Inside AdWords Magyarország
Fájlletöltések, kifelé mutató hivatkozások és Ajax-események mérése az Analyticsben
2009. június 29.
Az Analyticsszel a konkrét oldalakhoz kapcsolódó forgalom mérésén túl az egyes oldalakon történő különféle eseményeket is nyomon lehet követni. Ez jól jöhet például akkor, ha a weboldalunkról letölthető PDF-katalógus, külső oldalakra mutató linkek, Ajax-események vagy e-mail linkek forgalmát szeretnénk mérni.
Vegyük először az első példát, amiben a weboldalunkról letölthető PDF-fájl letöltési számát szeretnénk megtudni. A PDF-ben nem tudjuk elhelyezni a követőkódot, ezért annak a méréséhez a a PDF-fájlra hivatkozó link HTML-kódjában kell kiegészítő kódrészletet elhelyezni, amely az Analyticsben egy
virtuális oldalletöltést
eredményez. Alapesetben így néz ki például egy PDF-árlistára hivatkozó link:
<a href="http://www.pelda.hu/fajlok/arlista2009.pdf">
2009-es árlista letöltése</a>
A kódban el kell helyezni egy függvényt, amely meghíváskor virtuális oldalletöltést eredményez az Analytics-ben. Ennek a neve: _trackPageview() függvény, és a következőképp kell elhelyezni:
<a href="http://www.pelda.hu/fajlok/arlista2009.pdf"
onclick="javascript:pageTracker._trackPageview('
/2009_arlista
')"
>2009-es árlista letöltése</a>
Az Analytics tartalmi jelentéseiben ez a letöltés /2009_arlista néven fog megjelenni. Ez a mérési módszer tehát virtuális oldalletöltést eredményez az Analytics-ben minden egyes alkalommal, amikor valaki az árlista linkjére kattint (akkor is, ha nem fejezi be a letöltést). Most tegyük fel, hogy van egy egyszerű honlapunk, és azon a látogatók egy belinkelt e-mail linkre kattintva vehetik fel velünk a kapcsolatot. Alapesetben az e-mail link így néz ki:
<a href="mailto:iroda@pelda.hu">
Küldjön e-mailt!</a>
A Küldjön e-mailt! linkre kattintva felugrik az alapértelmezettként beállított levelezőprogram, a címzett mezőben az iroda@pelda.hu címmel. Ahhoz, hogy az erre a linkre történő kattintásokat mérni tudjuk, itt is virtuális oldalletöltést kell rendelnünk ehhez az eseményhez. A _trackPageview() függvényt a mailto: hivatkozás forrásában kell elhelyezni a következőképpen:
<a href="mailto:iroda@pelda.hu"
onclick="javascript:pageTracker._trackPageview('
/email
')"
>Küldjön e-mailt!</a>
Tudnunk kell, hogy ezzel a megoldással csak a linkre való kattintásokat mérjük, azok viszont kimaradnak a mérésből, akik például az e-mail cím kimásolásával írnak levelet. Továbbá ez a módszer nem mondja meg, hogy az, aki az e-mail linkjére kattintott, végül elküldte-e a levelet. A legjobb megoldás ezért a legtöbb esetben (és egyéb okokból is) az, ha az e-mail hivatkozást felváltjuk egy kapcsolatfelvételi űrlappal.
A _trackPageview() függvényt használhatjuk akkor is, ha a honlapunkon található, külső webhelyekre mutató linkek forgalmát szeretnénk mérni. Alapesetben így néz ki egy hivatkozás HTML-kódja:
<a href="http://www.pelda.hu">www.pelda.hu</a>
A _trackPageview() függvénnyel kitoldva pedig így fog kinézni:
<a href="http://www.pelda.hu"
onclick="javascript:pageTracker._trackPageview('
/www.pelda.hu
')"
>www.pelda.hu</a>
Ha Ajax- események méréséhez szeretnénk felhasználni virtuális oldalletöltéseket, akkor ugyanígy kell eljárni. Ha például egy MouseOver-eseményhez akarunk virtuális oldalletöltést rendelni, akkor hasonló lesz a kódunk:
<a href="javascript:void(0);" onMouseOver="javascript:pageTracker._trackPageview
('
/ajax/avatar
');" >
A fenti példákban
zölddel jelölt
nevek helyett bármilyen elnevezést megadhatunk, az viszont fontos, hogy a név perjellel kezdődjön és idézőjelben legyen. Az Analyticsben ezután a mért linkekre történő kattintások a megadott néven fognak megjelenni a tartalom jelentésekben. Ha több esemény forgalmát szeretnénk mérni, a legjobb, ha egységesen nevezzük el és virtuális könyvtárakba rendezzük ezeket a virtuális oldalletöltéseket, például így:
/kulsolinkek/pelda.hu
/kulsolinkek/minta.hu
/fajlok/PDF/arlista_2009
/fajlok/PDF/katalogus_2009
/e-mail/irodai_e-mail
/e-mail/ertekesitoi_e-mail
Összetettebb Ajax-események követéséhez javasoljuk az
Event Tracking
funkciót, ennek anatómiájáról és felhasználási módjairól a
Google Code oldalunkon
található részletes info.
