Inside AdWords Magyarország
A Jelentésközpont hamarosan megszűnik
2010. október 27.
Még júliusban elkezdtük az
AdWords jelentések áthelyezését a Kampányok lapra
. Azóta már
minden fontos AdWords jelentést átmásoltunk
, így adataidat gyorsan letöltheted ugyanarról az oldalról, mint ahol a kampányaid kezelése is történik.
A következő pár hét során befejezzük az átállást, és teljes egészében megszüntetjük a Jelentésközpontot. Ezt követően valamennyi jelentés ütemezése és letöltése az AdWords kampánykezelési rendszerén belül fog történni.
Az újfajta jelentéskészítésre
fokozatosan történt az átállás
, melynek során nagy hangsúlyt fektettünk a hirdetőktől érkező visszajelzésekre.
Például, úgy hallottuk, hogy bizonyos jelentéskészítési beállításokat is túlságosan eldugottnak találtatok. A probléma kiküszöbölése érdekében kapcsolódó GYIK-okat helyeztünk el a Kampányok lap letöltési menüjeiben, hogy könnyebben megtalálhassátok a számotokra fontos nézeteket és mutatókat.
Ha már most is töltesz le jelentéseket a Kampányok lapról, akkor már megszokhattad ezt a rengeteg változást, és talán azt is tudod, hogy minden ütemezett jelentésedet átmásoltuk a
Vezérlőpult és könyvtár részbe
. A későbbiekben az ütemezett jelentések valamennyi régi verzióját törölni fogjuk a Jelentések lapról, ennek következtében november elejétől a korábban beállított jelentéseidet már nem fogjuk e-mailben elküldeni. Nem sokkal ezután teljesen el fogjuk távolítani a Jelentésközpontot.
A leállításra való felkészülés jegyében összehasonlíthatod a Vezérlőpult és könyvtár
Jelentések szakaszában
lévő ütemezett jelentéseidet az ütemezett jelentések Jelentésközpontban lévő régebbi verzióival, és elvégezheted a szükséges módosításokat, hogy biztosan a számodra fontos adatokat kapd meg, a neked tetsző formátumban.
Ha további forrásokat szeretnél áttekinteni a módosítások ügyében, látogass el az
AdWords Súgójába
, és nézd meg az egyes jelentésekkel kapcsolatos témaköröket. Továbbá közzétettünk egy
előtte-utána útmutatót
a legfontosabb jelentésekkel kapcsolatban, amelyben lépésről-lépésre ismertetjük a legnépszerűbb AdWords jelentések futtatását.
Még egyszer köszönjük az átállás során tanúsított türelmedet. Ha további észrevételeid vannak az AdWords jelentéseivel kapcsolatban, kérjük,
küldd el nekünk őket
.
Petlyánszki Gábor, magyar AdWords csapat
Hogyan lehet vásárlót csinálni a látogatókból -3. rész
2010. október 26.
E bejegyzéssorozat korábbi részeiben már adtunk néhány hasznos tippet, illetve ismertettünk néhány bevált módszert a webhely-optimalizálással kapcsolatban.
A mai bejegyzésben pedig azokról az eszközökről fogunk beszélni, amelyeket egy átfogó online kampány levezetése során érdemes használni.
Vizsgálat
Vizsgáld meg a webhelyedet ingyenes eszközökkel, melyek segítenek a fejlesztésre szoruló területek azonosításában, a webhely elhagyásának a hátterében álló okok feltárásában, valamint az eredmények javítása érdekében bevezetett módosítások hatékonyságának a tesztelésében.
A Google AdWords
segítségével több potenciális ügyfél érhető el online. Kampányod akkor fog a legjobban működni, ha
Kulcsszóválasztó eszközünkkel
kideríted, a te célközönséged körében milyen keresési kifejezések és hirdetésszövegek működnek a legjobban.
Miután beállítottad ideális AdWords kampányodat, a
Konverziókövetés
segítségével AdWords jelentéseidben konverziós adatokhoz is hozzáférhetsz, hogy megalapozott, és így okosabb döntéseket hozhass az online hirdetésekkel, különösen a befektetésre érdemes hirdetésekkel és kulcsszavakkal kapcsolatban. A pontosabb adatoknak köszönhetően pontosabban mérheted AdWords kampányaidra fordított
beruházásaid megtérülését (ROI)
.
A
Google Analytics
a webhelyeden mutatkozó trendek megértésében segíthet. Ezzel az ingyenes eszközzel nyomon követheted, hogyan használják a látogatók a webhelyedet, és azt is megtudhatod, hogy a vásárlási folyamat mely részeit lehetne fejleszteni az ügyfelek hatékonyabb megtartása érdekében.
A kampányaidat segítő utolsó eszköz pedig a
Google Webhely-optimalizáló
. Ez az eszköz a találgatás helyett tesztelési lehetőségeket nyújt. Ezzel az eszközzel tesztelheted és nyomon követheted, mely tartalmak (képek, szöveg, átfogó webhelyelrendezés stb.) eredményezik a legtöbb értékesítést és leadet.
Reméljük, hogy bejegyzéssorozatunk hasznos gondolatokat szült benned a webhelyed használhatóságával kapcsolatban, és segített jobban megérteni, milyen ingyenes eszközök segíthetnek neked abban, hogy a webhelyed látogatóiból vásárlókat csinálj.
Lotem Lev-Ari, Google AdWords csapat
Túl a Jelentésközponton - Keresési kifejezések megtekintése
2010. október 25.
Múlt héten kezdtünk el megismerkedni a
nyugdíjba vonuló Jelentésközpontban
található jelentésekkel, azok használatával a Kampányok lapon.
Megnéztük
, hogyan alkalmazzuk a jelentések paramétereinek megadásakor kitölthető szűrőket, dátumtartomány beállításokat, illetve a megjelenő oszlopok ki/bekapcsolását.
Az előző rész végén amolyan házi feladatként kértem, hogy keressük meg és kapcsoljuk be az „első oldali ajánlatbecslés” oszlopot. Gondolom sokan megtalálták, akik mégis eltévedtek, azoknak íme a megoldás: a Kulcsszavak fülön az Oszlopok gombra klikkelve jeleníthetjük meg, legalább mekkora ajánlatot kell megtennünk ahhoz, hogy a keresési találatok első oldalán megjelenjen hirdetésünk:
Ha már a kulcsszavak fülön időzünk, nézzünk meg egy szerintem nagyon fontos jelentést, amelyet kifejezetten ajánlott akár heti rendszerességgel megnézni és kezelni:
a keresési kifejezések megjelenítését
. Rögtön az elején megjegyzem: amiről most írok, az a Google keresőben igaz, a Display Hálózaton nem, vagy nem ebben a formában!
