboldalakat, ahol Google Hirdetéseket jelenítenek meg. Ezt hívjuk
automatikus elhelyezésnek
.
Előfordulhat, hogy nagyon is tudjuk, mely weboldalakon szeretnénk megjelenni. Erre is van lehetőség, megadhatjuk azon webhelyek listáját, ahol mindenképpen szeretnék elhelyezni hirdetéseinket. De nem csak egész webhelyeket célozhatunk, hanem azok aloldalait is. Például egy gasztronómiával foglalkozó oldal azon részét is kiválaszthatjuk, ahol diétás ételeket mutatnak be. Ezt a fajta megjelenést hívjuk
kiválasztott elhelyezésnek
.
A kettőt kombinálhatjuk is egy-egy hirdetéscsoporton belül, vagyis megadhatunk kulcsszavakat is, de kiválaszthatunk bizonyos webhelyeket hirdetéseink számára.
Az elhelyezések teljesítményének megtekintése
A Kampányok lapon, a Hálózatok fülön nézhetjük meg két listába bontva, mely weboldalakon és milyen eredményekkel jelentek meg hirdetéseink: egyrészt megtekinthetjük a kiválasztott, másrészt az automatikus megjelenéseket:
Kattintsunk bármelyik sorban a
részletek megjelenítése
hivatkozásra, hogy megjelenjen a megfelelő táblázat a kiválasztott időszak statisztikáival.
Mindkét táblázatban a megszokott oszlopokat láthatjuk: megjelenés, kattintás, CTR, konverziós adatok. Ezen felül azonban sokkal több lehetőséget biztosít ez a felület a korábbi Jelentésközpontnál. Minden sor elején láthatunk egy pipát, amely segítségével kijelölhetünk sorokat, hogy azokkal további műveleteket végezzünk. Megnézhetjük például az
URL-lista megjelenítése
gombra klikkelve, hogy az adott webhely aloldalain milyen eredménnyel szerepeltek hirdetéseink. Itt aztán ki is zárhatunk olyan aloldalakat, amelyek nem hozzák az elvárt számokat, így finomíthatjuk, korlátozhatjuk egy-egy weboldalon megjelenésünket például annak egy részére.
Az
Elhelyezések hozzáadása
gombra klikkelve bővíthetjük a kiválasztott elhelyezések listáját, de elindíthatjuk az Elhelyezés eszközt is, amellyel kategóriák és kulcsszavak alapján válogathatunk a Display Hálózat weboldalai között és választhatunk ki új elhelyezéseket hirdetéscsoportjainkhoz.
Arra is lehetőséget biztosít a rendszer, hogy az egyes kiválasztott elhelyezésekhez külön, egyedi ajánlatot rendeljünk. Ezeket az ajánlatokat is ebben a táblázatban állíthatjuk be!
Az automatikus elhelyezések táblázatánál is megtalálhatjuk az
URL-lista megjelenítése
gombot, vagyis itt is megnézhetjük az egyes weboldalak, domainek URL szintű statisztikáit. Mivel ebben a táblázatban kulcsszavaink alapján jelennek meg weboldalak, előfordulhat, hogy olyan honlapon jelenik meg hirdetésünk, amelyet nem tartunk relevánsnak és le szeretnénk tiltani a megjelenést az adott oldalon. Nincs más dolgunk, mint pipát helyezni a sor elején látható négyzetbe, majd a táblázat felett megjelenő
Elhelyezések kizárása
gombra klikkelni.
Ha viszont azt tapasztaljuk, hogy egy-egy oldal kiváló eredményeket hoz, felvehetjük a kiválasztott elhelyezések közé és egyedi ajánlatot rendelhetünk hozzá az
Elhelyezés és ajánlat kezelése
gomb segítségével.
Mire ügyeljünk?
A Display Hálózat egy másfajta hozzáállást, felfogást igényel hirdetői szemszögből.
A Google keresőbe az emberek, a felhasználók információk után kutatva érkeznek, így célzottan az adott információt leíró kulcsszavakra jeleníthetünk meg hirdetéseket. Ezt felfoghatjuk egyfajta kérdezz-felelek játéknak, amelynek során a felhasználó beírja a keresőbe kérdését, kérdéseit, nekünk pedig a lehető legpontosabb választ kell adnunk a hirdetéscsoportokba szervezett kulcsszó listák és a hozzájuk kapcsolódó hirdetési szövegek segítségével.
A
Display hálózaton
a felhasználók nem feltétlenül hirdetéseink megtekintése miatt vannak jelen,
elsődlegesen nem hirdetéseinkre fókuszálnak
, hanem az adott oldal tartalmára.
A teljesítmény
emiatt
nem csak rajtunk
múlik
, hanem azon is, hogy a webhely tulajdonosa hol és milyen méretben helyezi el a hirdetési helyeket.
A Display hálózaton
olyan kulcsszó listákkal érdemes dolgozni
, amelyek lehetőség szerint
weboldalak egy szűkebb listáját írják le
és hirdetési szövegeinket is az adott oldalak nyelvezetéhez, szóhasználatához kell illeszteni.
Látható tehát, hogy egy
egészen más stratégia lehet szükséges
, ami miatt
érdemes külön kampányban kezelni
a keresőben megjelenő hirdetéseket, hirdetéscsoportokat és egy külön kampányban a Display Hálózat hirdetéseit.
Ne ijedjünk meg, ha a keresőben tapasztalt 10-20-30%-os átkattintási arányhoz képes a Display Hálózaton „csak” 0-1% közé eső átkattintási arányt érnek el hirdetéseink. Ahogy már írtam, a Display Hálózaton teljesen másként viselkednek a felhasználók. Több megjelenés mellett kevesebb kattintás a jellemző számadat, de éppen ezért lehet fontosabb itt (is) a konverziókra figyelni, vagy ha célunk a márkaépítés, akkor a minél több megjelenés.
Segítsük az automatikus megjelenések pontosítását azáltal, hogy
előre kizárunk bizonyos webhely kategóriákat
, így elejét vehetjük a felesleges megjelenéseknek és kattintásoknak.
Akik a rosszabb CTR miatti minőségi mutató vesztéstől tartanak, azok is megnyugodhatnak: a Display Hálózaton elért eredményeket külön kezeli a rendszer, azok nincsenek kihatással a keresőben futó kampányainkra, kulcsszavainkra. Sőt, egészen
más képlet alapján számolja az AdWords ezt a pontszámot a keresőben és a GDN-en
.
Házi feladatként ellenőrizzük, hogy meglevő kampányaink elérhetőek-e a Display Hálózaton, és ha nem, hozzunk létre egy külön kampányt, amelyben megpróbálunk a termékeinkkel, szolgáltatásainkkal kapcsolatos kulcsszó listákat, hirdetéscsoportokat létrehozni.
Írta: Geiger Tamás
DuracellTomi Google AdWords Blogja
Az AdWords alkoholra vonatkozó hirdetési irányelvének módosítása
2010. december 3.
Módosítottuk az AdWords alkoholra vonatkozó hirdetési irányelvét, így mostantól engedélyezzük a tömény alkoholok és likőrök értékesítését célzó hirdetéseket is. Ez annak az irányelv-módosításnak a kiterjesztése, amelyet 2008 decemberében hajtottunk végre, ekkor engedélyeztük a tömény alkohollal és likőrökkel kapcsolatos márkaépítő jellegű hirdetéseket (
link
az angol nyelvű bejelentéshez).
A tömény alkohol hirdetői ettől kezdve népszerűsíthették az olyan webhelyeket, amelyek információkat nyújtanak márkájukról, termékeikről, illetve azokról az italokról, amelyek a termékek felhasználásával készíthetők. Mostantól pedig lehetőségük nyílik a tömény alkohol online értékesítésére szolgáló webhelyek népszerűsítésére is, és a termékeket árusító kereskedőhöz vagy különleges akciókhoz is irányíthatják a felhasználókat.
Az irányelvnek való megfeleléshez a hirdetésnek és a webhelynek be kell tartaniuk bizonyos hirdetési korlátozásokat - többek között nem célozhatnak gyermekeket, nem sugalmazhatják azt, hogy az alkoholfogyasztás bizonyos előnyöket biztosít, és nem jeleníthetnek meg nem megfelelő tartalmat. Érvényes továbbá a hirdetésekre a célzott országok minden további korlátozása is.
Folyamatosan kiértékeljük hirdetési irányelveinket annak érdekében, hogy azok továbbra is hatékonyak maradhassanak. Azért hoztuk meg az alkohollal kapcsolatos irányelv módosítására vonatkozó döntésünket, hogy több hirdető használhassa az AdWords szolgáltatást a termékei népszerűsítésére.