A fenti példák az
újabb verziójú
Analytics követőkódra (ga.js) érvényesek. Fontos még megemlíteni, hogy ha alkalmazzuk ezt a követési módszert, akkor a fő követőkódot nem a weboldal legvégén (a </body> címke elé közvetlenül), hanem virtuális oldalletöltést eredményező hívások előtt kell elhelyezni a HTML-kódban.
Az Analyticsben természetesen a virtuális oldalletöltést is meg lehet adni
célkonverzióként
(sőt, ha olyan fontos a mért esemény, hogy virtuális oldalletöltést hozunk létre hozzá, akkor meg is kell!).
Ehhez csak a célkonverziós oldal URL-mezőjében meg kell adni a virtuális oldalletöltés nevét (például
/fajlok/PDF/arlista_2009
).
Erről a funkcióról és az Analytics egyéb, haladó lehetőségeiről egyik korábbi online előadásunkon is szó volt, amelynek a vágatlan felvétele
itt található
.
Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat
Előadás a dinamikus kulcsszóbeillesztésről
2009. június 26.
Igazi csemegét kínálunk olvasóinknak: a jövő hét keddi online előadásunkon bemutatjuk az AdWords d
inamikus kulcsszóbeillesztést
(ez az a funkció, amellyel a hirdetés szövegében dinamikusan megjeleníthető a keresett kulcsszó), és olyan tippeket adunk, amelyek révén a legtöbbet hozhatjátok ki ebből a funkcióból. Megismerkedünk az
Insights for Search
eszköz és gadget felhasználási módjaival, valamint megmutatunk néhány,
AdWords Editorral kapcsolatos trükköt
, amellyel gyorsabbá tehetjük az új kampányok elkészítését. Továbbá szó lesz a
nagy forgalmú kulcsszavak
forgalom-maximalizálásáról és arról is, hogy miként használhatjuk a keresőt
branding
célokra. Elsősorban ügynökségek és nagyobb kampányokkal rendelkező egyéni ügyfelek részvételére számítunk, de ez az előadásunk is nyitott bárki számára.
Időpont: 2009. június 30., 10:30
Jelentkezés >>>
Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat
A Kulcsszóválasztó eszköz használata hatékony kulcsszavak keresésére
2009. június 25.
Mostani cikkünkben bemutatjuk az AdWords Kulcsszóválasztó eszközét, amellyel kiterjedt és hatékony kulcsszólista alakítható ki.
Miért érdemes használni a Kulcsszóválasztó eszközt?
Ha megadsz egy kulcsszót, a Kulcsszóválasztó eszköz kapcsolódó keresési lekérdezéseket jeleníti meg, feltüntetve a lekérdezésre jellemző, versengéssel és keresési mennyiséggel kapcsolatos mutatókat is. Ezzel az eszközzel:
új kulcsszavakat találhatsz, majd a kijelölt hirdetéscsoporthoz adhatod azokat;
kizáró kulcsszavakat kereshetsz a nem kívánt megjelenítések és kattintások kiszűréséhez;
előre lehet jelezni az újabb kulcsszavak hozzáadásával keletkező plusz forgalmat
Hol található a Kulcsszóválasztó eszköz?
A Kulcsszóválasztó eszköz háromféleképpen érhető el:
Az AdWords kampány hirdetéscsoportjainak a szintjén, a kulcsszavak felvételekor;
az AdWords-fiók Eszközök menüjéből;
a külső URL segítségével (
https://adwords.google.hu/select/KeywordToolExternal
).
Ha a Kulcsszóválasztó eszközt a hirdetéscsoportok szintjén indítod el, a rendszer figyelembe veszi a kampánybeállításokat és a fiók korábbi teljesítményét is. Amikor az eszközmenüből vagy külső URL-ről használod, akkor ezek az adatok nem érhetők el. Ebben az esetben kiválaszthatod a célzott országot és nyelvet – ekkor a Kulcsszóválasztó eszköz ezeket a tényezőket is figyelembe veszi.
Az alábbi tippek segítségével könnyebben találhatsz releváns kulcsszavakat hirdetéseidhez:
A kulcsszavak kiválasztásánál inkább a
minőséget
, mint a mennyiséget tartsd szem előtt, mert minél relevánsabb kulcsszavakat adsz meg, annál valószínűbb, hogy hirdetéseid eredményesek lesznek. A nagyobb forgalmú kulcsszavak, illetve a hirdetők között nagyobb versenyt teremtő kulcsszavak nem mindig biztosítanak jobb minőségű látogatókat.
Használj rövid kulcsszavakat (1 vagy 2 szó) annak érdekében, hogy az eszköz azonosíthassa, mihez kell javaslatokat adnia.
Adj meg kizáró kulcsszavakat az eszköz segítségével. A Kulcsszóválasztó eszköz olyan kulcsszavakat is javasolhat, amelyek nem kapcsolódnak a hirdetett termékhez vagy szolgáltatáshoz. Ha ezeket a kifejezéseket
kizáró kulcsszóként
adod meg, megakadályozhatod, hogy hirdetéseid a témához nem kapcsolódó keresések esetén is megjelenjenek.
További tippek a
Súgóban
találhatók.
Billentyűkódok használata az AdWords új kezelőfelületén
2009. június 25.