A lekérdezés egyezési típusa
:
Mielőtt belevágnánk, nézzünk meg néhány fontos fogalmat. Azt már kezdő AdWords hirdetőnként is megtanuljuk, hogy alapvetően négy ún.
egyezési típus
közül választhatunk, amikor felveszünk egy kulcsszót egy hirdetéscsoportba. Ez a kulcsszóegyezés határozza meg, milyen esetekben jelenik meg hirdetésünk például a Google keresőjében.
Ha nem Pontos egyezést választunk, akkor többféle keresés során is megjelenhet hirdetésünk: például a „virág csokor” kulcsszó, ha Kifejezés egyezéssel szerepel, akkor hirdetésünk megjelenhet az „olcsó virág csokor” keresés során is.
Nézzük most meg a kulcsszavak egyeztetésének egy másik megközelítését,
a lekérdezés egyezési típusát. Ez azt mutatja meg, hogy az általunk megadott kifejezés mennyire hasonlít ahhoz, amit a felhasználók beírnak a keresőbe.
Maradva fenti példánknál, ha a „virág csokor” kifejezés egyezéssel szerepel egy hirdetéscsoportban és valaki a
virág csokor
szavakat írja be a keresőbe (vagyis pontosan ezt a két szót, pontosan ebben a sorrendben), akkor a lekérdezés egyezési típusa Pontos egyezés! Ha az
olcsó virág csokorra
keresnek, akkor a lekérdezés egyezési típusa Kifejezés egyezés. Láthatjuk tehát, hogy
kétféle kulcsszó egyezésről beszélhetünk
AdWords kampányaink kezelése során: amit
beállítunk a Kulcsszavak lapon
és
ahogy ez a beállítás viszonyul a felhasználók keresési szokásaihoz.
De mégis miért érdekeljen ez minket? Miért fontos ismerni mindkét fogalmat és egyáltalán miért kell hirdetőként ezzel foglalkoznunk? A válasz előtt fontos kitérnünk egy további fogalomra.
A minőségi mutató, mint költségcsökkentő tényező
:
Sokan „izomból” úgy próbálják növelni a hirdetés pozícióját, hogy az egekbe növelik a kattintásonkénti ajánlatokat (
CPC – Cost Per Click
). Fontos megismerkedünk azonban azzal a módszerrel, ahogyan hirdetéseink pozícióját meghatározza a rendszer: a hirdetés rangja, vagy más néven az
AdRank a kulcsszó CPC ajánlat
ának és ún. minőségi mutatójának a szorzata
.
A minőségi mutató számunkra egy 10-es skála, ami azt mutatja meg, mennyire „jó” az adott kulcsszó mind a hirdetők, mind a felhasználók szempontjából. Ez tehát egyfajta osztályzat, ahol a 10-es a kiváló eredmény, az 1-es pedig több, mint elégtelen.
A hirdetések sorrendjét ez az AdRank határozza meg
és nem csak a CPC ajánlat. Nézzünk meg egy egyszerű példát. Két hirdető, Elek és Áron hirdet a „virág csokor” kifejezésre (tudom, tudom, klisé a Teszt Elek, meg a Jó Áron, de ha egyszer szemléletes…). Elek 30 Ft-ot ajánl, míg Áron 20 Ft-ot. Ha csak ez az összeg számítana, akkor értelem szerűen Elek hirdetése jelenne meg az első pozícióban és Áron volna a második.
Ha ehhez hozzáveszem, hogy Áron 10-es minőségi mutatóval rendelkezik, Elek viszont csak 6-ossal, akkor a hirdetés rangja Áron esetében 20 Ft * 10 = 200 lesz, míg Elek esetében 30 Ft * 6 = 180. Máris láthatjuk, hogy helyet cseréltek, Áron, aki alacsonyabb CPC ajánlattal indult, jobb helyezést kapott egyszerűen azért, mert jobb minőségi mutatóval rendelkezett.
Most nézzük meg,
ki mennyit fog fizetni, ha a hirdeté
sére klikkelnek
: pontosan annyit, amennyi a közvetlen alatta megjelenő hirdető legyőzéséhez kellett, felfele kerekítve a legközelebb eső 2 Ft-ra. Picit matekosabban fogalmazva:
Áron tényleges CPC-je*Áron minőségi mutatójával=Elek kiajánlott CPC-je*Elek minőségi mutatójával
A számokat behelyettesítve: Áron tényleges CPC-je = (30 * 6) / 10 =
18 Ft
Áron tehát
nemhogy kevesebbet ajánlott Eleknél
, de
saját ajánlatánál is kevesebbet fizet
mindössze azáltal, hogy hirdetésének minősége jobb, mint Eleké!
A minőségi mutató számításáról már készült korábban egy
bejegyzés az AdWords blogon
, így ezt most nem részletezném, viszont kiemelnék egy sort, ami segít összekapcsolni az eddig leírtakat:
„A kulcsszó korábbi átkattintási aránya (CTR) a pontosan egyező kereséseknél”
Ebben a mondatban a „pontosan egyező kereséseknél” kitétel a
lekérdezés egyezési típusára vonatkozik
és nem az általunk beállított kulcsszó egyezésre! Ahhoz tehát, hogy növelni tudjuk a minőségi mutatót, nem elég csupán olyan kulcsszavakkal dolgozni, amelyek átkattintási aránya (CTR) magas, fontos, hogy
azok a kulcsszavak szerepeljenek hirdetéscsoportjainkban, amelyeket a felhasználók pontosan beírnak a keresőbe!
Hiába magas a „virág csokor” kulcsszó CTR-je, ha sokkal többször keresnek az emberek az „olcsó virág csokor” kifejezésre és ez nem szerepel a hirdetéscsoport kulcsszavai között!
Az ilyen kulcsszavak megismerésében segít nekü
nk
a keresési lekérdezések megjelenítése!
A jelentés megtekintése
:
A Jelentésközpontban „Keresési lekérdezések eredményessége” néven szerepelt eddig ez a jelentéstípus, amelyet már a Kulcsszavak fülön találhatunk meg. Ezen a lapon is minden sor elején láthatunk egy jelölőnégyzetet. Pipáljuk ki azokat a kulcsszavakat, amelyeknél kíváncsiak vagyunk arra, milyen kifejezésekre kerestek a felhasználók, amikor hirdetéseink megjelentek és klikkeltek is rá.
Klikkeljünk a táblázat felett megjelenő A
keresési kifejezések megjelenítése
… gombra:
A megjelenő táblázatban láthatjuk a felhasználók által beírt kulcsszavak listáját és statisztikáit, valamint a fentebb megismert lekérdezés egyezési típusát:
A fenti táblázatban láthatjuk, hogy az esetek többségében pontosan arra a kifejezésre kerestek, amelyet a kulcsszólistában megadtam, volt azonban 1-1 kattintás olyan esetekben, amikor az általam megadott kulcsszó egyéb szavakkal kiegészítve jelenítette meg a hirdetést.