Írta: Dan Friedman, az Inside AdWords csapatának tagja
Vesd ki hálódat! Tanácsok a Google Display Hálózatán való hirdetéshez - 1. rész
2010. december 2.
A Display Hálózat hirdetéseinek megfelelő teljesítményéhez úgy kell beállítanod kampányaid, hogy azok megfeleljenek a Display Hálózaton érvényes "játékszabályoknak". Nézzünk át pár tanácsot, amelyek követésével egyszerűen hozhatod létre és optimalizálhatod első kampányaid a Google Display Hálózaton.
1. Hogyan határozható meg a közönségem?
Először gondold át, kit szeretnél megcélozni kampányoddal. Az első ügyfélcsoportot egyszerű meghatározni - ebbe az összes olyan ember beletartozik, akiket érdekel az általad kínált termékek vagy szolgáltatások egyike. Előfordulhat azonban, hogy olyan felhasználókat is meg szeretnél célozni, akiket a kiegészítő vagy
további termékek
érdekelnek.
Ha például virágboltod van, és házhozszállítást is vállalsz, akkor olyan felhasználókat szeretnél megcélozni, akik a virágokkal, a virágkötőkkel, a virágcsokrokkal stb. foglalkozó oldalakat böngészik. Ezenkívül előfordulhat, hogy a csokoládéval és a pralinékkal foglalkozó oldalakat böngésző felhasználókat is szeretnéd megcélozni, hiszen a barátaikat és rokonaikat csokoládéval megajándékozó felhasználókat esetleg a virágok is érdekelhetik. Innen már csak egy lépés az olyan felhasználók megcélzása, akik távolsági kapcsolatot ápolnak.
2. Hogyan válasszam ki kulcsszavaimat?
Amennyiben az
automatikus elhelyezés
mellett döntesz, rendszerünk a kulcsszavaid alapján helyezi el hirdetéseid a Google Display hálózat webhelyein. A Display Hálózat célzott kulcsszólistája jelentős mértékben eltér a Keresési Hálózat célzott kulcsszólistájától.
A Keresési Hálózat felhasználói általában pontosan tudják, mit szeretnének. Pontos lekérdezésekkel keresnek információkat egy adott termékkel kapcsolatban. A Display Hálózat legtöbb felhasználója azonban olyan esetekben is böngészi a számára érdekes témákkal foglalkozó webhelyeket, amikor éppen nem egy adott terméket keres.
Először gondold át, hogy
célközönséged mely webhely
eket látogatja
.
Ezután gyűjtsd össze az
ezeken a webhelyeken előforduló kifejezéseket
például a cikkekből és a leírásokból.
A kulcsszavakat a
különböző témák szerint rendezve
rendeld a hirdetéscsoportokhoz.
A Display Hálózaton futó kampányokban általánosabb szavakat választhatsz, mivel a felhasználók még nem hoztak döntést egy adott termékkel kapcsolatban.
Hasonlítsuk össze például egy házhozszállítást is vállaló virágbolt potenciális kulcsszólistáit.
3. Hogyan írhatok figyelemfelkeltő hirdetésszöveget?
Ha jártas vagy a Keresési Hálózaton végzett hirdetési tevékenységben, akkor biztosan ismered a hatékony hirdetésszöveg megírásának aranyszabályait. A Keresési Hálózat felhasználóihoz képest a Display Hálózat felhasználói eltérően viselkednek, és eltérő elvárásokkal rendelkeznek. Ennek megfelelően kell módosítanod hirdetésed szövegét.
A szöveg kreatívabb lehet. Meg kell felelnie azon webhely tartalmának, amelyen megjelenik. Míg a keresési hirdetéseknek pontos ajánlatokat kell tartalmazniuk, a Display Hálózat hirdetései bőbeszédűbbek és játékosabbak is lehetnek. A cél a felhasználó figyelmének felkeltése és elterelése az általuk böngészett tartalomról. Ezzel együtt azonban továbbra is fontos közölni a Display Hálózat felhasználójával, hogy pontosan mire számíthat a hirdetésre kattintva. Amennyiben például virágbolt-tulajdonosként célzol csokoládéval foglalkozó webhelyeket, akkor a következőt írhatod: "Ha egy ajándék nem elég - ajándékozzon csokoládét ÉS virágot!"
A keresési hirdetésekkel ellentétben nem szükséges kulcsszavakat használni a hirdetés szövegében, amennyiben a hirdetés csak a Display Hálózat webhelyein jelenik meg. Ne aggódj ez nem fogja befolyásolni a hirdetés
minőségi mutatóját
, mivel a minőségi mutató számításához használt tényezők nem veszik figyelembe a kulcsszavak és a hirdetés szövege között fennálló egyezéseket.
Reméljük, hogy ezzel pontosabb képet kaptál a hatékony kampányok létrehozásáról a Display Hálózaton. Ha további információkra van szükséged, olvasd el a blogbejegyzés következő részét is. Ez a blogbejegyzés olyan eszközökkel és szolgáltatásokkal foglalkozik majd, amelyek segítségével létrehozhatod és kibővítheted a Display Hálózaton futó kampányaid.
Hogyan befolyásolják a színek a hirdetés teljesítményét?
2010. december 1.
Akik elhelyezés alapján célozzák hirdetéseiket, már biztosan rendelkeznek pár olyan partnerwebhellyel, amelyek a legértékesebb kattintásokat és a legmagasabb számú értékesítést eredményezik. Természetes, hogy mindenki szeretné javítani az ilyen webhelyeken elért teljesítményét. Erre egy egyszerű mód kínálkozik: hirdetéseid a partnerwebhely grafikai témájának megfelelően kell kialakítanod. A legtöbb hirdető saját céloldalával hangolja össze hirdetései színét és stílusát. Ez néha egy védjegy figyelemfelkeltő megjelenítéséhez vagy egyéb hasonló célok eléréséhez fontos. Gyakran előfordul azonban, hogy a hirdető szerint a színek nem befolyásolják jelentősen a hirdetések teljesítményét. Ez nem így van! A megjelenítő oldal színsémájának megfelelő hirdetések átkattintási aránya akár a nem egyező sémájú hirdetések arányának kétszerese is lehet.
Színegyeztetés
A Vizuálishirdetés-készítő segítségével egyszerűen módosíthatod a háttér, a szöveg, a link stb. színét. Próbáld ki ezt az eszközt. A művelet előtt elemezni kell a hirdetéseket megjelenítő oldal színsémáját. Ehhez azonosítanod kell az adott oldalon használt pontos színeket. A modern operációs rendszerek és a böngészők beépülő moduljai segítségével egyszerűen azonosíthatók a pontos színek. Mac OS X operációs rendszeren a "DigitalColor Meter" alkalmazást használhatod, Windows operációs rendszer esetén pedig ingyenesen letöltheted a
ColorPic
alkalmazást.
A hasonló szolgáltatást nyújtó,
Eye Dropper
nevű Chrome bővítményt is ajánljuk. Mindkét eszközben egyszerűen az azonosítani kívánt színű területre kell helyezni az egérmutatót. Az alkalmazás több lehetséges formátumban is megjelöli az azonosított színt.
A legtöbb hirdető számára az úgynevezett hexadecimális formátum a fontos. Ez a formátum hat hexadecimális számból áll, amelyek páronként képviselik a vörös, a zöld és a kék szín intenzitását. A Vizuálishirdetés-készítőben kézzel írhatod be a szín kódját a színmezők bármelyikébe.
Kísérletezés
Annak érdekében, hogy a hirdetést a lehető legpontosabban összehangold a partneroldallal, a háttér és a betűk színét is módosítanod kell a webhely sémájának megfelelően. Ha próbára szeretnéd tenni kreativitásod, akkor az interneten elérhető platformok egyikének használatával kísérletezhetsz a színekkel. Az ilyen platformok közül az
Adobe Kuler
a legnépszerűbb. Ez az eszköz egy alapszín alapján képes színpalettákat létrehozni. Használatával egymást kiegészítő vagy kontrasztba helyező színek skáláját hozhatod létre. Ezek az eszközök matematikai képletek segítségével hoznak létre kellemes hatású színpalettákat. Lehet, hogy az elért hatások nem túl művésziek, mégis javíthatják a hirdetések fogadtatását.
Az ilyen stratégia választása esetén a hirdetőnek valamennyi színváltozathoz külön hirdetéscsoportot kell létrehoznia, és a hirdetést a legértékesebb elhelyezések szűk köre felé kell céloznia. Az ilyen változatokkal kísérletezni is érdemes lehet (például a betűk és a hirdetés színének felcserélésével). A változatok teljesítményének felméréséhez az egyes hirdetésváltozatok átkattintási arányát kell alapul venni.