Az új kezelőfelület egyik legfőbb célja, hogy biztosítsa a kampányok hatékonyabb kezelését. Emellett elérhetővé kívántuk tenni a többi Google terméknél megszokott kényelmi funkciókat is, amilyenek például a billentyűkódok. Ahogyan a Gmailben, az AdWords felületén is az egér használata nélkül, gyorsan navigálhatsz. Az új AdWords kezelőfelület számos billentyűkódot kínál:
Általános navigáció
g, majd o: Ugrás a Minden online kampány oldalra
g, majd c: Ugrás a Kampányok lapra
g, majd r: Ugrás a Hirdetéscsoportok lapra
g, majd k: Ugrás a Kulcsszavak lapra
g, majd n: Ugrás a Hálózatok lapra
g, majd a: Ugrás a Hirdetések lapra
g, majd s: Ugrás a Beállítások lapra
Navigálás és műveletek a táblázatokban
j/k: Következő/előző sor az elsődleges adatok táblázatában
x: Aktuális sor kijelölése (több sor esetén shift+x)
e: Szerkesztés
p: Szüneteltetés
n: Engedélyezés
d: Törlés
l: Letöltés
Hirdetéscsoportok és kulcsszavak szerkesztése:
e: Kijelölt sorok szerkesztése
Ctrl + kurzorbillentyűk: Mozgás a szerkeszthető mezők között
Ctrl + s: Változtatások mentése
Esc: Kilépés a szerkesztési módból
Ha elfelejtesz egy billentyűkódot, akkor azt bármikor megtalálhatod a fiók bal alsó részén található Súgó modul segítségével:
Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat
Az AdWords új kezelőfelületének bemutatása
2009. június 24.
Már ezen a blogon is
hírt adtunk
arról, hogy magyar nyelven is folyamatban van az AdWords új kezelőfelületének tesztelése. A
blogról küldött visszajelzések
között többen hiányolták az új kezelőfelületet bemutató írásainkat, ezért holnaptól egy új sorozatot indítunk.
Minden csütörtökön az új kezelőfelület valamelyik jellemzőjével foglalkozunk - olykor részletesen bemutatunk egyes új funkciókat, máskor tippeket, trükköket, termékfrissítéseket vagy közleményeket teszünk közzé.
Ügynökségi előadás
2009. június 24.
Szeretnénk ügynökségek figyelmébe ajánlani holnapi magyar nyelvű előadásunkat. Az előadás pontos időpontja június 25., 10:30.
Az előadáson szó lesz a tegnap közzétett, internetes vásárlói szokásokról szóló adatokról és arról, hogy hogyan érdemes őket felhasználni. Ezen kívül elmondjuk, hogy milyen előnyöket tartogat a tartalmi hálózat az ügyfelek számára, valamint további, ügynökségeknek fontos, tippekről is szót ejtünk.
Az előadáson szeretnénk olyan problémákra és kérdésekre is választ adni, amik Titeket foglalkoztatnak, így megkérek mindenkit, hogy a regisztráció folyamán a megfelelő szövegmezőbe írja le kérdéseit.
Az előadásra
itt lehet regisztrálni
, a tervezett hossz kb. 1 óra.
Reszler Gábor, magyar AdWords csapat
Az AdWords-aukció
2009. június 24.
Ebben a bejegyzésben az AdWords rendszer legfontosabb funkciójáról lesz szó: az aukciós folyamatról, amely meghatározza, hogy mely hirdetések milyen pozícióban és milyen kattintási áron jelenhetnek meg. Az is kiderül, hogy miként kerülhet kevesebbe egy kattintás a legfelső pozícióban, mint az alatt.
Először következzen néhány fogalom magyarázata:
Ajánlat/maximális kattintásonkénti költség (Max. CPC):
Az az összeg, amelyet egy, a hirdetésre leadott kattintásért hajlandó vagy fizetni (egyaránt elérhető a keresési és tartalmi hálózaton). A maximális CPC értékénél többet soha sem kell fizetni egy kattintásért.
Átlagos CPC:
Az összes kattintás költsége elosztva a hirdetés által kapott kattintások számával.
Tényleges CPC:
A tényleges költség, amelyet a hirdetésére leadott kattintásért kell fizetni. Alapja a minőségi mutató, valamint a hirdetésed alatti pozícióban megjelenő hirdetés CPC-je. Az AdWords leszámítoló automatikusan a lehető legalacsonyabb árat biztosítja a hirdetés pozíciójának megőrzéséhez.
Hogyan lehet szabályozni az ajánlatokat?
A CPC értékét a hirdetéscsoport szintjén, illetve a kulcsszavak és elhelyezések szintjén lehet
beállítani
, és arra is lehetőség van, hogy külön-külön adjunk meg ajánlatot a
keresési és a tartalmi hálózathoz
. Az
automatikus ajánlattétel
használatával pedig az AdWords állítja be CPC-ajánlatokat.
Miként befolyásolják az ajánlatok a hirdetés pozícióját?
A pozíciót két tényező határozza meg: a maximális CPC-ajánlat, valamint a minőségi mutató. Így a hirdetés pozíciójának javítása érdekében emelni kell a maximális CPC-ajánlatot, vagy a
kampányok optimalizálásával
kell növelni kell a minőségi mutatót.