Ha az „Egyezés típusa” oszlopban Általános vagy Kifejezés egyezést látunk és ezekhez a kulcsszavakhoz sok megjelenés és jó CTR társul, akkor vegyük fel ezeket a kulcsszavakat a hirdetéscsoport kulcsszavai közé: klikkeljünk a sor elején megjelenő pipára, majd a táblázat felett megjelenő
Hozzáadás kulcsszóként
lehetőségre:
A fenti ablak jelenik meg, ahol a hozzáadás előtt módosíthatjuk az új kulcsszó egyezési típusát, CPC ajánlatát, és ha szükséges, egyedi cél URL-t adhatunk meg hozzá.
Olyan is előfordulhat, hogy olyan sor jelenik meg ebben a jelentésben, amelyre egyáltalán nem szerettünk volna megjelenni. Ha például megjelenik a listában az „ingyen virág csokor”, helyezzünk pipát a sor elején megjelenő négyzetbe és klikkeljünk a táblázat felett megjelenő
Hozzáadás kizáró kulcsszóként gombra
.
A táblázat tartalmát le is tölthetjük különféle fájlformátumban és ütemezhetjük is az elkészítését rendszeres időpontokra, erről később részletesebben is írni fogok.
Fontos adat, de nem csak az egyetlen
Bár az olcsóbb kattintás elérése vonzó lehetőség mindenki számára, óva intenék attól mindenkit, hogy csak a minőségi mutatóra koncentráljon. Egyrészt már a bevezetőben említettem, hogy fontos szem előtt tartanunk céljainkat: ha csak az a fontos, hogy minél többször megjelenjünk vagy a kampány büdzsébe beleférnek a drágábba kattintások is, nem biztos, hogy egy 6-os minőségi mutató miatt kellene aggódnunk. Ha viszont a költségek csökkentésén dolgozunk, akkor érdemes odafigyelni erre a mérőszámra is.
Házi feladatként most olyasmit adok, amihez nem kell keresgélni: nézzük meg az egyes kulcsszavaink keresési kifejezéseit és vegyük fel a jól teljesítő sorokat hirdetéscsoportjainkba! Ügyeljünk arra, hogy először állítsuk be a megfelelő dátumtartományt, és ha szükséges, további szűrőket is alkalmazzunk az előző részben bemutatottak szerint.
Írta: Geiger Tamás
DuracellTomi Google AdWords Blogja
A vállalkozás exportálása - 2. rész
2010. október 21.
Ez a bejegyzés a vállalkozás nemzetközi exportálásáról szóló sorozatunk második része. Miután eldöntötted, melyik piacra szeretnél terjeszkedni, mérlegelni kell a gyakorlati követelményeket.
Folytassuk Katrinával, a legutóbbi bejegyzésünkből már ismerős, kitalált vállalkozónkkal. Katrina divatos bútorokat tervez újrahasznosított fából. A terjeszkedésre való felkészülés során Katrina egyeztet a gyártásért felelős csapattal, hogy várhatóan növelni kell a termelést. Miután Katrina meggyőződött róla, hogy ez nem lesz túl nagy befektetés, most már a szállítmányozás kérdésére koncentrál.
A szállítási költségek az értékesített terméktől függően eltérőek lehetnek. A bútorok szállítása drágább, mint a könyveké. Egy vírusirtó program esetében pedig egyáltalán nem lesznek szállítási költségek, és a program globálisan értékesíthető. Finnországban és Svédországban Katrina egy szállítmányozási céggel kézbesíti a termékeit. Egyeztet velük a szállítási lehetőségek kibővítéséről. Katrinának arról is tájékozódnia kell, milyen vámszabályok vonatkoznak a különböző országokba történő szállításra. Katrina a kutatást követően arra jut, hogy a Németországba történő szállításhoz webhelyét le kell fordíttatnia németre. A webhely jelenleg finn és angol nyelven érhető el, és le akarja fordítani azt más nyelvekre is.
Javasoljuk, hogy webhelyed fordítását bízd professzionális fordítóügynökségre. Így biztosan nyelvi és helyesírási tekintetben is jó minőségű lesz a fordítás. Az ügynökség az üzletágadnak megfelelő hangnemre és stílusra is oda tud figyelni. Katrina a jövőben professzionális fordítókkal szeretne majd együttműködni, de perpillanat költséghatékonyabb megoldást keres. Úgy dönt, hogy próbára teszi az ingyenes
Google Fordító esz
közt
. Katrina beírja a webhely URL-címét a mezőbe, majd kiválasztja a célnyelvet. Ezután a lefordított német webhelyre kattint a jobb oldalon, amely ugyanabban az ablakban nyílik meg.
Miután megcsinálta a lefordított webhelyet, Katrina arra gondol, hogy hozzá kellene adni a megfelelő nyelvi kiterjesztést, például .de vagy .nl. Keresgélés után megtudja, hogy néhány ország esetében (például Franciaország) fizikai irodával kell rendelkeznie a kívánt országban, ami nem túl praktikus. Használhat ehelyett egy általános .com kiterjesztést a webhelye kezdőlapján, több országra vonatkozó opcióval.
Katrina listáján a következő tétel a különböző országok ügyfélszolgálatának a kialakítása. Az értékesített bútorokra Katrina egy év garanciát ad. Azt szeretné, hogy ügyfelei kapcsolatba tudjanak lépni vele, úgyhogy hozzáad egy "Kapcsolatfelvétel" szakaszt a webhelyére, helyi e-mail címmel és telefonszámmal. Katrina úgy dönt, hogy az ügyfelek panaszaira a saját nyelvükön válaszol. Ezt professzionális fordítón vagy a Google Fordító szolgáltatáson keresztül is kivitelezheti.
Miután Katrina készen áll a vállalkozása más országokra történő kiterjesztésére, elkezdi kialakítani a nemzetközi kampányait. Az AdWords irányelveiben ellenőrzi, hogy szabad-e külföldi kiterjesztést tartalmazó domaint használnia. A
Súgóban azt olvassa
, hogy a megjelenített és a cél URL-nek ugyanazt a domaint kell tartalmaznia. Miután gondoskodott róla, hogy a megjelenített URL és a céloldal domainje megegyezzen, Katrina most már végre létrehozhatja első német AdWords kampányát!
Nézz vissza ide, hogy három részből álló, A vállalkozás exportálása című sorozatunk harmadik, befejező részét is elolvashasd!
Hogyan lehet vásárlót csinálni a látogatókból - 2. rész
2010. október 20.
Nemrég jelentettük meg a "
hogyan lehet vásárlót csinálni a látogatókból
" sorozatunk első részét.