A varangy, a zsivány és… a minőségi mutató
2010. november 29.
Gyakran kapunk a
minőségi mutató
növelését firtató kérdéseket. Úgy tűnik, mindenki azt gondolja, hogy valami lenyűgöző és titkos receptünk van erre, amely a halandók számára hozzáférhetetlen. Az évszázadok során valóban kialakult egy hagyomány, amely apáról fiúra szállva válaszolta meg az újabb generációk hasonló kérdéseit. Egyszerűen meg kell nyitni az AdWords-fiók azon hirdetéscsoporthoz tartozó "Kulcsszavak" lapját, amelynek minőségi mutatóját növelni szeretnéd. Ezután fogd a kezedbe a varangyot, és dörzsöld be vele a megjelenő kulcsszavakat. Ezután mindössze annyi dolgod marad, hogy egy csillagos éjszakán elmész a keresztúthoz, és háromszor fennhangon elismétled: "növőtó mutaségi minelés".
Mi köze lehet egy zsiványnak a minőségi mutatóhoz?
Amennyiben a fent leírt módszer nem válik be, másik megközelítéssel is próbálkozhatsz. Ez a minőségi mutató fogalmának megértésével kapcsolatos. Vegyünk például egy olyan esetet, amikor egy lakást szeretnél bérbe adni. A lakásra két érdeklődő jelentkezik: egy szerény anyagi helyzetben lévő, de nagyon becsületes diák és egy igen gazdag zsivány. A diák 80 000 forintot kínál, a zsivány azonban 250 000 forintot. Előre tudod azonban, hogy a diák 95%-os valószínűséggel fog fizetni, a zsivány pedig csak 25%-os valószínűséggel. Egy egyszerű számítás elvégzésével kiszámíthatod tehát, hogy az első esetben átlagos bevételed 76 000 forint, míg a második esetben csak 62 500 forint lesz. Azt a racionális döntést hozod, hogy a lakásod a diáknak adod ki.
Mi köze mindennek az AdWords programhoz? A fenti példához hasonlóan a Google is rendelkezik egy virtuális "ingatlannal". A google.com webhelyen hirdetési felületek találhatók a keresési eredmények felett, illetve azoktól jobbra. A partnerwebhelyeken található hirdetési felületeket is lehet ingatlanhoz hasonlítani, a minőségi mutató pedig a bérleti díj kifizetésének valószínűségéhez hasonlítható. Hogyan becsülhető fel ez a valószínűség? A legbiztosabb módszer a szóban forgó személy múltbéli cselekedeteinek elemzése. Így működik az átkattintási arány (CTR) és a minőségi mutató közötti viszony -- a hirdetésekre adott kattintásokat a bérleti díj kifizetéséhez hasonlíthatjuk. Ebből következik, hogy a CTR a minőségi mutatót meghatározó tényezők közül messze a legfontosabb.
Hogyan szavaznak a Google felhasználói?
Az átkattintási arány kiváló képet ad a hirdetés relevanciájáról. Az emberek a relevancia szót szemantikai értelmében használják (jelentőségen alapuló kapcsolat), az informatikai rendszereknek azonban számokra van szükségük. Az átkattintási arány szavazáshoz hasonlítható: ha például egy felhasználó "vágott virágot" keres és a megjelenő hirdetések egyikére kattint, akkor képletesen "igennel szavaz" a kiválasztott hirdetésre és "nemmel szavaz" az összes többire. A rendszer nem az emberekhez hasonlóan értelmezi a kifejezést, hanem a felhasználók döntéseit dolgozza fel, és azokat számértékekké alakítva a minőségi mutató létrehozásához használja.
A minőségi mutató javításának receptje
Hogyan javíthatod minőségi mutatódat? A hirdetés átkattintási arányának növelésével. A legmagasabb átkattintási arány eléréséhez finomítani kell a kulcsszavak listáját, valamint nagymértékben releváns szöveggel kell ellátni a hirdetést. Ideális esetben a hirdetéscsoport legfeljebb 15-20 kulcsszót tartalmaz. Ennél több kulcsszó használata esetén érdemes megfontolnod a hirdetéscsoport felosztását és egy új, speciálisabb hirdetéscsoport létrehozását, amely még jobb hirdetésszöveggel rendelkezik.
A minőségi mutató nem kizárólagos fontosságú. Ez a mutató végül is egy igen elvont érték. A minőségi mutató alapján nem igazán állapítható meg az egyes kattintások által eredményezett átlagos bevétel. Az internetes hirdetések professzionális megközelítése szerint a kulcsszavakhoz kapcsolódó elvont értékek helyett érdemesebb a ROI-ra, a befektetés megtérülésére összpontosítani. Ne feledd, hogy akármilyen magas is a minőségi mutatód, ez nem garantál értékesítéseket -- ez különösen abban az esetben igaz, ha a hirdetés céloldala nem vonzó, vagy nehezen navigálható. A Google olyan eszközöket kínál, amelyek a hatékony stratégia létrehozásában lehetnek segítségedre: a
Konverziókövetési
mechanizmust és a
Konverzióoptimalizálót
. Mindkét eszköz a felhasználó által a kattintás után végzett tevékenységre összpontosít, így segít marketingcéljaid megvalósításában. És még a varangynál is sokkal egyszerűbben használhatók :)
Segítség, a versenytársak "lekattintják" a hirdetésem!
2010. november 25.
A Google AdWords kisebb hirdetőinek rémálma: a hirdetések átkattintási aránya (és ezzel együtt a minőségi mutatója) alacsony, és a webhelyet meglátogató felhasználók nagyon gyorsan elhagyják azt. A hirdető racionális magyarázatot keres... biztosan a versenytársak kattintanak szándékosan a hirdetésekre!
Az ilyen elméletek akármennyire hihetőek, általában mégis teljesen hamisak. Mivel a Google egyik meghatározott érdeke a
kattintások lehető legmagasabb minőségének biztosítása
, ezért naprakész algoritmusok többszintű kombinációját alkalmazzuk az ilyen stratégiák észlelésére és megakadályozására.
Kritikus megközelítés
Az összeesküvés-elméletek elvetése után tekintsd át újra AdWords-fiókodat és a céloldalt. Az alacsony átkattintási arány általában a hirdetés rossz minőségére és/vagy az adott kifejezéssel kapcsolatos irrelevanciájára utal. Ha például a vállalkozásod futballfelszereléssel kereskedik, akkor a hibát a "labda" kulcsszó okozhatja. Az ezen kifejezést beíró felhasználók egy része biztosan a bőrből készült, rúgható gömböt keresi. A legtöbb felhasználó azonban többek között a futballjátékosokkal kapcsolatos pletykákról szeretne értesülni, meg szeretné nézni a régebbi bajnokságok legszebb góljait, teniszlabdát szeretne vásárolni stb. Az is előfordulhat, hogy egyes felhasználók Nemes Nagy Ágnes hasonló című versét keresik! Világossá válik, hogy a "labda" szó túlságosan széles jelentéskörrel bír.
Az ilyen helyzetek elkerüléséhez az ehhez hasonló, általános jelentésű kulcsszavak törlését, illetve a vállalkozás tevékenységi körének pontosabb meghatározását javasoljuk. Milyen típusú labdákat kínálsz? Hol vásárolhatók meg a labdák? Mennyibe kerülnek? Az ilyen kérdések megválaszolása segíthet a kulcsszavak, a hirdetésszövegek (a hirdetés szövegében kifejezetten érdemes feltüntetni az árat!) és a kampánycélzás finomításában. A teljes kulcsszólista feltehetően több témakörre osztható. Vegyünk például egy olyan esetet, amikor futball-labdákkal, kosárlabdákkal és medicinlabdákkal foglalkozol. Minden egyes labdatípushoz külön hirdetéscsoportot kell létrehoznod. Az átkattintási arány és a minőségi mutató ezzel a módszerrel optimalizálható. A hirdetésekre adott kattintások értékesebbé válhatnak (mivel az ügyfelek pontosan az adott termék iránt érdeklődnek), és a hozzájuk kapcsolódó költségek is csökkenhetnek.
A webhely optimalizálása
A legtöbb hirdető innentől kezdve csak a babérjain ül. Ne feledd azonban, hogy a sikerhez vezető utat még nem jártad végig. A Google a webhelyedre irányítja a forgalmat, az ebben rejlő lehetőségeket azonban neked kell kihasználnod. Próbáld meg a webhelyedet elfogulatlanul szemlélni. Az interneten a jó webhelyek jó vásárlókat teremtenek, akik kattintanak, vásárolnak és elégedettségükről más felhasználóknak is beszámolnak. Hiába árulod a világ legjobb labdáit, ha webhelyed elavult, megbízhatatlannak tűnik vagy sérti az ügyfelek esztétikai ízlését, akkor még a legmagasabb minőségi mutató vagy átkattintási arány sem segít.