Miért vesz figyelembe az AdWords a maximális CPC-ajánlaton kívül más tényezőket is? Miért nem lehet egyszerűen "megvenni" egy pozíciót?
Azért döntöttünk a két tényező kombinációja mellett, hogy ezzel is minőségi hirdetések elkészítésére ösztönözzük hirdetőinket. Ez a dinamikus rangsorolási rendszer igazságosabb árazási környezetet biztosít, amely nemcsak azon alapszik, hogy a hirdető mennyit hajlandó fizetni, hanem a hirdetések relevanciáját és minőségét is figyelembe veszi.
Pontosan hogyan működik az aukció?
A rendszer minden keresési lekérdezésnél összehasonlítja a kulcsszavaid CPC-ajánlatát és minőségi mutatóját az összes többi jogosult hirdetés hasonló adataival. Rendszerünk az egyes aukciókban minden hirdetésnél megszorozza a maximális CPC-t a minőségi mutatóval. Amelyik hirdetésnél a CPC és minőségi mutató szorzata a legmagasabb, az a hirdetés kerül első helyre; a második legnagyobb szorzattal rendelkező hirdetés kerül a második helyre, és így tovább.
Példa:
Két hirdetőnek, Krisztiánnak és Annának olyan hirdetéseik vannak, amelyek ugyanannál a lekérdezésnél jelenhetnek meg. Krisztián 10 forintos maximális kattintási költségre (CPC) vonatkozó ajánlatot állított be kulcsszavára, amelynek minőségi mutatója 5 a rendszerünkben. Kulcsszavának teljes pontszáma 10 x 5 = 50. Anna 8 forintos maximális CPC-ajánlatot állított be kulcsszavára, vagyis alacsonyabbat, mint Krisztián. Azonban kulcsszavának minőségi mutatója rendszerünk értékelése szerint 9, így kulcsszavának teljes pontszáma 8 x 9 = 72,
így a Krisztiánénál magasabb.
Annáé a legjobb hirdetési pozíció annak ellenére, hogy kevesebb a maximális CPC-ajánlata.
Anna kattintási költségének kiszámításához elosztjuk Krisztián teljes kulcsszó-pontszámát (50) Anna (9) minőségi mutatójával, majd hozzáadunk még egy dollárcentet (~2 forintot).
Az összeg 7,50 Ft forint, amely alacsonyabb, mint Anna maximális CPC-ajánlata.
Az alábbi felvételen Hal Varian, a Google vezető közgazdásza mutatja be az AdWords-aukciót:
Vigyázat, mélyvíz! Végül következzen egy kis olvasnivaló azoknak, akik komolyabban bele akarják ásni magukat az aukció rejtelmeibe. Hal Varian: Position auctions (UC Berkely, USA, 2006) tanulmánya PDF formátumban
innen
tölthető le.
Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat
Kutatás a magyar internetezők tájékozódási és vásárlási szokásairól
2009. június 23.
Azokon a piacokon, amelyeken kevésbé elterjedt az internetes vásárlás, fokozottabban érvényesül az úgynevezett
ROPO-effektus
(Research online - Purchase offline)
. Ekkor az internetezők
a világhálón történő tájékozódás alapján hozzák meg a vásárlási döntést, maga a vásárlás viszont hagyományos módon, offline történik
. Többek között ennek a mértékére és az okaira kerestük a választ a magyarországi internetezőkről készült első nyilvános kutatásunkkal, amelynek az összefoglalóját az alábbiakban közöljük.
Az egyes termék- és szolgáltatáskategóriák közül az
utazással kapcsolatos szolgáltatásokra és a műszaki cikkekre
jellemző leginkább a vásárlás/foglalás előtti online tájékozódás. A válaszadók 72 százaléka az interneten tájékozódik a szállásfoglalás, illetve a szervezett utak vagy a repülőjegyek kiválasztása előtt. A válaszadók mintegy fele (48%) esetében online tájékozódás után az interneten történik meg a vásárlás/foglalás is, a 24 százaléka internetes tájékozódás alapján hozza meg a döntést, viszont hagyományos módon vásárol/foglal. A megkérdezettek kétharmada online tájékozódik a műszaki cikkek vásárlása előtt, azonban a válaszadók 22 százaléka veszi meg a terméket az interneten.
Az utazáson és a műszaki cikkeken túl a
gépjármű-felelősségbiztosításra
jellemző nagy mértékben az internetes vásárlás: a megkérdezettek több mint háromnegyede internetes tájékozódás alapján választja ki a legjobb ajánlatot, és az online tájékozódók kétharmada fejezi be a tranzakciót az interneten. Az offline információszerzés és a hagyományos vásárlás leginkább a ruházati cikkekre, az egészségügyi termékekre, a személyes használati tárgyakra és a lakásbiztosításra jellemző.
A megkérdezettek túlnyomórészt (88%)
internetes keresőket
használnak a vásárlásokat megelőző online tájékozódásra, ezt követik a gyártók (54%) és forgalmazók (49%) weboldalai, az árösszehasonlító oldalak (48%) és az online árverések (44%).