A mai, második részben azokról a gyakori hibákról fogunk beszélni, amelyek gyakran eltérítik a felhasználót attól, hogy végrehajtson egy műveletet a webhelyeden.
Regisztráció
"Egyetlen dolog van, amit nem értek ezen a webhelyen: miért kell regisztrálnom ahhoz, hogy vásárolhassak? Miért állítanak elém olyan akadályokat, mint a felhasználónevek és jelszavak létrehozása? Csak annyit szeretnék, hogy gyorsan és biztonságosan kapcsolatfelvételt kezdeményezhessek vagy vásárolhassak"*.
Tedd lehetővé a regisztráció nélküli vásárlást
: Hagyd, hogy az ügyfeleid fiók létrehozása nélkül is vásárolhassanak tőled. A fizetési részletek megadására szolgáló űrlapon így is megtudhatod az olyan adatokat, mint például az e-mail címük. Továbbá a vásárlást követően is felajánlhatod nekik a regisztrálás lehetőségét.
A regisztráció legyen egyszerű
: Próbáld meg a minimálisra csökkenteni a regisztráláshoz szükséges információ mennyiségét. Csak azokat az adatokat kérd, amelyekre valóban szükséged van.
Emeld ki az előnyöket
: Ha regisztrációra szeretnéd buzdítani az ügyfeleidet, ismertesd velük az ebből fakadó előnyöket.
Űrlapok
Senki nem szeret űrlapokat töltögetni. Minél hosszabb és bonyolultabb egy űrlap, annál valószínűbb, hogy az ügyfél feladja, és elhagyja az oldalt. Próbáld minél egyszerűbbé és gördülékenyebbé tenni ezt a folyamatot.
Ne kérj felesleges adatokat
: Csökkentsd a fizetési vagy kérdezési műveletedben szereplő mezők és lépések számát. Csak olyan adatokat kérj az ügyfelektől, amelyekre valóban szükséged van.
Legyenek átláthatók a lépések
: Állapotsor alkalmazásával jelenítsd meg, hol tartanak az ügyfelek a fizetési folyamatban. Így elvárásokat alakíthatsz ki, és kezelhetőként jeleníted meg a folyamatot.
Kerüld a figyelem elterelésére alkalmas elemeket
: Érdemes lehet eltávolítani a hirdetéseket és a felesleges navigációs sávokat a fizetési műveletből. Minél kevesebb olyan elemet alkalmazz, amelynek hatására az ügyfél máshová navigálhat.
Átláthatóság
Ha bizalmat szeretnél kelteni a felhasználókban, akkor a webhelynek három fő területen kell explicitnek lennie: a vállalkozás természete, hogyan hat a webhely a látogató számítógépére, és miként kívánja felhasználni a látogató személyes adatait, ha kéri ezeket. Erről
ebben a súgótémakörben
találhatsz további tájékoztatást.
Légy nyitott a törlések/visszafizetések tekintetében
: Az ügyfelek szeretnének biztosak lenni abban, hogy a nem megfelelő termékeket visszaküldhetik, illetve hogy a rendelést a körülmények változása esetén lemondhatják.
Átláthatóság az árak tekintetében
: Légy átlátható az összköltséggel kapcsolatban, és már valamelyik korai fázisban tájékoztasd az ügyfeleket az esetleges plusz szállítási és rendelési díjakról.
Biztonság mindenekelőtt
: Ügyelj rá, hogy oldalaid biztonságosak legyenek, és jelezd ezt a jól ismert szimbólumokkal.
Ennyi a mai bejegyzésünk. A sorozat harmadik, befejező bejegyzésében kicsit megmerítkezünk a Google legjobb ingyenes eszközeiben, amelyek segítségével megtudhatod, a fentiek közül a saját webhelyeden melyik témakörre érdemes fókuszálni.
*"Make your website works", Google, 2009.
Lotem Lev-Ari, Google AdWords csapat
Bevezetés az új jelentéskészítésbe
2010. október 19.
Korábban meghirdettük
, hogy szeretnénk lehetőséget biztosítani ügynökségi olvasóinknak vendégbejegyzés írására, itt az Inside AdWords Magyarország blogon. Köszönjük az eddigi érdeklődéseteket, melynek hála megszületett az első bejegyzés, amely rögtön egy több részes posztsorozat nyitódarabja. Kérjük fogadjátok szeretettel Geiger Tamás "tollából" az új jelentéskészítési funkciókat bemutató sorozat bemutatkozó részét!
Nyáron megindult egy folyamat
, amelynek köszönhetően fokozatosan nyugdíjba vonulnak a jelenlegi jelentés készítési lehetőségek az
AdWords Jelentésközpontjában
. A tavaly bevezetett, teljesen átalakított kezelőfelületen ugyanis már eddig is számos jelentés, lekérdezés vált elérhetővé. Ezek gyorsabban, könnyebben elérhetőek közvetlenül a kampánykezelő lapokon, sőt, azon túlmenően, hogy statisztikákat, eredményeket elemezhetünk segítségükkel, némelyik azonnali beavatkozást, módosítást is lehetővé tesz anélkül, hogy ehhez oda-vissza kellene a jelentés és a kampány lapok között váltogatnunk.
A célok mindenek felett
Mielőtt elmélyedünk az átalakított jelentéskészítésben, fontos megértenünk és eldöntenünk, miként elemezzük az adatokat, milyen szemüvegen keresztül tekintsünk a számokra, százalékokra. Személy szerint fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy szerintem nincsen “AdWords titok” vagy éppen “AdWords szisztéma”!
A
dWords hirdet
őként mindig arra kell törekednünk, hogy kampányaink teljesítsék céljainkat
. Előfordulhat, hogy valahol nem probléma, ha egy kulcsszó kattintási költsége 100 Ft, máshol viszont a 30 Ft is túl sok. Ehhez ismerni kell a terméket, a szolgáltatást, a weboldalt. Célok nélkül értelmetlenül folyhatnak el költségeink, amiből azt a téves következtetést vonhatjuk le, hogy az AdWords egy pénznyelő.
De mik is lehetnek ezek a célok (a teljesség igénye nélkül)?
Minél több megjelenés
, hogy egy márka, egy weboldal ismertségét a lehető legnagyobb mértékben kiterjesszük. Ilyenkor nem számít, mennyien kattintanak, csak az, hogy mennyien látják a hirdetést.
Minél több forgalom bevonzása
egy weboldalra vagy annak egy részére, esetleg ún. micro site-jára, itt tehát a forgalomnövelés az elsődleges cél.
Ösztönzés egy vagy több akció végrehajtásá
ra
egy-egy weboldalon belül: ez lehet hírlevél feliratkozás, regisztráció egy rendezvényre vagy például termékeladás, megrendelés, stb.