Sok hirdető a saját webhelyét vállalkozása koronaékszerének tekinti, ahol az ügyvezető gondolatai és a céges bulikon készült fényképek is helyet kapnak, sok esetben azonban mégis célszerű külső szakember segítségét kérni. A szakember képes kritikusan szemlélni a webhely tartalmát és stílusát. A webhellyel kapcsolatban az alábbi kérdéseket érdemes feltenni:
Pontos áttekintést tartalmaz az üzleti tevékenység AdWords rendszerben reklámozni kívánt valamennyi eleméről?
Egyszerű eligazodni a webhelyen - az ügyfelek egyszerűen végezhetik el a tőlük elvárt műveleteket?
A grafikai téma és/vagy a kezelőfelület nem kifogásolható esztétikailag az egymástól elütő színek, a helytelen betűtípusok, illetve az elavult megjelenés vagy felhasználói élmény miatt?
A webhely tartalma releváns a látogató szempontjából? (Tanács: a grimaszoló vezérigazgató képét érdemes a lehető legmélyebb szinten elásni vagy akár teljesen eltávolítani!)
Egy kis józan ésszel és némi kritikus hozzáállással sokat el lehet érni. Lehetőséged van többek között a
Google Analytics program
által szolgáltatott statisztikai adatok elemzésére is.
A webhely áttekintése és optimalizálása után szinkronizáld a frissített webhelyet AdWords-fiókoddal. A hirdetéscsoportoknak közvetlenül a hozzájuk tartozó oldalakra kell irányítaniuk a felhasználókat. Ha a hirdetések valamelyike továbbra is a kezdőlapra mutat, akkor a hibákat feltehetően még nem sikerült orvosolni. A fent leírt eljárás végrehajtása után jutalomképp megveregetheted saját válladat, és továbbléphetsz a soha véget nem érő harmadik fázisra: a megfigyelés és optimalizálás folyamatára. A statisztikai adatok alapján megállapítható, hogy a felhasználóknak a webhely mely részeivel kapcsolatban vannak ellenérzéseik. Az ilyen problémákat a megfelelő eszközök, például a
Google Webhely-optimalizáló
birtokában háríthatod el.
Szélesebb látókör…
Soha ne feledd, hogy az internetes hirdetés sikere nem teljes mértékben az AdWords programban elköltött pénzösszegeken múlik. Sok esetben az értékesítések számának emeléséhez és a ROI növeléséhez előnyösebb, ha a hirdetésre fordítandó költségkeret egy részét a webhely fejlesztésére és az AdWords-fiók felépítésének optimalizálására költöd. Az AdWords hirdetések értékelése során mindig kifizetődő a széles látókör alkalmazása - a hirdetési költségkeret és a kattintásonkénti költség csak kettő az egyenlet számos változója közül. Sok sikert!
AdWords Szerkesztő 8.5 Windows és Mac rendszerekhez
2010. november 24.
Útjára indítottuk az AdWords Szerkesztő 8.5-ös verzióját Windows és Mac rendszerekhez. Ez a verzió számos új AdWords funkciót támogat, és így még könnyebbé teszi AdWords-fiókod kezelését. A 8.5-ös verzióban más újdonságok mellett új lapok érhetők el a Közönségek kezeléséhez, valamint a Vizuálishirdetés-készítővel létrehozott vizuális hirdetések és képes WAP-mobilhirdetések megjelenítéséhez. A funkciók és frissítések teljes listája a
kiadási megjegyzésekben található
.
Ha már használod az AdWords Szerkesztőt, akkor a program automatikusan felszólít a frissítésre. Miután telepítetted az új verziót, újra
le kell töltened a fiókodat
. A megjegyzések és a még fel nem töltött módosítások megőrzéséhez válaszd a frissítési felszólításban a "Biztonsági másolat, majd frissítés" lehetőséget, majd a fiók letöltését követően
importáld a biztonságimentés-fájlt
.
Ha még nem használod az AdWords Szerkesztőt,
webhelyünkön
letöltheted a programot, illetve további tájékoztatást kaphatsz arról, hogy miként használhatod fel az AdWords-fiókod kezelésére. Keresd fel a
Súgót
, ha további információkra van szükséged, vagy választ szeretnél kapni az AdWords Szerkesztővel kapcsolatban felmerült kérdéseidre.
Ügynökségi Nap a Google az Ügynökségekért program résztvevőivel
2010. november 8.
Fél évvel ezelőtt
elindítottunk
egy programot magyarországi marketing- és médiaügynökségeknek
Google az Ügynökségekért
néven. A programban részt vevő ügynökségi partnereink oktatásban és támogatásban részesülnek, illetve segítséget kapnak az ügyfélszerzéshez.
A Google az Ügynökségekért program újabb mérföldköveként 2010.november 3-án sor került a harmadik Ügynökségi Napra a Google szervezésében.
A résztvevők értesülhettek a legújabb termékújdonságokról és kaphattak néhány tippet azok használatával kapcsolatban is. Szó esett a fogyasztók internethasználatáról, érdekes keresési trendekről, a magyar vállalkozások internethasználatáról és a mobilhirdetésekről is.
A rendezvény teljes hossza alatt lehetőség nyílt személyes konzultációra a Google szakértőivel. Természetesen a 150 fős konferencia arra is alkalmat adott, hogy az ügynökségek kapcsolatot teremtsenek egymással - egy csocsó mérkőzés és egy Rubik-kocka kirakó verseny között.
A programban kizárólag kommunikációs ügynökségek , webhosztinggal és honlapfejlesztéssel foglalkozó cégek vehetnek részt. Amennyiben csatlakozni szeretnél, az alábbi űrlapon regisztrálhatsz:
https://spreadsheets2.google.com/viewform?hl=en_GB&formkey=dDBwTDhmNWd2dkRNZDhEeFVTb2dLeHc6MQ#gid=0
Erna, Marketing csapat
AdWords: 10 év siker
2010. november 8.
2000-ben, alig néhány évvel az után, hogy Larry és Sergey megalapította a Google-t,
beindítottuk
online hirdetési programunkat, az AdWordsöt. E termék története valójában a hirdetők és a partnerek története, vagyis a Ti történetetek. Mindannyian rengeteg inspirációt merítettünk ambíciótokból, kreativitásotokból és innovációs készségetekből, ahogyan az elmúlt 10 évben folyamatosan együtt dolgoztunk Veletek.
Ezért arra gondoltuk, úgy ünnepelhetnénk meg igazán méltó módon ezt a különleges pillanatot, ha az AdWords hirdetőket ünnepelnénk – úgy, hogy siker-történeteiteket megosztjuk a világgal. Idén decemberben, az AdWords 10. születésnapjának az ünneplése keretében közzéteszünk egy
globális térképet
, amelyen azok a vállalkozások fognak szerepelni, akik szívesen elmondták nekünk a történetüket. Te is csatlakozhatsz hozzánk: készíts rövid (maximum három perces) YouTube videót, vagy írj nekünk (maximum 750 karakter terjedelemben), és mondd el a történetedet: ki vagy, mivel foglalkozik a vállalkozásod, mesélj annak növekedéséről, és azt is mondd el, milyen szerepet játszott az online hirdetés a sikereidben.
További információ ezen az
oldalon
található (a beküldéssel kapcsolatos útmutató és mintavideók is vannak itt), a blogon pedig folyamatosan értesülhetsz az AdWords 10. születésnapjához kapcsolódó hírekről.
Mi a Te történeted?
Dan Friedman, Inside AdWords csapat
Lekérdezési útvonalak a Keresési csatornákban
2010. november 4.
Szorosan követve a Keresési csatornák nemrégiben beindított új funkcióit, ismét újdonsággal jelentkezünk: Itt a Leghatékonyabb útvonalak (lekérdezési útvonalak) jelentés.
AdWords-fiókod általános egyezésű kulcsszavait rendszerünk számos, a felhasználóid kereséseiben szereplő kulcsszóval egyeztetheti. Bár megvettél bizonyos kulcsszavakat, de mégis mi a helyzet azokkal a tényleges lekérdezésekkel, amelyekkel e kulcsszavak egyeztetve lettek? A Keresési csatornákban megnézheted a kulcsszóútvonalakat - és mostantól a lekérdezési útvonalak is megtekinthetők. A már meglévő Leghatékonyabb útvonalak jelentésekben:
válaszd a
Legjobb útvonalak (Lekérdezési útvonalak)
lehetőséget a Dimenzió legördülő menüben, és így azok a tényleges lekérdezések fognak megjelenni, amelyeket rendszerünk egyeztetett a hirdetéseiddel, és amelyekre konverzió előtt kattintottak.