Az online tranzakcióknál leginkább használt fizetési mód a
kiszállításkori készpénzes fizetés
(a megkérdezettek 78 százaléka használta már ezt a lehetőséget), ezt követi a banki átutalás (46%), majd jócskán lemaradva a bankkártyával történő online fizetés (17%). A válaszok alapján
az online vásárlást legnagyobbrészt az internetes csalásokkal vagy a személyes adatok biztonságával kapcsolatos félelmek akadályozzák
, de az online vásárlók 28 százaléka hiányolja a világos és használható termékleírásokat a honlapokon.
Ami pedig a bizalmi faktort illeti: az internetes vásárlás iránti bizalom kiépítésében a megkérdezettek szerint a legfontosabb a magyarországi ügyfélszolgálati telefonszám és a magyarországi iroda vagy üzlet.
A további eredmények, a feltett kérdések és a kutatás módszertana az
alábbi prezentációban
érhetők el (válts teljes képernyős módra).
Amit nem mér az Analytics...
2009. június 19.
Olvasóink eddigi visszajelzéseinek megfelelően már néhány kisebb-nagyobb változtatás történt a blogon a januári indulás óta. Ezek közé tartozik, hogy egyre rövidebb, gyakorlatiasabb és lényegretörőbb bejegyzéseket publikálunk, valamint a visszajelzések eredménye például a Friend Connect közösségi funkció is.
Most, hogy túl vagyunk félszáz bejegyzésen, ismét
visszajelzést kérünk
a blog olvasóitól, ezúttal egy összetettebb kérdőív formájában.
Tovább a kérdőív kitöltéséhez >>>
Köszönjük mindenkinek a visszajelzést!
Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat
Vendégbejegyzés: Felülvizsgálat kérése a Google Webmestereszközök segítségével
2009. június 17.
Ha úgy gondolod, hogy webhelyed kikerült a Google indexéből, esetleg valami történhetett rajta, ami büntetést váltott ki, akkor a figyelmedbe ajánljuk az alábbi videókat.
Ezek a videók a webhelyek felülvizsgálatának folyamatáról szolgálnak hasznos információkkal. A felülvizsgálattal kapcsolatos további kérdéseket a (nemrég új platformra költözött)
Webmester Súgófórumon
beszélhetjük meg. A Súgófórumon tapasztalt webmesterek és a Google munkatársai várják a webhelytulajdonosok keresővel, organikus találati oldalakkal kapcsolatos kérdéseit.
(A blog olvasóinak
visszajelzései
alapján alkalmanként publikálunk vendégbejegyzéseket az organikus találatokkal és a Webmestereszközökkel kapcsolatban is. E bejegyzés szerzője a Google Keresőminőség csapatának a magyar munkatársa.)
Nebehaj Viktor, Keresőminőség csapat
Internetes előadás kezdő ügynökségeknek
2009. június 16.
Szeretnénk felhívni a ügynökségek figyelmét, hogy csütörtökön megtartjuk a kezdő ügynökségeknek és új ügynökségi munkatársaknak szánt magyar nyelvű előadásunkat. Az előadás pontos időpontja június 18-a, 10:30.
Szót ejtünk az Ügyfélközpont felépítéséről és kezeléséről, milyen alapvető dolgokra kell odafigyelni a szerkezet kialakításában. Ezen kívül részletesen szólunk a Google Advertising Professional programról, a havi számlázás előnyeiről és használatáról.
Az előadáson szeretnénk olyan problémákra és kérdésekre is választ adni, ami Titeket foglalkoztat, így megkérek mindenkit, hogy a regisztráció folyamán a megfelelő szövegmezőbe írja le kérdéseit.
Az előadásra
itt lehet regisztrálni
, a tervezett hossz kb. 1 óra.
Reszler Gábor, magyar AdWords csapat
Hogyan lehet javítani a minőségi mutatót?
2009. június 15.
A kulcsszavak teljesítménye a CPC-k emelkedése nélkül a leghatékonyabban optimalizálással növelhető. Az alacsony minőségi mutatónak az lehet az oka, hogy a kulcsszavak, a hirdetések vagy a céloldalak nem eléggé célzottak, illetve relevánsak. Az alábbi optimalizálási tippeket követve, célzottabbá és relevánsabbá tehetők az AdWords-hirdetések, amivel csökkenthetőek a kattintási költségek és növelhetők a hirdetések pozíciói.
Azonosítsd hirdetésed céljait.
Ezekre a célokra koncentrálva válaszd ki az alkalmazni kívánt stratégiát. Ha például a hirdetési ráfordítás megtérülését (ROI) szeretnéd növelni, akkor a kifogástalan minőségű hirdetések létrehozására kell ügyelni, hogy csak azokat a felhasználókat érd el, akik tényleg az általad kínált terméket vagy szolgáltatást keresik.
A fiókot a maximális hatékonyság szem előtt tartásával
rendszerezd
, és gondold ki, milyen kampányszerkezetet lenne érdemes használni. Ha például ingatlanokat hirdetsz, célszerű különálló hirdetéscsoportokat létrehozni a lakóparki lakásokhoz, a panellakásokhoz és a családi házakhoz.