Az első esetben tipikusan a legnagyobb megjelenést szeretnénk elérni, a második célkitűzésnél a magas átkattintási arány lebeg szemünk előtt, míg az utolsó esetben inkább arra törekszünk, hogy a weboldalra érkező forgalom minősége elérjen egy olyan szintet, amivel a bevételek és a hirdetési költségek különbsége pozitív marad, vagyis elmondhassuk: a
hirdetés megtérül
.
Látható tehát, hogy a célok meghatározásával meghatározzuk, mely számokra kell odafigyelnünk és milyen formában.
Bármennyit is költünk a rendszerben, bármilyen jól csoportosítjuk kulcsszavainkat,
fontos, hogy rendszeresen ellenőrizzük az eredményeket
. Ki kell értékelni egy-egy időszak statisztikát, hogy eldönthessük: kampányaink, hirdetéseink céljainknak megfelelően teljesítenek-e?
Most pedig nézzük meg, a Jelentésközpont egyes részei milyen formában alakultak át.
Szűrők, megjelenő oszlopok
Azok számára, akik használták már eddig is a Jelentésközpont egy-egy elemét, egészen biztosan ismerős lesz az alábbi kép:
A fenti képen látható szűrési lehetőségek gyakorlatilag már eddig is elérhetőek voltak az új kampánykezelő felületen. Nézzük meg, hol is találhatóak ezek az elemek és miként váltják fel a Jelentésközpontban megszokott helyüket.
A
Dátumtartomány
szűrés megtalálható a kezelőfelület jobb felső sarkában. Ebbe nemrégiben bekerültek eddig hiányzó lehetőségek is, így például megjeleníthetjük az elmúlt 14 nap eredményeit is, de azokra is gondoltak, akik a Magyarországon megszokott, hétfővel kezdődő munkahét helyett olyan országban (is) hirdetnek, ahol a hét a vasárnappal kezdődik, sőt, lehetőségünk van egyedi tartományt is megadni.
A
Szűrés alkalmazása az eredményekre
szakaszt is kiválthatjuk, ha
Kampány lapon a Szűrők gombra
klikkelve létrehozunk egy vagy több szűrőt.
Az új szűrés panel ezen felül
mentési lehetőséget is biztosít
, amelynek segítségével nem kell újra és újra létrehozni egy-egy komplexebb szűrőt, elég egyszer beállítani és elmenteni, legközelebb a Szűrők gombra klikkelve
egy moz
dulattal bekapcsolhatjuk újra a korábban elmentett szűrőinket.
A
kampány és hirdetéscsoport szűrés
két módon érhető el: egyrészt a Kampányok fül bal oldalán található egy kinyitható és rögzíthető
navigác
iós panel
, amellyel könnyedén válthatunk az egyes kampányok és hirdetéscsoportok között.
A
másik lehetőség
a már bemutatott
Szűrők panel használata
: attól függően, hogy a Minden online kampány vagy egy konkrét kampány szintjén vagyunk, lehetőségünk van több hirdetéscsoportot is kijelölni akár több kampány közül is:
Az egyes jelentésekben számos megjeleníthető adatoszlop kapcsolható be az
Oszlopok hozzáadása
vagy eltávolítása
panelen. Az új kezelőfelületen a Szűrő gomb mellett megtalálható egy
Oszlopok gomb
, amellyel attól függően, hogy kulcsszavakat vagy például hirdetéseket jelenítünk meg, számos hasznos statisztikai adatot kapcsolhatunk be.
Megnézhetjük például, a lehetséges megjelenések hány százalékában jelent meg hirdetésünk, de ellenőrizhetjük, mennyi érvénytelen (és ezáltal jóváírt) kattintást regisztrált a rendszer egy-egy héten.
Érdemes minden fülön külön-külön megnézni, milyen oszlopok megjelenése kapcsolható be, alap felállásban ugyanis csak a leginkább fontos adatok jelennek meg a táblázatokban.
Házi feladatként keressük meg, melyik fülön kapcsolható be az “első oldali ajánlatbecslés” oszlop.
A következő hetekben külön-külön megnézzük az egyes jelentés típusokat, összehasonlítjuk, hogyan értük el őket eddig a Jelentésközpontban és miként kezelhetjük őket azután, hogy ez a központ teljes mértékben nyugdíjba vonul.
Írta: Geiger Tamás
Optimizáld kampányaid a Display Hálózaton!
2010. október 15.
A héten két olyan eszközt is bevezetünk, amelyek segítségével könnyebben érhetsz el sikereket vizuális hirdetési kampányaidban: a
Display Kampányoptimalizálót
és a
Kontextus szerinti célzási eszközt
. (az utóbbi bejegyzés egyelőre csak angol nyelven érhető el a súgóban)
Ahogy azt már korábban is
mondtuk
, elköteleztük magunkat amellett, hogy segítsünk neked jobb eredményeket elérni vizuális hirdetéseidben, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki a kampányaidból. Ám, mivel a felhasználók egyre több időt töltenek a webhelyek folyamatosan növekvő készletén, a vizuális hirdetés újabb és újabb kihívásokat támaszt a hirdetők elé. Csak a tavalyi évben 47 millió új webhelyet hoztak létre. A
kontextus szerinti célzás
a
Google Display Hálózatán
sokat segíthet, hiszen automatikusan a termékeidhez kapcsolódó webhelyeken jeleníti meg a hirdetéseidet az ügyfelek részére. A kampányaid kialakítása és kezelése azonban még így is nagyon sok időt és energiát emészthet fel.
Mostantól viszont ez a két eszköz értékes időt és erőforrásokat takaríthat meg neked, miközben segít a lehető legjobb eredményeket elérni vizuális kampányaiddal.
Display Kampányoptimalizáló
.
Ez az eszköz automatikusan kezeli a Display Hálózaton futó kampányaid célzási és ajánlattételi beállításait, azzal a céllal, hogy úgy növelje a konverzióid számát, hogy közben a hirdetési célkitűzéseid is maradéktalanul megvalósuljanak. Egyszerűen megadod a cél ügyfél-szerzésenkénti költséget (CPA), hirdetéseidet és költségkeretedet, és a Display Kampányoptimalizáló automatikusan meghatározza, hogy mely elhelyezéseknél, milyen áron jelenjenek meg a hirdetéseid. Felügyeli a kampányteljesítményedet, és valós időben módosítja a célzási és ajánlattételi beállításaidat. A kampányaid folyamatosan optimalizálva maradnak, ahogy az eszköz "tanul", és egyre jobban meg tudja különböztetni a működő és a nem működő beállításokat.
A Display Kampányoptimalizáló mostantól globálisan elérhető a Google Display Hálózaton futó nagyobb kampányokban.