Megjegyzés: ez a lehetőség csak azoknak a keresési hirdetéseknek a lekérdezéseit jeleníti meg, amelyekre rákattintottak, a megjelenítésekét nem.
Ezek az adatok értékes betekintést nyújtanak azokba a keresésekbe, amelyeket a felhasználók a webhelyeden történő keresés és végül vásárlás előtt hajtanak végre. Ezen információk alapján hatékonyabban meg tudod célozni ezeket a felhasználókat, mivel látod, hogy találtak rád. Így aztán magabiztosabban tudsz hatékony, konverziót eredményező vagy a konverziós útvonalat támogató kulcsszavakat venni.
A vállalkozás exportálása 3. rész
2010. november 3.
Ez a vállalkozásod exportálást bemutató sorozatunk harmadik, befejező bejegyzése. Nézzük hát meg, hogy előző bejegyzésekben megismert kitalált bútorgyártónk, Katrina milyen lépésekkel halad a nemzetközi terjeszkedés felé.
Miután Katrina gondoskodott a gyakorlati követelményekről, készen áll a vállalkozása nemzetközi AdWords kampányainak a beállítására. A Keresési Trendek adatai alapján először egy Németországot célzó kampányt szeretne létrehozni, és az eredményektől függően később majd Hollandiát is meg fogja célozni. Katrina az AdWords kezelőfelületére lép, és az "+ Új kampány" gombra kattint. Ezután kiválasztja a "német" nyelvet a "Helyek és nyelvek" menüpontban. Javasoljuk, hogy hozz létre külön kampányokat minden egyes különböző nyelvterületnek. mivel ha később más nyelveken is felveszel kulcsszavakat a hirdetéscsoportba, akkor a hirdetéscsoport jóval heterogénebb lesz, és ez alacsonyabb minőségi mutatót fog eredményezni. Ezért az a legjobb, ha kampányonként csak egy nyelvet célzol meg.
Német kampányában Katrina szeretné megtalálni a "design bútor" kifejezéshez kapcsolódó valamennyi releváns kulcsszót. Hogyan kaphat terjedelmes kulcsszólistát? Először a Fordítói Eszközök segítségével elkészíti a meglévő finn kampánya fordítását. Az alábbi lépésekkel
fordíthatod le meglévő kampányaidat
más nyelvekre.
Katrina azonban nem csupán a finn kulcsszavak fordításait szeretné megkapni, mert úgy esetleg lemarad a német piacra jellemző kulcsszavakról. A jellegzetes német nyelvű kulcsszavak megkeresésére a
Kulcsszóválasztó eszközt
használja, Németországra átállított nyelvi és területi beállításokkal.
Katrina így a lefordított kulcsszavakkal és a hirdetésszövegekkel létrehozta német kampányát, majd a Kulcsszóválasztó eszköz segítségével újabb kulcsszavakat is hozzáadott. Ilyenkor fel lehet bérelni egy professzionális német fordítót a kampány ellenőrzésére és finomhangolására. Nem csak arról szeretne meggyőződni Katrina, hogy a fordítások helyesek, hanem arról is, hogy a lefordított kifejezések Németországban általánosan használt kifejezések. Katrina ekkor megnézi a
Forgalombecslő eszközt
, hogy megtalálja a német piachoz megfelelő CPC-ajánlatokat.
Két héttel később Katrina szeretné javítani a német kampánya teljesítményét úgy, hogy új kulcsszavakat ad hozzá AdWords-fiókja Lehetőségek lapjáról. A Lehetőségek lapon található kulcsszóötleteket automatikus eszközök állítják elő a Google keresési adatai alapján a kampányaidhoz kapcsolódó keresési adatok elemzése révén, amelyek relevánsak hirdetéseid szempontjából, jelenleg azonban még nem szerepelnek a fiókjaidban . Katrina kiválasztja a releváns kulcsszavakat a Lehetőségek lapról, majd hozzáadja azokat a kampányához. Fontos, hogy ezek után folyamatosan követi kampánya teljesítményét, s szükség esetén további változásokat eszközöl fiókjában.
Túl a Jelentésközponton: Hirdetések teljesítménye
2010. november 2.
Hamarosan
megszűnik a Jelentésközpont
jelenlegi formájában, cikksorozatunkban az itt elérhető jelentéseket nézzük át, hogyan érhetjük el az egyes információkat a Kampányok lapon. Elsőként megnéztük a
szűrési lehetőségeket
, majd alaposan kiveséztük a
keresési lekérdezések jelentését
.
A mostani részben a hirdetések, hirdetési szövegek teljesítményének értékelését nézzük át, illetve kitérünk néhány fontos beállításra, amely befolyásolhatja az eredményeket.
Tesztelni, tesztelni, tesztelni…
A megfelelően válogatott kulcsszó listák mit sem érnek akkor, ha a felhasználók számára nem tudjuk megfogalmazni ajánlatainkat. A 25 karakteres címsor és a 2x35 karakteres hirdetési szöveg nem ad lehetőséget hosszas litániákban ecsetelni termékeink, szolgáltatásaink előnyeit.
Ezek a korlátok arra kell, hogy ösztönözzenek minden hirdetőt, hogy a legfontosabb 1-2 jellemzőt, a konkurenciához mérhető előnyt domborítsanak ki.
Kezdőként kevesen használják ki, hogy
egy hirdetéscsoporthoz
, vagyis egy kulcsszó listához
több hirdetési szöveget is meg lehet adni
. Miért is jó ez? Egyrészt, ha valaki ugyanarra a kifejezésre keres rá több alkalommal és ugyanazt a hirdetési szöveget látja a második, harmadik alkalommal teljesen ignorálhatja azt. Másrészt ugyanannál a terméknél, szolgáltatásnál van, akit egy ingyenes házhoz szállítás fog meg jobban, míg mások szívesebben klikkelnek olyan szövegre, képre, ahol azt látja: a listaárakból 10-20% kedvezményt kap megrendelése során.
Ahogyan a keresési lekérdezések vizsgálatánál igyekszünk minél inkább megismerni a felhasználók keresési szokásait (mire/mit keresnek?), úgy
több hirdetési szöveg alkalmazásával megismerhetjük
azt is,
milyen szövegváltozatok, cselekvésre buzdító szavak fogják meg a legjobban az ember
eket
(mire klikkelnek?).
Egy új hirdetéscsoport létrehozásakor célszerű 2-3 hirdetés változatot is létrehozni és megfigyelni egy 2-3 hetes vagy akár 1 hónapos teszt időszakot, majd kiértékelni, az egyes változatok miként teljesítettek. Ilyenkor a rosszul teljesítő hirdetések megjelenését akár le is lehet állítani és helyükbe új szövegeket létrehozni, hogy így egy újabb teszt időszakban mérjük össze a korábban győztes változatot új szövegekkel.
A teljesítmény kiértékelése
Korábban a Jelentésközpont
Hirdetés teljesítménye
jelentéséhez fordultunk, ha részletesebb adatokra voltunk kíváncsiak hirdetéseinkkel kapcsolatban. A tavaly bevezetett AdWords kezelőfelületen azonban már jó ideje megtekinthető minden fontos adat anélkül, hogy ehhez a Jelentésközponthoz kellene fordulnunk.
Klikkeljünk a bal oldali navigációs panelen tetszőleges kampányra vagy hirdetéscsoportra, majd a Hirdetések lapra és máris láthatjuk a beállított időszaknak megfelelő statisztikai adatokat.
A Jelentésközpontban a jelentés létrehozása előtt lehetőségünk volt pipákkal kiválasztani, milyen típusú hirdetések eredményei jelenjenek meg: szöveges, képes vagy mobil.
Az új felületen is lehetőségünk van erre a szűrésre a Szűrő gombra klikkelve:
Mire ügyeljünk?
A kiértékelés során mindenképpen ügyeljünk a
Megjelenítés aránya
oszlopra. Ez mutatja meg nekünk, hogy a hirdetéscsoporton belül az egyes hirdetések a megjelenések hány százalékában jelentek meg.
Az, hogy egy keresés során melyik hirdetés jelenik meg, több tényezőtől is függ. Egyrészt elemzi a rendszer, hogy a kulcsszavak, a hirdetési szöveg és a cél oldal (vagyis ahová a kattintás után kerül a látogató) mennyire kapcsolódnak, harmonizálnak. Az olyan hirdetési változatok, amelyek teljesen kerülik a kulcsszó listában szereplő szavakat, valószínűleg kevesebbszer jelennek meg a rosszabb minőség miatt.