Válaszd ki a
megfelelő kulcsszavakat és elhelyezéseket
. Próbáld kitalálni, mely kulcsszavak írják a legjobban körül a terméket vagy szolgáltatást, és csoportosítsd a kulcsszavak különböző témakörök alapján. Továbbá használj
kizáró kulcsszavakat
, amelyekkel kiszűrhetők a kínált termék vagy szolgáltatás szempontjából nem releváns megjelenések. Vegyük az alábbi példát: Ha például csak ingatlanok adásvételével foglalkozunk, de bérléssel nem, célszerű felvenni a "bérlet", "albérlet" és "kiadó" kizáró kulcsszavakat, hogy a bérlakást kereső felhasználók ne láthassák a hirdetést, mivel ők várhatóan nem fognak rákattintani, és így csökkenne az átkattintási arány.
Készíts
lényegre törő, célzott hirdetésszövegeket
. Ügyelj rá, hogy a hirdetés tartalma felkeltse az érdeklődők figyelmét, és elkülönítse az ajánlatodat a versenytársaidétól. Ha a kulcsszavakat alkalmazod a hirdetésszövegben, akkor a kifejezések a hirdetések megjelenítésekor félkövéren jelennek meg a felhasználók részére, ami növeli a láthatóságot.
Optimalizáld a webhelyedet konverziókra
. Ha növelni szeretnéd a ráfordítás megtérülését, ügyelj rá, hogy a lehetséges vevők egyszerűen megtalálhassák a hirdetésben kínált terméket vagy szolgáltatást. Ha például a hirdetésed azokat a felhasználókat célozza meg, akik Magyarországon, Budapesten szeretnének új lakást venni, akkor a hirdetés olyan céloldalra mutasson, amely eladó, új budapesti lakásokat kínál. Ez sokkal célzottabb, mint egy ügynökség kezdőlapjának a megjelenítése, ahonnan a felhasználónak magának kell új lakásokat keresnie.
Kövesd nyomon a fiók teljesítményét
, kísérletezz és módosíts a kampányaidon a kívánt eredmények elérése érdekében. Jelentések futtatásával és a fiókstatisztikák (például a CTR, a minőségi mutató és az első oldali ajánlatbecslés) figyelésével megállapítható, mely kampányok, hirdetéscsoportok, hirdetések és kulcsszavak teljesítenek a legjobban, és melyeknél kell javítani a teljesítményen.
További információ
ezekről a tippekről.
Az AdWords új kezelőfelülete magyar nyelven is elérhető
2009. június 12.
Az utóbbi hónapokban folyamatosan teszteltük az AdWords új kezelőfelületét. Az új kezelőfelületnek hála gyorsabbá, áttekinthetőbbé és intuitívabbá válik a kampánykezelés az AdWordsben. Egyszerűbben megtalálhatók a legfontosabb kulcsszavak a hirdetéscsoportokban, gyorsan navigálhatsz és hajthatsz végre módosításokat a fiókon belül, és jelentések is könnyebben elérhetők és szerkeszthetők.
Az új kezelőfelületet bétatesztelőink visszajelzései alapján folyamatosan fejlesztettük. Mostanra még több nyelven - így magyarul is - közzétehetjük az új kezelőfelületet.
Íme néhány izgalmas, tesztelés alatt álló funkció:
Teljesítménydiagramok:
A minden kampánykezelési oldalon elérhető egyéni diagramok a trendek időbeli alakulásáról tájékoztatnak.
A hirdetéscsoportok áttekintése:
A minden oldalon megtalálható új összesítő lapok segítségével gyorsabban kezelheted a fiókot. Egyetlen lapon megtekinthető és szerkeszthető minden hirdetéscsoport kulcsszólistája, elhelyezései és hirdetései.
Gyorsszerkesztés:
Módosítani szeretnél egy kulcsszót vagy ajánlatot? Kattints rá, és végezd el helyben a módosításokat, ahelyett, hogy betöltenél egy külön oldalt.
A tartalmi hálózat egyszerűbb kezelése:
Jobb teljesítmény érhető el a tartalmi hálózaton az új Hálózatok lap segítségével. Megtekinthetők azoknak a helyeknek a statisztikái, ahol hirdetések megjelentek, majd beállíthatsz egyedi ajánlatokat, és kizárhatod a kívánt elhelyezéseket közvetlenül a jelentésből.
A hirdetések működési módját az új kezelőfelület sem változtatja meg.
Az ajánlattétel, a rangsorolás, a minőségi mutató és a hirdetések megjelenítése az új kezelőfelületen is változatlanul folytatódik.
Az új kezelőfelület továbbra is fejlesztés alatt áll, ezért még nem működik a korábbi webes kezelőfelület minden funkciója. A régi és az új kezelőfelület között váltani lehet, ezért szükség esetén továbbra is minden AdWords eszköz és jelentés elérhető. További információk az
AdWords új kezelőfelületével kapcsolatos webhelyünkön
érhetők el.
A tegnapi előadásunk a konverziókövetésről
2009. június 12.
Legutóbbi, kezdő AdWords-felhasználóknak szánt online előadásunkon arról volt szó, hogy miként lehet mérni az AdWords-kampányok eredményességét a hirdetésre történő kattintáson túl. Konkrétan a
konverziókövetés
funkció beállításán mentünk végig, és ezúttal is köszönöm az előadáson feltett kérdéseket.