Kontextus szerinti célzási eszköz
.
Míg a Display Kampányoptimalizáló egy automatikus megoldás, amely a munka nehezét elvégzi helyetted, a Kontextus szerinti célzási eszköz inkább a saját vizuális kampányaid hatékonyabb kialakításában segít. Ez az eszköz azoknak a hirdetőknek való, akik minél nagyobb átláthatóságra törekszenek, és szeretnék megőrizni a kampányaik célzási és ajánlattételi beállításainak a módosítási lehetőségét. A Kontextus szerinti célzási eszköz a hirdetéseid kontextus szerinti célzásának az alapját képező, pontosan meghatározott témájú kulcsszólistákat készít a vizuális kampányaidhoz. A pontosan meghatározott témájú kulcsszólisták kritikus fontosságúak a kontextus szerinti célzás hatékonyságához. Az eszköz segítségével több tucat, de akár több száz hirdetéscsoportot is percek alatt létrehozhatsz, és a kampányteljesítményt a pontos célzás és a kampány szabályozhatóságának a fenntartása mellett skálázhatod.
Ha például jógás felszerelést árusítasz, általában külön hirdetéscsoportokat hozol létre az egyes termékcsoportokhoz, például a jógaszőnyegekhez, a jógaruhákhoz, a jógás kiegészítőkhöz stb. Na most, ha az egyes termékkategóriákat - például a "jógaszőnyegeket" - beviszed a Kontextus szerinti célzási eszközbe, akkor az eszköz még konkrétabb hirdetéscsoportokat fog létrehozni, például: "designer jógaszőnyegek", "vastag jógaszőnyegek", "mintás jógaszőnyegek" stb. Ezek mind olyan kiegészítő hirdetéscsoportok, amelyek több forgalmat és értékesítést eredményezhetnek, de a kampányok manuális kialakítása során az embernek nem feltétlen jutnának eszébe.
Ezen a héten megkezdjük a Kontextus szerinti célzási eszköz fokozatos bevezetését, majd az elkövetkező hetekben és hónapokban egyre több hirdető számára tesszük elérhetővé ezt a lehetőséget.
Akár a vizuális kampányaid hatékonyabb kezelését segítő módszereket keresel, akár egy átfogóbb automatizált megoldást szeretnél - ezekkel az eszközökkel egyszerűen és hatékonyan érhetsz el meggyőző teljesítményt a Google Display Hálózaton futó kampányaidban.
magyar AdWords csapat
Több telefonszám alkalmazható Click-to-Call hirdetésekben
2010. október 14.
Örömmel jelentjük be, hogy immár Magyarországon is ezentúl többféle telefonszám lesz használható a Click-to-Call hirdetésekkel. Ezek a hirdetések egy új és igen hatékony AdWords formátumot képviselnek, amelynek keretében szöveges hirdetéseidbe plusz egy sort, valamint egy telefonszámot foglalhatsz bele, amelyre a felhasználók rákattinthatnak. A teljes értékű internetböngészővel rendelkező Google felhasználók egyszerűen a telefonszámra kattinthatnak, tehát közvetlenül a hirdetésből felhívhatják a vállalkozásodat. A Click-to-Call hirdetések a telefonszám nélküli hirdetésekhez viszonyítva általában 6-8%-os növekedést eredményeznek az átlagos átkattintási arány terén.
Mi itt az újdonság? Eddig csak ingyenes, normál vagy mobilszámok szerepelhettek a hirdetésekben kattintható telefonszámként. Mától kezdve azonban a nem normál díjszabású számokat is engedélyezzük, így a felhasználó által fizetendő telefonköltség változhat attól függően, hogy a hívás része-e a felhasználók díjcsomagjának. Ha szeretnéd megtudni, mely nem normál díjszabású számokat használhatod a hirdetéseidben, látogass el
erre az oldalra.
Ha egy hirdetésben nem normál díjszabású szám szerepel, akkor a hirdetésszövegben rövid, a felelősség kizárását szolgáló szöveget ("További költségek merülhetnek fel") illesztünk a hirdetésszövegbe. Mivel a hirdetések nem tartalmazzák a hívások percdíját, és az ilyen számoknál a költségek szolgáltatónként eltérhetnek, szeretnénk tájékoztatni a felhasználóinkat, mielőtt hívást kezdeményeznek.
A Click-to-Call hirdetések beállítása egyszerű, és olyan vállalkozásoknak szántuk ezt a megoldást, melyek országosan reklámozott telefonszámmal, például egy telefonos központot kapcsoló számmal rendelkeznek. Ezek a nem normál díjszabású számok a helybővítményeket használó Click-to-Call hirdetéseknél nem használhatók, de ingyenes telefonszámok, helyi számok és mobilszámok ezeknél is alkalmazhatók.
Reméljük, hogy Magyarország számos vállalkozása fog élni ezzel a nagyszerű lehetőséggel, melynek köszönhetően már telefonon is új ügyfeleket lehet szerezni.
Írta: Mike Schipper, termékmarketing-menedzser, mobilhirdetések, EMEA.
Néhány frissítés az AdWords jelentésekkel kapcsolatban
2010. október 13.
Ha szerinted az utóbbi időben valami megváltozott az AdWords jelentéskészítési funkcióiban, akkor bizony igazad van! Mióta június végén bejelentettünk néhány fontos változást a jelentéskészítéssel kapcsolatban , azóta újabb és újabb olyan statisztikákat és funkciókat helyeztünk el a Kampányok lapon, amelyek korábban kizárólag a Jelentésközpontból voltak elérhetők (és még számos újítás hátravan).
Ugyanakkor megkezdtük a jelentések teljes körű áthelyezését a Jelentésközpontból. Lényegében új
Fiók
-,
Kampány-
és
Hirdetéscsoport-
jelentések a Jelentések készítése lapon már nem hozhatók létre. Miután az átállás most már gőzerővel halad, úgy gondoltuk, ideje megválaszolni az eddig kapott észrevételeket, bemutatni az elérhető súgóforrásokat, valamint kiemelni néhány újonnan bevezetett funkciót.
Amit eddig mondtatok
Meg vagyunk győződve róla, hogy a jelentések a Kampányok lapon gyorsabbak és hatékonyabbak lettek. Rugalmasan válthatsz nézetet, ha a teljesítménytrendek mélyebb rétegeibe szeretnél bepillantást nyerni, és az új meglátásaid alapján ugyanazon az oldalon hajthatod végre a módosításokat, mint ahol a jelentéseket futtatod.
Ennek ellenére értesültünk róla, hogy néhányaknak problémái adódtak a módosításokból. Visszajelzést kaptunk arról, hogy egyeseknek nehéz megtalálni az összes olyan jelentéskezelési funkciót, amely korábban a Jelentésközpontból volt elérhető, és hogy bizonyos statisztikák és szegmentálási opciók nem szerepelnek minden olyan helyen, ahol használni szeretnétek őket.