Másik fontos tényező az ún.
hirdetésrotáció
aktuális beállítása. Ez egy kampány szintű beállítás, amely azt mondja meg a rendszernek, hogy
egy hirdetéscsoporton belül
inkább azt a hirdetés variációt jelenítse meg, amelyik átkattintási aránya, illetve minőségi mutatója jobb (ezt hívjuk
optimalizált
beállításnak) vagy próbálja meg a lehetőségekhez mérten egyenletesen megjeleníteni az egyes variációkat (ezt
egyen
letes
néven láthatjuk a kezelőfelületen). Klikkeljünk egyik kampányunkra a navigációs panelen, majd válasszuk a Beállítások lapot. Itt a Speciális beállítások szakaszban tudjuk megváltoztatni a hirdetésrotációt.
Fontos tudnunk, hogy
az egyenletes beállítás nem azt jelenti, hogy egy hirdetéscsoporton belül minden hirdetésünk pontosan egyenlő alkalommal fog megjelenni
adott időszak alatt. Ez azt jelenti, hogy minden hirdetés azonos eséllyel indul egy-egy aukció során, vagyis a rendszer nem teszi előrébb a rajtvonalat azoknál a hirdetéseknél, amelyek korábban jobb átkattintási arányokat hoztak.
Ha egy hirdetésváltozat rossz úgy szövegében, mint teljesítményében, az visszavetheti az eredményeket, ha egyenletes hirdetésrotációt alkalmazunk.
Megoszlanak a vélemények, melyiket érdemes használni, az én
személyes véleményem
az, hogy kezdetben érdemes kipróbálni az Egyenletes beállítást, mert eddigi tapasztalataim szerint kihozható egy közel azonos megjelenési arány és ilyenkor elmondhatjuk: a megfigyelt számadatok összehasonlíthatóak, mert valamennyi hirdetésünknek közel azonos arányban volt esélye jól teljesítenie.
Arra is ügyeljünk, hogy a céljainknak megfelelő adatokat értékeljük, és ezek segítségével döntsük el, melyik hirdetésváltozat futhat tovább és melyiket szüneteltetjük. Könnyen előfordulhat például olyan eset, amikor a szép átkattintási arányt elérő hirdetés hozza a kevesebb konverziót:
Házi feladatként nézzük át újra az első részben bemutatott szűrés funkciót és hozzunk létre egy olyan mentett szűrőt, amely csak az Elutasított hirdetéseket jeleníti meg.
Írta: Geiger Tamás
DuracellTomi Google AdWords Blogja
A Jelentésközpont hamarosan megszűnik
2010. október 27.
Még júliusban elkezdtük az
AdWords jelentések áthelyezését a Kampányok lapra
. Azóta már
minden fontos AdWords jelentést átmásoltunk
, így adataidat gyorsan letöltheted ugyanarról az oldalról, mint ahol a kampányaid kezelése is történik.
A következő pár hét során befejezzük az átállást, és teljes egészében megszüntetjük a Jelentésközpontot. Ezt követően valamennyi jelentés ütemezése és letöltése az AdWords kampánykezelési rendszerén belül fog történni.
Az újfajta jelentéskészítésre
fokozatosan történt az átállás
, melynek során nagy hangsúlyt fektettünk a hirdetőktől érkező visszajelzésekre.
Például, úgy hallottuk, hogy bizonyos jelentéskészítési beállításokat is túlságosan eldugottnak találtatok. A probléma kiküszöbölése érdekében kapcsolódó GYIK-okat helyeztünk el a Kampányok lap letöltési menüjeiben, hogy könnyebben megtalálhassátok a számotokra fontos nézeteket és mutatókat.
Ha már most is töltesz le jelentéseket a Kampányok lapról, akkor már megszokhattad ezt a rengeteg változást, és talán azt is tudod, hogy minden ütemezett jelentésedet átmásoltuk a
Vezérlőpult és könyvtár részbe
. A későbbiekben az ütemezett jelentések valamennyi régi verzióját törölni fogjuk a Jelentések lapról, ennek következtében november elejétől a korábban beállított jelentéseidet már nem fogjuk e-mailben elküldeni. Nem sokkal ezután teljesen el fogjuk távolítani a Jelentésközpontot.
A leállításra való felkészülés jegyében összehasonlíthatod a Vezérlőpult és könyvtár
Jelentések szakaszában
lévő ütemezett jelentéseidet az ütemezett jelentések Jelentésközpontban lévő régebbi verzióival, és elvégezheted a szükséges módosításokat, hogy biztosan a számodra fontos adatokat kapd meg, a neked tetsző formátumban.
Ha további forrásokat szeretnél áttekinteni a módosítások ügyében, látogass el az
AdWords Súgójába
, és nézd meg az egyes jelentésekkel kapcsolatos témaköröket. Továbbá közzétettünk egy
előtte-utána útmutatót
a legfontosabb jelentésekkel kapcsolatban, amelyben lépésről-lépésre ismertetjük a legnépszerűbb AdWords jelentések futtatását.
Még egyszer köszönjük az átállás során tanúsított türelmedet. Ha további észrevételeid vannak az AdWords jelentéseivel kapcsolatban, kérjük,
küldd el nekünk őket
.
Petlyánszki Gábor, magyar AdWords csapat
Hogyan lehet vásárlót csinálni a látogatókból -3. rész
2010. október 26.
E bejegyzéssorozat korábbi részeiben már adtunk néhány hasznos tippet, illetve ismertettünk néhány bevált módszert a webhely-optimalizálással kapcsolatban.
A mai bejegyzésben pedig azokról az eszközökről fogunk beszélni, amelyeket egy átfogó online kampány levezetése során érdemes használni.
Vizsgálat
Vizsgáld meg a webhelyedet ingyenes eszközökkel, melyek segítenek a fejlesztésre szoruló területek azonosításában, a webhely elhagyásának a hátterében álló okok feltárásában, valamint az eredmények javítása érdekében bevezetett módosítások hatékonyságának a tesztelésében.
A Google AdWords
segítségével több potenciális ügyfél érhető el online. Kampányod akkor fog a legjobban működni, ha
Kulcsszóválasztó eszközünkkel
kideríted, a te célközönséged körében milyen keresési kifejezések és hirdetésszövegek működnek a legjobban.
Miután beállítottad ideális AdWords kampányodat, a
Konverziókövetés
segítségével AdWords jelentéseidben konverziós adatokhoz is hozzáférhetsz, hogy megalapozott, és így okosabb döntéseket hozhass az online hirdetésekkel, különösen a befektetésre érdemes hirdetésekkel és kulcsszavakkal kapcsolatban. A pontosabb adatoknak köszönhetően pontosabban mérheted AdWords kampányaidra fordított
beruházásaid megtérülését (ROI)
.
A
Google Analytics
a webhelyeden mutatkozó trendek megértésében segíthet. Ezzel az ingyenes eszközzel nyomon követheted, hogyan használják a látogatók a webhelyedet, és azt is megtudhatod, hogy a vásárlási folyamat mely részeit lehetne fejleszteni az ügyfelek hatékonyabb megtartása érdekében.
A kampányaidat segítő utolsó eszköz pedig a
Google Webhely-optimalizáló
. Ez az eszköz a találgatás helyett tesztelési lehetőségeket nyújt. Ezzel az eszközzel tesztelheted és nyomon követheted, mely tartalmak (képek, szöveg, átfogó webhelyelrendezés stb.) eredményezik a legtöbb értékesítést és leadet.
Reméljük, hogy bejegyzéssorozatunk hasznos gondolatokat szült benned a webhelyed használhatóságával kapcsolatban, és segített jobban megérteni, milyen ingyenes eszközök segíthetnek neked abban, hogy a webhelyed látogatóiból vásárlókat csinálj.
Lotem Lev-Ari, Google AdWords csapat
Túl a Jelentésközponton - Keresési kifejezések megtekintése
2010. október 25.
Múlt héten kezdtünk el megismerkedni a
nyugdíjba vonuló Jelentésközpontban
található jelentésekkel, azok használatával a Kampányok lapon.
Megnéztük
, hogyan alkalmazzuk a jelentések paramétereinek megadásakor kitölthető szűrőket, dátumtartomány beállításokat, illetve a megjelenő oszlopok ki/bekapcsolását.
Az előző rész végén amolyan házi feladatként kértem, hogy keressük meg és kapcsoljuk be az „első oldali ajánlatbecslés” oszlopot. Gondolom sokan megtalálták, akik mégis eltévedtek, azoknak íme a megoldás: a Kulcsszavak fülön az Oszlopok gombra klikkelve jeleníthetjük meg, legalább mekkora ajánlatot kell megtennünk ahhoz, hogy a keresési találatok első oldalán megjelenjen hirdetésünk:
Ha már a kulcsszavak fülön időzünk, nézzünk meg egy szerintem nagyon fontos jelentést, amelyet kifejezetten ajánlott akár heti rendszerességgel megnézni és kezelni:
a keresési kifejezések megjelenítését
. Rögtön az elején megjegyzem: amiről most írok, az a Google keresőben igaz, a Display Hálózaton nem, vagy nem ebben a formában!