Az 55 perces előadást rögzítettük,
ide kattintva
tekinthető meg.
Egyúttal mindenki figyelmébe ajánlom a
CégTalálóval készült sikertörténetünket
, amely remek példa arra, hogy miként lehet a valós ügyfélszerzési információk alapján optimalizálni a marketingkiadásokat.
Korábbi blogbejegyzéseink a témában:
A kattintások utóélete, a konverzió
Kérdések és válaszok a konverziókövetés előadásról - kezdőknek
Kérdések és válaszok a konverziókövetés előadásról - haladóknak
Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat
A minőségi mutató kiszámítása
2009. június 9.
Az AdWords-ben a minőségi mutatót minden kulcsszónál egyedileg számítjuk. Különböző tényezők kombinációjából áll össze, amelyek azt mérik, hogy egy-egy kulcsszó mennyire kapcsolódik a hirdetés szövegéhez és a felhasználó kereséséhez. Ilyen tényezők:
A kulcsszó korábbi átkattintási aránya (CTR) a pontosan egyező kereséseknél
Az adott fiók eddigi teljesítménye, amelyet a rendszer a fiók összes hirdetése és kulcsszava átkattintási arányával (CTR) mér
A hirdetéscsoportban szereplő megjelenített URL-ek korábbi CTR-je
A nyitóoldal
minősége
A kulcsszó kapcsolódása a hirdetéscsoport hirdetéseihez
A kulcsszó és a hirdetés relevanciája a keresés szempontjából
A fiók teljesítménye a hirdetés megjelenítésének földrajzi területén
A kulcsszavak minőségi mutatóját a fiókjából elérhető Hirdetésdiagnosztikai eszköz segítségével lehet ellenőrizni. Az eszköz a "Hirdetéscsoport részletei" oldal "Kulcsszavak" oldaláról érhető el. A kulcsszó melletti nagyítóikon felett megjelenő súgóbuborék tartalmazza a minőségi mutatóval kapcsolatos információkat.
Hamarosan azt is összefoglaljuk, hogy miként lehet javítani a minőségi mutatón, és ezzel olcsóbban hirdetni az AdWords hirdetési programmal.
Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat
Online előadás: az AdWords-kampány eredményességének mérése a kattintáson túl
2009. június 8.
Kezdő AdWords-felhasználóknak szól az e hét csütörtöki online előadásunk, amelyen a kampány eredményességének a méréséről lesz szó. Az AdWords-fiók jelentései között alapesetben megnézhetjük, hogy a hirdetéseink hol és hányszor jelentek meg, és hogy hány kattintás történt, ez azonban nem mond el sokat a kampány eredményességéről.
Az AdWords ingyenesen használható konverziókövetés funkciójával viszont azt is mérhetjük, hogy a hirdetésre kattintó érdeklődők a weboldaladon ügyféllé vagy vásárlóvá válnak-e.
Az előadáson tehát a konverziókövetésről lesz szó, és azoknak a felhasználóinknak ajánljuk, akik még nem használják ezt a funkciót.
Időpont:
2009. június 11., csütörtök, 10:30-11:30
Regisztráció >>>
Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat
"Önök kérték" - online előadásaink felvételről
2009. június 5.
Több ügyfelünk jelezte, hogy szeretne hozzáférni az eddigi online előadásaink rögzített változatához. Egyelőre a két legutóbbi interaktív előadásunk vágatlan felvételével tudunk szolgálni:
Bevezetés a Google tartalmi hálózatába
(A 2009. május 21-én tartott előadásunk rögzített változata. Időtartam: 1 óra 25 perc.)
Témakörök:
A tartalmi hálózat és a keresés
Marketingpéldák
Vizuális lehetőségek
Az előnyök áttekintése
A tartalmi hálózat célzása
Célzási beállítások és árazási modellek
Hirdetésbeállítások: Szöveges és vizuális
Kampányok létrehozása (kulcsszavak megadásával, elhelyezések megadásával, kategória megadásával)
Továbbfejlesztett online kampányok
Az eredmények és a ROI figyelése (elhelyezési jelentések, ajánlatok megkülönböztetése, kizárások)
Eszközök a Google tartalmi hálózatához (kulcsszóválasztó eszköz, elhelyezés eszköz, vizuálishirdetés-készítő)
Az előadás megtekintése >>>
Google Analytics haladóknak
(A 2009. június 4-én tartott előadásunk felvétele, kérdés-válasz szekcióval. Időtartam: 1 óra 40 perc.)
Témakörök:
Az Analytics megfelelő beállítása (a kód helyes beillesztése, dinamikusan generált oldalak, AdWords és Analytics, szűrők)
Webhelyen belüli keresés
A célok beállítása (a célhoz vezető csatorna, célérték)
Az elektronikus tranzakciók mérése (beállítás, jelentéstípusok)
Külső linkek, letöltések, e-mailek mérése
Linkek manuális paraméterezése
Analytics API
Az előadás megtekintése >>>
Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat
Látszólagos eltérés az Analytics-ben, a látogatók jelentésben
2009. június 3.
A legtöbb esetben a látogatók heti vagy napi jelentésekben szereplő számának az összege nem egyezik meg ugyanarra az időszakra a látogatók havi jelentésben szereplő számával. Ez normális jelenség, és az új és visszatérő látogatók közötti különbségből fakad. Vegyünk egy példát.