Az első módosítások után beérkező vélemények elképesztően sokat segítettek nekünk, és már javában folyik a munka a kapott visszajelzések alapján. Így például terveink szerint a következő hetekben minden, a Kampányok lapról letöltött jelentésbe fel fogunk venni "Összesítés" sorokat, és új funkciókat fogunk biztosítani a Keresési Hálózat (Google kereső + keresési partnerek) összesített forgalmának a megjelenítésére. Folyamatosan hajtjuk végre a kéréseiteken alapuló módosításokat, úgyhogy továbbra is
várjuk az észrevételeiteket
.
Súgóforrások
Arra az esetre, ha nem találsz egy konkrét statisztikát vagy jelentéskészítési funkciót az AdWords programban, összegyűjtöttünk néhány olyan anyagot, amelyek segíthetnek a kiigazodásban.
Töltsd le
PDF-formátumú útmutatónkat
, ha egy olyan - hasznos és átfogó - segédletet szeretnél kapni, amelyet bármikor fellapozhatsz, ha nem találsz egy-egy konkrét mutatót (egyelőre csak angol nyelven érhető el).
Ezenkívül az AdWords Súgó egyik
rendszeres
en frissített oldalára
felvettünk egy internetes szemináriumot és egy kimerítő GYIK-ot is, mely jelenleg szintén csak angol nyelven érhető el.
Új funkciók
Habár elsősorban arra koncentráltunk, hogy a Jelentésközpont funkcióit áthelyezzük a Kampányok lapra, azért a kampánykezelést is kibővítettük néhány új jelentéskészítési funkcióval. Sőt, bizonyos speciális jelentéskészítési funkciók csak a Kampányok lapról érhetők el, így például a
statisztikák eszköz- és kattintástípus szerinti szegmentálása
. Továbbá a
Dimenziók lapon
az általad kiválasztott dimenzió alapján tekintheted meg és szegmentálhatod a teljesítményt.
Ennek az új jelentéskészítési funkciónak a segítségével gyorsan megnézheted az alábbiakhoz hasonló jelentéseket:
Kampánystatisztikáid a nap órája szerinti szegmentálásban (olyan kérdésekre adhat választ, mint például: "mennyi vásárlást bonyolítanak le az ügyfeleim ebédszünetben?")
Fiókstatisztikáid negyedéves szegmentálásban (vezetői összegzést kaphatsz arról, hogyan változott a teljesítmény a fiók beindítása óta)
A fiókstatisztikáid cél URL szerinti szegmentálásban (megnézheted, webhelyed mely oldalára érkezik a legtöbb AdWords forgalom, vagy hogy melyek a legjövedelmezőbb oldalak)
A következő hetekben még több jelentéskészítési funkciót fogunk bevezetni az AdWords programban, és terveink között szerepel az is, hogy folytassuk a Kampányok lapon már támogatott jelentések eltávolítását a Jelentésközpontból.
Köszönjük azt a sok erőfeszítést, amelyet már eddig is rááldoztatok az átállásra. A Jelentésközpontból történő átállás teljesen lezárultáig kérjük továbbra is mondd el, mi a véleményed:
küldd el a visszajelzéseidet
, ha bármilyen problémába ütköznél.
Petlyánszki Gábor
, magyar AdWords csapat
Frissített Kulcsszóválasztó eszköz - vége a bétának!
2010. október 8.
Augusztus közepén
jelentettük be
, hogy a frissített Kulcsszóválasztó eszköz béta szakasza hamarosan véget ér. Ma pedig a Kulcsszóválasztó eszköz teljes körű bevezetését szeretnénk bejelenteni.
A teljes körű bevezetés azt jelenti, hogy vettük a kulcsszóválasztó eszköz korábbi változatának számos funkcióját, ezekhez hozzáadtunk néhány új funkciót, továbbá megszüntettük az eszköz korábbi és jelenlegi változata közötti váltási lehetőséget. Ezentúl már kizárólag a frissített Kulcsszóválasztó eszköz lesz elérhető az AdWords szolgáltatásban, úgyhogy a jövőben a "Kulcsszóválasztó eszköz" megnevezés alatt ez értendő.
A Kulcsszóválasztó eszköz néhány előnye:
Rugalmas keresési beállítások
: Kereshetsz a kulcsszavak, webhelyek/URL-ek és kategóriák (amennyiben elérhetők) bármilyen kombinációjának használatával, és az eredmények egyedi készletét tekintheted meg.
Egyszerű kulcsszófinomítás
: Szűrd az eredményeket a szavak vagy kulcsszavak egyezési típusai alapján.
Kizáró kulcsszavak
: Kulcsszólistádról egyszerűen felveheted a kulcsszóötleteket és a kizáró kulcsszavakat. Kattints a kulcsszóra, és használd a legördülő menüt a kizáró kulcsszó kijelölésére és mentésére.
Haladó beállítások
: Tekintsd meg a mobilkeresés statisztikáit, és használd a helyi kereséseken, keresésen és hirdetésmegosztáson stb. alapuló adatszűrőket.
Az említett módosítások mellett megváltoztattuk a globális havi keresések és helyi havi keresések számának számítási módját. Az oszlopokban szereplő statisztikai adatok alapját mostantól csak a Google.hu keresési forgalma képezi. Korábban ezekbe az adatokba beletartozott a keresési partnerek forgalma is. Hirdetőink visszajelzései alapján frissítettük ezeket a statisztikákat, így reméljük, hogy hasznosabbnak találod majd az adatokat a kulcsszavak kiválasztása során.
Ugyan mi azt javasoljuk, hogy a Kulcsszóválasztó eszköz használata során a felhasználó legyen bejelentkezve az AdWords szolgáltatásba, az
eszköz bejelentkezés nélküli használatára
is lehetőség van. Reméljük elnyeri tetszésed az eszköz továbbfejlesztett változata.
Petlyánszki Gábor
, magyar AdWords csapat
Hogyan lehet vásárlót csinálni a látogatókból - 1. rész
2010. október 7.
Rábírni a webhelyed látogatóit valaminek a megvásárlására bizony nem könnyű feladat, ráadásul a dolog közvetlen módon befolyásolja a vállalkozásod sikerét.
Szerencsére akad néhány lépés, amelyek segítségével a webhelyedre látogató embereket megpróbálhatod a konverzió irányába befolyásolni.
A következő, háromrészes bejegyzéssorozatban adunk néhány javaslatot és ötletet, amelyek alapján te is kiagyalhatod, milyen módosításokat lenne érdemes végrehajtani a webhelyeden.