A lekérdezés egyezési típusa
:
Mielőtt belevágnánk, nézzünk meg néhány fontos fogalmat. Azt már kezdő AdWords hirdetőnként is megtanuljuk, hogy alapvetően négy ún.
egyezési típus
közül választhatunk, amikor felveszünk egy kulcsszót egy hirdetéscsoportba. Ez a kulcsszóegyezés határozza meg, milyen esetekben jelenik meg hirdetésünk például a Google keresőjében.
Ha nem Pontos egyezést választunk, akkor többféle keresés során is megjelenhet hirdetésünk: például a „virág csokor” kulcsszó, ha Kifejezés egyezéssel szerepel, akkor hirdetésünk megjelenhet az „olcsó virág csokor” keresés során is.
Nézzük most meg a kulcsszavak egyeztetésének egy másik megközelítését,
a lekérdezés egyezési típusát. Ez azt mutatja meg, hogy az általunk megadott kifejezés mennyire hasonlít ahhoz, amit a felhasználók beírnak a keresőbe.
Maradva fenti példánknál, ha a „virág csokor” kifejezés egyezéssel szerepel egy hirdetéscsoportban és valaki a
virág csokor
szavakat írja be a keresőbe (vagyis pontosan ezt a két szót, pontosan ebben a sorrendben), akkor a lekérdezés egyezési típusa Pontos egyezés! Ha az
olcsó virág csokorra
keresnek, akkor a lekérdezés egyezési típusa Kifejezés egyezés. Láthatjuk tehát, hogy
kétféle kulcsszó egyezésről beszélhetünk
AdWords kampányaink kezelése során: amit
beállítunk a Kulcsszavak lapon
és
ahogy ez a beállítás viszonyul a felhasználók keresési szokásaihoz.
De mégis miért érdekeljen ez minket? Miért fontos ismerni mindkét fogalmat és egyáltalán miért kell hirdetőként ezzel foglalkoznunk? A válasz előtt fontos kitérnünk egy további fogalomra.
A minőségi mutató, mint költségcsökkentő tényező
:
Sokan „izomból” úgy próbálják növelni a hirdetés pozícióját, hogy az egekbe növelik a kattintásonkénti ajánlatokat (
CPC – Cost Per Click
). Fontos megismerkedünk azonban azzal a módszerrel, ahogyan hirdetéseink pozícióját meghatározza a rendszer: a hirdetés rangja, vagy más néven az
AdRank a kulcsszó CPC ajánlat
ának és ún. minőségi mutatójának a szorzata
.
A minőségi mutató számunkra egy 10-es skála, ami azt mutatja meg, mennyire „jó” az adott kulcsszó mind a hirdetők, mind a felhasználók szempontjából. Ez tehát egyfajta osztályzat, ahol a 10-es a kiváló eredmény, az 1-es pedig több, mint elégtelen.
A hirdetések sorrendjét ez az AdRank határozza meg
és nem csak a CPC ajánlat. Nézzünk meg egy egyszerű példát. Két hirdető, Elek és Áron hirdet a „virág csokor” kifejezésre (tudom, tudom, klisé a Teszt Elek, meg a Jó Áron, de ha egyszer szemléletes…). Elek 30 Ft-ot ajánl, míg Áron 20 Ft-ot. Ha csak ez az összeg számítana, akkor értelem szerűen Elek hirdetése jelenne meg az első pozícióban és Áron volna a második.
Ha ehhez hozzáveszem, hogy Áron 10-es minőségi mutatóval rendelkezik, Elek viszont csak 6-ossal, akkor a hirdetés rangja Áron esetében 20 Ft * 10 = 200 lesz, míg Elek esetében 30 Ft * 6 = 180. Máris láthatjuk, hogy helyet cseréltek, Áron, aki alacsonyabb CPC ajánlattal indult, jobb helyezést kapott egyszerűen azért, mert jobb minőségi mutatóval rendelkezett.
Most nézzük meg,
ki mennyit fog fizetni, ha a hirdeté
sére klikkelnek
: pontosan annyit, amennyi a közvetlen alatta megjelenő hirdető legyőzéséhez kellett, felfele kerekítve a legközelebb eső 2 Ft-ra. Picit matekosabban fogalmazva:
Áron tényleges CPC-je*Áron minőségi mutatójával=Elek kiajánlott CPC-je*Elek minőségi mutatójával
A számokat behelyettesítve: Áron tényleges CPC-je = (30 * 6) / 10 =
18 Ft
Áron tehát
nemhogy kevesebbet ajánlott Eleknél
, de
saját ajánlatánál is kevesebbet fizet
mindössze azáltal, hogy hirdetésének minősége jobb, mint Eleké!
A minőségi mutató számításáról már készült korábban egy
bejegyzés az AdWords blogon
, így ezt most nem részletezném, viszont kiemelnék egy sort, ami segít összekapcsolni az eddig leírtakat:
„A kulcsszó korábbi átkattintási aránya (CTR) a pontosan egyező kereséseknél”
Ebben a mondatban a „pontosan egyező kereséseknél” kitétel a
lekérdezés egyezési típusára vonatkozik
és nem az általunk beállított kulcsszó egyezésre! Ahhoz tehát, hogy növelni tudjuk a minőségi mutatót, nem elég csupán olyan kulcsszavakkal dolgozni, amelyek átkattintási aránya (CTR) magas, fontos, hogy
azok a kulcsszavak szerepeljenek hirdetéscsoportjainkban, amelyeket a felhasználók pontosan beírnak a keresőbe!
Hiába magas a „virág csokor” kulcsszó CTR-je, ha sokkal többször keresnek az emberek az „olcsó virág csokor” kifejezésre és ez nem szerepel a hirdetéscsoport kulcsszavai között!
Az ilyen kulcsszavak megismerésében segít nekü
nk
a keresési lekérdezések megjelenítése!
A jelentés megtekintése
:
A Jelentésközpontban „Keresési lekérdezések eredményessége” néven szerepelt eddig ez a jelentéstípus, amelyet már a Kulcsszavak fülön találhatunk meg. Ezen a lapon is minden sor elején láthatunk egy jelölőnégyzetet. Pipáljuk ki azokat a kulcsszavakat, amelyeknél kíváncsiak vagyunk arra, milyen kifejezésekre kerestek a felhasználók, amikor hirdetéseink megjelentek és klikkeltek is rá.
Klikkeljünk a táblázat felett megjelenő A
keresési kifejezések megjelenítése
… gombra:
A megjelenő táblázatban láthatjuk a felhasználók által beírt kulcsszavak listáját és statisztikáit, valamint a fentebb megismert lekérdezés egyezési típusát:
A fenti táblázatban láthatjuk, hogy az esetek többségében pontosan arra a kifejezésre kerestek, amelyet a kulcsszólistában megadtam, volt azonban 1-1 kattintás olyan esetekben, amikor az általam megadott kulcsszó egyéb szavakkal kiegészítve jelenítette meg a hirdetést.
Ha az „Egyezés típusa” oszlopban Általános vagy Kifejezés egyezést látunk és ezekhez a kulcsszavakhoz sok megjelenés és jó CTR társul, akkor vegyük fel ezeket a kulcsszavakat a hirdetéscsoport kulcsszavai közé: klikkeljünk a sor elején megjelenő pipára, majd a táblázat felett megjelenő
Hozzáadás kulcsszóként
lehetőségre:
A fenti ablak jelenik meg, ahol a hozzáadás előtt módosíthatjuk az új kulcsszó egyezési típusát, CPC ajánlatát, és ha szükséges, egyedi cél URL-t adhatunk meg hozzá.
Olyan is előfordulhat, hogy olyan sor jelenik meg ebben a jelentésben, amelyre egyáltalán nem szerettünk volna megjelenni. Ha például megjelenik a listában az „ingyen virág csokor”, helyezzünk pipát a sor elején megjelenő négyzetbe és klikkeljünk a táblázat felett megjelenő
Hozzáadás kizáró kulcsszóként gombra
.
A táblázat tartalmát le is tölthetjük különféle fájlformátumban és ütemezhetjük is az elkészítését rendszeres időpontokra, erről később részletesebben is írni fogok.