Hárman látogatnak el a webhelyedre: Attila, Bea és Feri.
1. hét: Attila látogatása
2. hét: Attila és Bea látogatása
3. hét: Bea és Feri látogatása
4. hét: Attila, Bea és Feri látogatása
Ha megnézzük az 1. hét heti jelentését, egy látogatót (Attila) fogunk találni. A 2. héten két látogatónk (Attila és Bea) volt, a 3. héten ismét kettő (Bea és Feri), míg a 4. héten három (Attila, Bea és Feri). Ha azonban ugyanezen időszak havi jelentését nézzük, akkor azt látjuk, hogy nem nyolc (1 + 2 + 2 +3) látogató volt, hanem csak három (Attila, Bea és Feri). Ennek az az oka, hogy esetenként visszatérő látogatókról volt szó, akik nem számítanak bele a havi jelentés (egyedi) "Látogatók" értékébe.
Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat
Online előadás: Google Analytics haladóknak
2009. június 1.
A soron következő online előadásunk azoknak szól, akik már alapszinten betekintést nyertek az Analytics kezelésébe, és összetettebb honlappal rendelkeznek. A csütörtöki előadáson elsősorban az
online vásárlások, megrendelések, regisztrációk méréséről
lesz szó (célok, elektronikus kereskedelmi jelentések).
Időpont:
2009. június 4., csütörtök, 10:30-11:30
Regisztráció >>>
Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat
Címkék
***haladóknak***
***kezdőknek***
***mélyvíz***
+1
a kereső
adaptív hirdetés
AdMob
Advertising Week
AdWords
AdWords Editor
AdWords Kezdőknek Sorozat
AdWords Online Tanterem
AdWords promóciós kódok
AdWords Számlázási beállítások
AdWords Szerkesztő
AdWords tutorials
AdWords Videóhoz
Ajánlatkorrekció
ajánlattétel
Ajánlattételi stratégia
Aktuális
Alkalmazás
analytics
Android
Applikáció
Automatikus ajánlattétel
Autómatikus ajánlattétel
bejelentés
belsőlink-bővítmény
bemutatkozás
Bővített URL
bővítmények
Case Study
cél-ROAS
céloldal
célzás
chat
click-to-call
CPA
demográfiai
DFSA
dinamikus keresési hirdetések
Dinamikus remarketing
display-hirdetések
esettanulmány
eszközök
eszközökön keresztüli tevékenységek
ETA
Fejlesztések
Firebase
fórum
frissítési központ
gépi tanulás
Gmail
Gmail-hirdetések
Google AdWords
Google AdWords oktatás
Google AdWords Oktatóközpont
Google Adwords tutorials
Google AdWords Webinárium
Google Analytics
Google Display Network
Google I/O
Google Maps
Google Minősítési Program
Google Partners
Google Performance Summit
Google Play
google+
GYIK
hatékonyság
helybővítmény
helyi célzás
hirdetésbővítmények
hirdetésformátumok
hirdetéspozíció
Híváskonverzió
hozzárendelés
idő alapú célzás
innováció
irányelvek
jelentések
kampánykísérletek
kampánymenedzsment
kampányszintű közönséglisták
Kampányvázlatok
Karácsony
képernyőmegosztás
kérdőív
Keresési Trendek
kezelőfelület
Kiterjesztett szöveges hirdetések
konvertált kattintás
konverzió
konverziókövetés
Közönség célzása
kulcsszavak
kupon
kutatás
márkanövekedés
minőségi mutató
Mobil
Mobil Március
mobilajánlat
mobilhirdetés
mobiloptimalizálás
non-profit
Online szeminárium
optimalizálás
Partner-jelvény
Payment API
piacon belüli szegmensek
promóciós kredit
Remarketing
Reszponzív hirdetések
RLSA
Salesforce
sikertörténet
Smart Bidding
SMS
súgó
számlázás
Szöveges hirdetések
tartalmi hálózat
Telefon
telefonos kapcsolatfelvétel
továbbfejlesztett kampányok
tömeges szerkesztés
TrueView
TrueView tevékenységhez
TrueView-felfedezési hirdetés
Tudtad-e ?
új adwords
Új termékek
Újdonság
univerzális alkalmazáskampány
URL-kezelés
Ügyfélegyezés
Ügyfélközpont
ügynökségeknek
üzenetbővítmény
vendégbejegyzés
visszajelzés
Webhely-optimalizáló
webinárium
YouTube
Archive
2017
máj.
2016
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
márc.
febr.
jan.
2015
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
2014
szept.
aug.
máj.
márc.
2013
dec.
nov.
okt.
szept.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
2012
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
2011
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
2010
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
2009
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
Feed
Hasznos oldalak
Google Cégem
Google Partners
Google Webmester Súgó
Google Apps for Work
Gyors választ szeretne?
AdWords Súgó
Google Analytics Súgó
AdWords Oktatóközpont
Szakértő csapatunk elérhetősége
Follow @adwords
Follow
Számítunk visszajelzésére
A bloggal kapcsolatban
ezen az űrlapon
várjuk a véleményeket és a javaslatokat.