A mai bejegyzésben a megfelelő céloldal kiválasztására fókuszálunk, és ehhez kapcsolódóan ismertetünk néhány bevált módszert.
Válaszd ki a legjobb cél URL-t!
Vizsgáld meg a hirdetett webhelyet, és keresd meg azt a konkrét oldalt, amelyen a hirdetésben bemutatott információ vagy termék szerepel. Ha a felhasználók nem találják meg érkezéskor a hirdetésben ígérteket, nagyobb a valószínűsége, hogy elhagyják a webhelyet.
Gondoskodj róla, hogy a hirdetésben említett kedvezmények és termékek a nyitóoldalon is láthatók legyenek.
*Tipp
: próbáld meg a hirdetés címsorát vagy címét a céloldalon is megismételni - így az ügyfeleid mindjárt biztosak lesznek benne, hogy a megfelelő oldalra kerültek.
Főoldal
Igazold vissza a márkád és a webhelyed célját
: Erősítsd meg a látogatókban, hogy a megfelelő webhelyre kerültek - egyértelműen jelenítsd meg a márkádat és az esetleges egyedi jellemzőket.Kerüld a hosszú bemutatkozásokat, az ilyen információt az ügyfelek a "névjegy" panelen fogják keresni.
Találd ki az oldal optimális elrendezését
: Látogatóid számára letisztult, könnyen érthető webhelyet jeleníts meg, amely nem túlzsúfolt, viszont a rendelkezésre álló valamennyi releváns információt az oldal tetején tartalmazza.
Tedd egyszerűvé a továbbnavigálást:
Azt szeretnéd, hogy látogatóid továbbmenjenek a főoldalnál. Ha egyszer annyifelé elindulhatnak a látogatók, vigyázni kell rá, hogy ne tévedjenek el. Egyszerűvé és egyértelművé kell tenni a következő navigálási lépésekkel kapcsolatos lehetőségeket.
Navigálhatóság
Ahhoz, hogy látogatóid ügyfelekké váljanak, egyszerűen elérhetővé kell tenni számukra azt, amit keresnek.
Legyenek láthatók a termék-/szolgáltatáskategóriák
: Ahhoz, hogy az emberek navigáljanak, tisztában kell lenniük az ehhez szükséges lépésekkel. Használj világos címkéket/címeket az általad kínált termékek és szolgáltatások megjelenítésére.
Alkalmazz érthető kifejezéseket
: A kínálatodban szereplő termékek/szolgáltatások címkézése során ügyelj rá, hogy az ügyfeleid által érthető és a szemükben vonzó kifejezéseket használj. Ha csak lehet, kerüld a szakkifejezések használatát.
Most hogy már megértetted a jól használható cél URL, illetve webhelyszerkezet fontosságát, talán magad is úgy érzed, ideje elmélyültebb tippeket olvasni a webhelyeddel kapcsolatban. Figyeld a sorozat második részét, hamarosan megjelenik!
Lotem Lev-Ari & Petlyánszki Gábor, Google AdWords csapat
Címkék
***haladóknak***
***kezdőknek***
***mélyvíz***
+1
a kereső
adaptív hirdetés
AdMob
Advertising Week
AdWords
AdWords Editor
AdWords Kezdőknek Sorozat
AdWords Online Tanterem
AdWords promóciós kódok
AdWords Számlázási beállítások
AdWords Szerkesztő
AdWords tutorials
AdWords Videóhoz
Ajánlatkorrekció
ajánlattétel
Ajánlattételi stratégia
Aktuális
Alkalmazás
analytics
Android
Applikáció
Automatikus ajánlattétel
Autómatikus ajánlattétel
bejelentés
belsőlink-bővítmény
bemutatkozás
Bővített URL
bővítmények
Case Study
cél-ROAS
céloldal
célzás
chat
click-to-call
CPA
demográfiai
DFSA
dinamikus keresési hirdetések
Dinamikus remarketing
display-hirdetések
esettanulmány
eszközök
eszközökön keresztüli tevékenységek
ETA
Fejlesztések
Firebase
fórum
frissítési központ
gépi tanulás
Gmail
Gmail-hirdetések
Google AdWords
Google AdWords oktatás
Google AdWords Oktatóközpont
Google Adwords tutorials
Google AdWords Webinárium
Google Analytics
Google Display Network
Google I/O
Google Maps
Google Minősítési Program
Google Partners
Google Performance Summit
Google Play
google+
GYIK
hatékonyság
helybővítmény
helyi célzás
hirdetésbővítmények
hirdetésformátumok
hirdetéspozíció
Híváskonverzió
hozzárendelés
idő alapú célzás
innováció
irányelvek
jelentések
kampánykísérletek
kampánymenedzsment
kampányszintű közönséglisták
Kampányvázlatok
Karácsony
képernyőmegosztás
kérdőív
Keresési Trendek
kezelőfelület
Kiterjesztett szöveges hirdetések
konvertált kattintás
konverzió
konverziókövetés
Közönség célzása
kulcsszavak
kupon
kutatás
márkanövekedés
minőségi mutató
Mobil
Mobil Március
mobilajánlat
mobilhirdetés
mobiloptimalizálás
non-profit
Online szeminárium
optimalizálás
Partner-jelvény
Payment API
piacon belüli szegmensek
promóciós kredit
Remarketing
Reszponzív hirdetések
RLSA
Salesforce
sikertörténet
Smart Bidding
SMS
súgó
számlázás
Szöveges hirdetések
tartalmi hálózat
Telefon
telefonos kapcsolatfelvétel
továbbfejlesztett kampányok
tömeges szerkesztés
TrueView
TrueView tevékenységhez
TrueView-felfedezési hirdetés
Tudtad-e ?
új adwords
Új termékek
Újdonság
univerzális alkalmazáskampány
URL-kezelés
Ügyfélegyezés
Ügyfélközpont
ügynökségeknek
üzenetbővítmény
vendégbejegyzés
visszajelzés
Webhely-optimalizáló
webinárium
YouTube
Archive
2017
máj.
2016
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
márc.
febr.
jan.
2015
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
2014
szept.
aug.
máj.
márc.
2013
dec.
nov.
okt.
szept.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
2012
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
2011
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
2010
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
2009
dec.
nov.
okt.
szept.
aug.
júl.
jún.
máj.
ápr.
márc.
febr.
jan.
Feed
Hasznos oldalak
Google Cégem
Google Partners
Google Webmester Súgó
Google Apps for Work
Gyors választ szeretne?
AdWords Súgó
Google Analytics Súgó
AdWords Oktatóközpont
Szakértő csapatunk elérhetősége
Follow @adwords
Follow
Számítunk visszajelzésére
A bloggal kapcsolatban
ezen az űrlapon
várjuk a véleményeket és a javaslatokat.