Fontos adat, de nem csak az egyetlen
Bár az olcsóbb kattintás elérése vonzó lehetőség mindenki számára, óva intenék attól mindenkit, hogy csak a minőségi mutatóra koncentráljon. Egyrészt már a bevezetőben említettem, hogy fontos szem előtt tartanunk céljainkat: ha csak az a fontos, hogy minél többször megjelenjünk vagy a kampány büdzsébe beleférnek a drágábba kattintások is, nem biztos, hogy egy 6-os minőségi mutató miatt kellene aggódnunk. Ha viszont a költségek csökkentésén dolgozunk, akkor érdemes odafigyelni erre a mérőszámra is.
Házi feladatként most olyasmit adok, amihez nem kell keresgélni: nézzük meg az egyes kulcsszavaink keresési kifejezéseit és vegyük fel a jól teljesítő sorokat hirdetéscsoportjainkba! Ügyeljünk arra, hogy először állítsuk be a megfelelő dátumtartományt, és ha szükséges, további szűrőket is alkalmazzunk az előző részben bemutatottak szerint.
Írta: Geiger Tamás
DuracellTomi Google AdWords Blogja
A vállalkozás exportálása - 2. rész
2010. október 21.
Ez a bejegyzés a vállalkozás nemzetközi exportálásáról szóló sorozatunk második része. Miután eldöntötted, melyik piacra szeretnél terjeszkedni, mérlegelni kell a gyakorlati követelményeket.
Folytassuk Katrinával, a legutóbbi bejegyzésünkből már ismerős, kitalált vállalkozónkkal. Katrina divatos bútorokat tervez újrahasznosított fából. A terjeszkedésre való felkészülés során Katrina egyeztet a gyártásért felelős csapattal, hogy várhatóan növelni kell a termelést. Miután Katrina meggyőződött róla, hogy ez nem lesz túl nagy befektetés, most már a szállítmányozás kérdésére koncentrál.
A szállítási költségek az értékesített terméktől függően eltérőek lehetnek. A bútorok szállítása drágább, mint a könyveké. Egy vírusirtó program esetében pedig egyáltalán nem lesznek szállítási költségek, és a program globálisan értékesíthető. Finnországban és Svédországban Katrina egy szállítmányozási céggel kézbesíti a termékeit. Egyeztet velük a szállítási lehetőségek kibővítéséről. Katrinának arról is tájékozódnia kell, milyen vámszabályok vonatkoznak a különböző országokba történő szállításra. Katrina a kutatást követően arra jut, hogy a Németországba történő szállításhoz webhelyét le kell fordíttatnia németre. A webhely jelenleg finn és angol nyelven érhető el, és le akarja fordítani azt más nyelvekre is.
Javasoljuk, hogy webhelyed fordítását bízd professzionális fordítóügynökségre. Így biztosan nyelvi és helyesírási tekintetben is jó minőségű lesz a fordítás. Az ügynökség az üzletágadnak megfelelő hangnemre és stílusra is oda tud figyelni. Katrina a jövőben professzionális fordítókkal szeretne majd együttműködni, de perpillanat költséghatékonyabb megoldást keres. Úgy dönt, hogy próbára teszi az ingyenes
Google Fordító esz
közt
. Katrina beírja a webhely URL-címét a mezőbe, majd kiválasztja a célnyelvet. Ezután a lefordított német webhelyre kattint a jobb oldalon, amely ugyanabban az ablakban nyílik meg.
Miután megcsinálta a lefordított webhelyet, Katrina arra gondol, hogy hozzá kellene adni a megfelelő nyelvi kiterjesztést, például .de vagy .nl. Keresgélés után megtudja, hogy néhány ország esetében (például Franciaország) fizikai irodával kell rendelkeznie a kívánt országban, ami nem túl praktikus. Használhat ehelyett egy általános .com kiterjesztést a webhelye kezdőlapján, több országra vonatkozó opcióval.
Katrina listáján a következő tétel a különböző országok ügyfélszolgálatának a kialakítása. Az értékesített bútorokra Katrina egy év garanciát ad. Azt szeretné, hogy ügyfelei kapcsolatba tudjanak lépni vele, úgyhogy hozzáad egy "Kapcsolatfelvétel" szakaszt a webhelyére, helyi e-mail címmel és telefonszámmal. Katrina úgy dönt, hogy az ügyfelek panaszaira a saját nyelvükön válaszol. Ezt professzionális fordítón vagy a Google Fordító szolgáltatáson keresztül is kivitelezheti.
Miután Katrina készen áll a vállalkozása más országokra történő kiterjesztésére, elkezdi kialakítani a nemzetközi kampányait. Az AdWords irányelveiben ellenőrzi, hogy szabad-e külföldi kiterjesztést tartalmazó domaint használnia. A
Súgóban azt olvassa
, hogy a megjelenített és a cél URL-nek ugyanazt a domaint kell tartalmaznia. Miután gondoskodott róla, hogy a megjelenített URL és a céloldal domainje megegyezzen, Katrina most már végre létrehozhatja első német AdWords kampányát!
Nézz vissza ide, hogy három részből álló, A vállalkozás exportálása című sorozatunk harmadik, befejező részét is elolvashasd!
Címkék
***haladóknak***
***kezdőknek***
***mélyvíz***
+1
a kereső
adaptív hirdetés
AdMob
Advertising Week
AdWords
AdWords Editor
AdWords Kezdőknek Sorozat
AdWords Online Tanterem
AdWords promóciós kódok
AdWords Számlázási beállítások
AdWords Szerkesztő
AdWords tutorials
AdWords Videóhoz
Ajánlatkorrekció
ajánlattétel
Ajánlattételi stratégia
Aktuális
Alkalmazás
analytics
Android
Applikáció
Automatikus ajánlattétel
Autómatikus ajánlattétel
bejelentés
belsőlink-bővítmény
bemutatkozás
Bővített URL
bővítmények
Case Study
cél-ROAS
céloldal
célzás
chat
click-to-call
CPA
demográfiai
DFSA
dinamikus keresési hirdetések
Dinamikus remarketing
display-hirdetések
esettanulmány
eszközök
eszközökön keresztüli tevékenységek
ETA
Fejlesztések
Firebase
fórum
frissítési központ
gépi tanulás
Gmail
Gmail-hirdetések
Google AdWords
Google AdWords oktatás
Google AdWords Oktatóközpont
Google Adwords tutorials
Google AdWords Webinárium
Google Analytics
Google Display Network
Google I/O
Google Maps
Google Minősítési Program
Google Partners
Google Performance Summit
Google Play
google+
GYIK
hatékonyság
helybővítmény
helyi célzás
hirdetésbővítmények
hirdetésformátumok
hirdetéspozíció
Híváskonverzió
hozzárendelés
idő alapú célzás
innováció
irányelvek
jelentések
kampánykísérletek
kampánymenedzsment
kampányszintű közönséglisták
Kampányvázlatok
Karácsony
képernyőmegosztás
kérdőív
Keresési Trendek
kezelőfelület
Kiterjesztett szöveges hirdetések
konvertált kattintás
konverzió
konverziókövetés
Közönség célzása
kulcsszavak
kupon
kutatás
márkanövekedés
minőségi mutató
Mobil
Mobil Március
mobilajánlat
mobilhirdetés
mobiloptimalizálás
non-profit
Online szeminárium
optimalizálás
Partner-jelvény
Payment API
piacon belüli szegmensek
promóciós kredit
Remarketing
Reszponzív hirdetések
RLSA
Salesforce
sikertörténet
Smart Bidding
SMS
súgó
számlázás
Szöveges hirdetések
tartalmi hálózat
Telefon
telefonos kapcsolatfelvétel
továbbfejlesztett kampányok
tömeges szerkesztés
TrueView
TrueView tevékenységhez
TrueView-felfedezési hirdetés
Tudtad-e ?
új adwords
Új termékek
Újdonság
univerzális alkalmazáskampány
URL-kezelés
Ügyfélegyezés
Ügyfélközpont
ügynökségeknek
üzenetbővítmény
vendégbejegyzés
visszajelzés
Webhely-optimalizáló
webinárium
YouTube
Archive
2017
máj.
2016
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
márc.
febr.
jan.
2015
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
2014
szept.
aug.
máj.
márc.
2013
dec.
nov.
okt.
szept.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
2012
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
2011
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
2010
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
2009
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
Feed
Hasznos oldalak
Google Cégem
Google Partners
Google Webmester Súgó
Google Apps for Work
Gyors választ szeretne?
AdWords Súgó
Google Analytics Súgó
AdWords Oktatóközpont
Szakértő csapatunk elérhetősége
Follow @adwords
Follow
Számítunk visszajelzésére
A bloggal kapcsolatban
ezen az űrlapon
várjuk a véleményeket és a javaslatokat.